Το ιδιαίτερα σημαντικό χαρακτηριστικό του καινούργιου μεγάλου Peugeot δεν είναι κάτι που το εντοπίζεις παρατηρώντας το ή περιεργαζόμενος τα εσωτερικό του. Προκύπτει αφού διανύσεις κάμποσα χιλιόμετρα μαζί του, ρίξεις μια ματιά στο trip computer του και δεις τη μέση κατανάλωσή του. Αν μάλιστα κινείσαι σε ανοιχτό δρόμο θα δεις μια τιμή γύρω στα 7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Το νούμερο είναι τόσο καλό που αρχικά δεν θα το πιστέψεις, μιας και το 508 είναι ένα μεγάλο -το μήκος του φτάνει σχεδόν τα 4,80 μέτρα- και ταυτόχρονα βαρύ αυτοκίνητο 1.400 κιλών.
Από τη στιγμή όμως που αυτές οι πολύ καλές τιμές κατανάλωσης επαναλαμβάνονται δεν μπορείς παρά να τις δεχτείς και να βγάλεις το καπέλο στους μηχανικούς της Peugeot, που πέτυχαν αυτή την οικονομία καυσίμου.
Η προσπάθειά τους πάντως δεν είχε κάτι το μεταφυσικό. Αντίθετα βασίστηκε σε απτούς και πολύ συγκεκριμένους λόγους, με πρώτο και καλύτερο τον κινητήρα των 1.600 κυβικών. Ο κινητήρας αυτός λοιπόν, που έχει προκύψει από τη συνεργασία του ομίλου της PSA με τη BMW, είναι turbo και πέρα από δυνατός είναι και ιδιαίτερα ελαστικός από χαμηλά. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό του να ανεβάζει γρήγορα σχέσεις στο καλό 6άρι κιβώτιο με την επιτυχημένη κλιμάκωση, χωρίς να κόβει ρυθμό, μιας και ο τετρακύλινδρος ανταποκρίνεται χωρίς υστέρηση στο πάτημα του γκαζιού.
Παράλληλα όταν τα χλμ./ ώρα αρχίζουν να ανεβαίνουν παίζει όλο και πιο σημαντικό ρόλο η εξαιρετική αεροδυναμική του 508 –συντελεστής οπισθέλκουσας 0,26!- που πέρα από την κατανάλωση κολακεύει και το επίπεδο θορύβου και κατά συνέπεια την άνεση με την οποία ταξιδεύουν οι επιβάτες του.
Στα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε και το οδηγικό προφίλ με το πολύ καλό στήσιμο (γόνατα μπροστά και άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ στις εκδόσεις GT υπάρχουν μπροστά διπλά ψαλίδια) και τη δυνατότητα απορρόφησης των πιο πολλών ανωμαλιών των δρόμων. Μάλιστα το τελευταίο εξασφαλίζεται χωρίς σε καμία περίπτωση να υπάρχει αίσθηση πλαδαρότητας, γεγονός που επιτρέπει σε όποιον βρίσκεται πίσω από το τιμόνι να διατηρεί εύκολα υψηλές μέσες ωριαίες.
Έτσι λοιπόν και με όλα αυτά η χαμηλή κατανάλωση του μεγάλου Peugeot δεν είναι σε καμία περίπτωση έκπληξη, ενώ στο σημείο αυτό μια διευκρίνηση είναι απαραίτητη: το 508 για να παρουσιάσει αυτή την οικονομική λειτουργία αλλά και αυτά τα καλά οδηγικά χαρακτηριστικά μαζί με τις αξιόλογες επιδόσεις (0-100 σε 8,6”, τελική 220+) εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα πλεονεκτήματα που εξασφαλίζει ένα σύγχρονο υπερ-τροφοδοτούμενο σύνολο σαν κι αυτό που διαθέτει.
Με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα που αποδίδει πιο ψηλά τη ροπή και δεν έχει τη δυνατότητα αυτής της άμεσης επιτάχυνσης από χαμηλά η κατάσταση δεν μπορεί να είναι αντίστοιχη. Το γεγονός αυτό καθιστά την επιλογή του 1.6 ΤΗP πρακτικά μονόδρομο, μιας και το άλλο διαθέσιμο σύνολο βενζίνης είναι ο ατμοσφαιρικός 1.600 των 120 ίππων, που λογικά θα πιέζεται αισθητά από το βάρος των 1.400 κιλών του αμαξώματος.
Τo τελευταίο διαφαίνεται και από τις τιμές κατανάλωσης που ανακοινώνει επίσημα η γαλλική εταιρεία. Οι οποίες για το ατμοσφαιρικό σύνολο των 120 ίππων και των 160 Nm ροπής στις 4.250 σ.α.λ. είναι 6,2 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα μικτής χρήσης, ενώ για το εμφανώς πιο δυνατό turbo των 156 ίππων και των 240 Nm από τις 1.400 έως τις 4.000 σ.α.λ. είναι μόλις 0,2 λίτρα επιπλέον.
Όπως προαναφέραμε οι Γάλλοι έκαναν συνειδητή προσπάθεια να μειώσουν το βάρος του 508 σε σχέση με αυτό του προκατόχου του 407-παρά την αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων (+101 χιλιοστά)- και το πέτυχαν (-25 κιλά). Παράλληλα προσπάθησαν να μην υιοθετήσουν εκ νέου ένα μικρό πορτμπαγκάζ σε σχέση με τα δεδομένα της κατηγορίας, κάτι που επίσης κατόρθωσαν.
Έτσι το 508 καλύπτει όλες τις οικογενειακές πτυχές, από τους άνετους χώρους στο πίσω κάθισμά του, μέχρι το μεγάλο χώρο αποσκευών των 515 έως 1.381 λίτρων, με το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και το σχήμα που μπορείς να εκμεταλλευτείς εύκολα. Σημειώστε δε ότι αυτά επιτυγχάνονται παρουσία κανονικής ρεζέρβας και όχι ανάγκης, γεγονός που θα εκτιμήσετε ιδιαίτερα αν π.χ. σκίσετε ένα λάστιχο και πάτε να το αντικαταστήσετε (συνήθως τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης δύσκολα βρίσκονται δύσκολα κι έτσι πρέπει να αγοραστούν το λιγότερο δύο άλλα).
Από κει και πέρα το επίπεδο εξοπλισμού περιλαμβάνει ουσιαστικά τα πάντα και στη βασική έκδοση Active, ενώ ο σχεδιασμός του εσωτερικού, που στην πράξη εγκαινιάζει τη νέα προσέγγιση της γαλλικής εταιρείας στο θέμα, είναι σύγχρονος και με στοιχεία όπως ο piano black χρωματισμός της κεντρικής κονσόλας και η χρήση χρωμίου δημιουργεί μια αίσθηση πολυτέλειας.
Απόλυτα ικανοποιητική είναι και η ποιότητα της κατασκευής αλλά και των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, ενώ η καινούργια οικογενειακή γραμμή της Peugeot είναι εμφανής και στον εξωτερικό σχεδιασμό του 508.
Του 508 που με τις κομψές και επιμηκυμένες γραμμές του (το μεταξόνιό του ξεπερνά τα 2,80 μέτρα) και την απουσία «εξογκωμάτων» (π.χ. δεν εξέχουν ούτε τα μπεκ για την πλύση του παρμπρίζ) ξεχωρίζει στα πλαίσια της μεσαίας κατηγορίας στην οποία ανήκει. Ταυτόχρονα διαθέτει αρκετά έντονα σχεδιαστικά στοιχεία –όπως τη μάσκα και τους χαρακτηριστικούς προβολείς- που του εξασφαλίζουν την προσωπικότητα, που είναι γενικά το ζητούμενο στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία.
Ένα άλλο ζητούμενο είναι βέβαια η ολοκληρωμένη πρόταση, με το μεγάλο Peugeot να καλύπτει και αυτή την απαίτηση, μιας και διαθέτει πλήρη οικογενειακή υπόσταση σε ότι αφορά τους χώρους, είναι σύγχρονο και οικονομικό και διατίθεται σε μια ενδιαφέρουσα τιμή, που για το 1.6 ΤΗP των 156 ίππων ξεκινά από τις 25.480 €.
Έχετε πάντως κατά νου τις τυχόν προσφορές που ισχύουν, όπως η τρέχουσα των -800 €, ενώ το όφελος της απόσυρσης τόσο για τη βασική έκδοση Active, όσο και για την πιο πλούσια Allure (η τελευταία διατίθεται σε συνδυασμό και με το αυτόματο κιβώτιο) είναι 1.430 €.
Peugeot 508 1.6 THP | |
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): | 4.792×1.853×1.456 χιλ. |
Μεταξόνιο: | 2.817 χιλ. |
Πορτμπαγκάζ: | 515- 1.381 λίτρα |
Βάρος: | 1.400 κιλά |
Κινητήρας: | 1.598 κ.εκ., 4 κυλ., turbo |
Ισχύς: | 156 PS/ 6.000 σ.α.λ. |
Ροπή: | 240 Nm/ 1.400- 4.000 σ.α.λ. |
0-100, Τελική: | 8,6”, 222 χλμ./ ώρα |
Κατανάλωση δοκιμής: | 7,6 λίτρα/ 100 χλμ. |
CO2: | 149 γραμμάρια/ χλμ. |
Τέλη: | 223,50 € |
Τιμή: | από 25.480 €
από 24.050 € με απόσυρση |
Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης
{gallery}photos/26/test/PEUGEOT-508{/gallery}
akis
08/06/2015 στις 08:30
φανταστικο αμαξι….το εχω και δεν το αλλαζω με κανενα!