Οι ενεργειακές κυψέλες, όπως έχουμε γράψει κι άλλη φορά, είναι βέβαιο πως αποτελούν την πιο καθαρή λύση εναλλακτικής κίνησης, ενώ στο μέλλον και με την ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών θα μπορούσαν να καθιερωθούν.
Παρόλο που το τελευταίο εξακολουθεί να είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας δύο εταιρείες διαθέτουν ήδη προς πώληση μοντέλα με ενεργειακές κυψέλες και καύσιμο υδρογόνο. Η Toyota το Mirai και η Hyundai το iX35 Fuel Cell, με τη διαφορά μεταξύ τους να είναι ότι το μεν πρώτο έχει εξελιχθεί ειδικά γι’ αυτό το σκοπό, ενώ το δεύτερο είναι ένα συμβατικό μοντέλο που έχει προσαρμοστεί κατάλληλα.
Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που υπάρχει και διαφορά στην τιμή αγοράς τους. Το Toyota Mirai, όταν θα έρθει και στην Ευρώπη αναμένεται να κοστίζει γύρω στις 80.000 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη τιμή του Hyundai iX35 (στη Γερμανία) είναι 65.000 ευρώ.
Ανεξάρτητα από το αν η τιμή αγοράς είναι 65 ή 80 χιλιάδες ευρώ το κόστος κτήσης είναι δυσανάλογα υψηλό και προκειμένου να καθιερωθούν, αν καθιερωθούν, ποτέ, οι ενεργειακές κυψέλες θα πρέπει να πέσει κατακόρυφα. Αν είναι δυνατόν και στο 50% του σημερινού…
Γιάννης Σκουφής