Σοβαρό πρόβλημα εντοπίζεται στην αδυναμία ελέγχου και απόρριψης πλαστών δελτίων ΚΤΕΟ που εκδίδονται σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιδιωτικών ΚΤΕΟ (ΠΣΙΚΤΕΟ).
Το νομοθετικό κενό επιτρέπει την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με παραποιημένα χιλιόμετρα και ψευδείς αναφορές τεχνικών ελλείψεων, γεγονός που εκθέτει ανυποψίαστους αγοραστές σε σοβαρούς κινδύνους.
Η ελληνική νομοθεσία, ακολουθώντας τις ευρωπαϊκές οδηγίες, προβλέπει την αποδοχή των δελτίων ΚΤΕΟ από άλλα κράτη-μέλη, εφόσον είναι σε ισχύ και δεν αναφέρουν σοβαρά προβλήματα. Ωστόσο, μόνο εννέα χώρες της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Σουηδίας, διαθέτουν δημόσιες βάσεις δεδομένων για την επαλήθευση αυτών των εγγράφων. Στις υπόλοιπες χώρες, τα ελληνικά ΚΤΕΟ υποχρεούνται να τα αποδέχονται χωρίς δυνατότητα ελέγχου, αφήνοντας περιθώριο για νοθεία.
Επιτήδειοι εκμεταλλεύονται αυτή την αδυναμία, εισάγοντας οχήματα που έχουν προηγουμένως λάβει νέα δελτία ΚΤΕΟ από χώρες όπως η Βουλγαρία, όπου τα στοιχεία χιλιομέτρων και τεχνικής κατάστασης συχνά παραποιούνται. Έτσι, τα αυτοκίνητα φτάνουν στην Ελλάδα ως φαινομενικά «καθαρά».
Ο ΠΣΙΚΤΕΟ προτείνει την αλλαγή της διαδικασίας, ώστε εάν η χώρα προέλευσης ενός εισαγόμενου οχήματος δεν διαθέτει δημόσια βάση δεδομένων για το ΚΤΕΟ, να απαιτείται πλήρης τεχνικός έλεγχος στην Ελλάδα. Επίσης, ζητά να καταγράφονται στα ελληνικά δελτία ΚΤΕΟ πληροφορίες σχετικά με τη χώρα προέλευσης και την ημερομηνία εισαγωγής, ενισχύοντας τη διαφάνεια ως προς την προϊστορία των οχημάτων.
Το πρόβλημα έχει ευρωπαϊκή διάσταση και ο Σύνδεσμος προτίθεται να ενημερώσει τις αρμόδιες αρχές, προωθώντας αυστηρότερα μέτρα ελέγχου κατά την ταξινόμηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
