Η Ευρωπαϊκή Ένωση κατέληξε τελικά σε νέα πιο αυστηρά όρια για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων, τα οποία θα ισχύουν από το 2021. Σύμφωνα με αυτά λοιπόν ο μέσος όρος εκπομπών CO2 θα πρέπει να είναι 95 γραμμάρια για τη γκάμα κάθε κατασκευαστή, ενώ το 2020, ένα χρόνο πιο νωρίς δηλαδή, ο στόχος θα πρέπει να έχει επιτευχθεί στο 95%.
Για τις αυτοκινητοβιομηχανίες τα βασικά θέματα που προκύπτουν από τα νέα όρια είναι δύο: το πρώτο αφορά το πολύ υψηλό κόστος εξέλιξης, μιας και όπως λένε οι μηχανικοί κάθε γραμμάριο CO2 προς τα κάτω αξίζει χρυσάφι και το δεύτερο είναι η εξαιρετικά περιορισμένη ζήτηση ηλεκτρικών μοντέλων, που αυτά καθ’ αυτά έχουν μηδενικές εκπομπές CO2 και συμπιέζουν φυσικά το μέσο όρο προς τα κάτω. Χαρακτηριστικά από την πλευράς των κατασκευαστών λέγεται πως «εμείς να φτιάχνουμε ηλεκτρικά, αλλά ποιος θα τα αγοράζει…».
O μέσος όρος εκπομπών CO2 των ευρωπαϊκών μοντέλων το 2012 ήταν 132,2 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, με τη Fiat να είναι η πιο καθαρή με 117 γραμμάρια και τη Mercedes η λιγότερο με 143, έχοντας όμως μειώσει την επίδοσή της κατά 10 γραμμάρια.
Γιάννης Σκουφής