Σύνδεση

Featured

Ο πόλεμος στην Ουκρανία γκρεμίζει τα όνειρα για φτηνά ηλεκτρικά;

Το αυξανόμενο κόστος των πρώτων υλών, που επιδεινώθηκε από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, θα μπορούσε να ανατρέψει το όνειρο του επικεφαλής της Tesla, Elon Musk και άλλων στελεχών της αυτοκινητοβιομηχανίας να κυκλοφορήσουν πιο προσιτά ηλεκτρικά οχήματα. Οι αυξανόμενες τιμές του νικελίου, του λιθίου και άλλων υλικών απειλούν να επιβραδύνουν και έστω και προσωρινά να αντιστρέψουν τη μακροπρόθεσμη τάση μείωσης του κόστους των μπαταριών, το πιο ακριβό μέρος των ηλεκτρικών οχημάτων, εμποδίζοντας την ευρύτερη υιοθέτηση της τεχνολογίας, δήλωσε ο Gregory Miller, αναλυτής στη βιομηχανία

Και αυτό βρίσκεται στην κορυφή μιας αλυσίδας εφοδιασμού που έχει ήδη μαραζώσει από την πανδημία του COVID-19 και την παγκόσμια έλλειψη chip.

«Η αύξηση των τιμών των πρώτων υλών έχει σίγουρα τη δυνατότητα να καθυστερήσει το χρονοδιάγραμμα για την ισοτιμία κόστους μεταξύ των οχημάτων EV και ICE, γεγονός που θα μπορούσε να εμποδίσει την ευρύτερη υιοθέτηση των EV», είπε ο Miller, αναφερόμενος στα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που κυριαρχούν στην αγορά.

Αυτό το έτος θα μπορούσε να σηματοδοτήσει την πρώτη ετήσια αύξηση στη μέση τιμή των στοιχείων μπαταρίας ιόντων λιθίου, είπε.

Η σύγκρουση στην Ουκρανία ώθησε τις τιμές του νικελίου σε υψηλό 11 ετών λόγω των φόβων ότι οι εξαγωγές από τον κορυφαίο παραγωγό Ρωσία θα μπορούσαν να διαταραχθούν. Οι τιμές του λιθίου έχουν επίσης αυξηθεί, υπερδιπλασιάζοντας από το τέλος του έτους, καθώς η προσφορά υπολείπεται της αυξανόμενης ζήτησης.

Να τονιστεί ότι η Ρωσία παράγει περίπου το 7% του εξορυσσόμενου νικελίου στον κόσμο. Είναι επίσης μεγάλος προμηθευτής αλουμινίου και παλλαδίου.

«Οτιδήποτε αυξάνει το κόστος θα εμποδίσει την υιοθέτηση των EV», δήλωσε η αναλύτρια της Cox, Michelle Krebs.Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούσαν περίπου το 9% των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεων οχημάτων πέρυσι σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας και η συμβουλευτική εταιρεία AlixPartners αναμένει ότι το μερίδιο αυτό θα φτάσει περίπου το 24% έως το 2030. Στο πλαίσιο αυτό η Tesla αύξησε την τιμή του φθηνότερου σεντάν Model 3 της κατά 18% στις 44.990 δολάρια από τον Δεκέμβριο του 2020, με τον Ελον  Μασκ να τονίζει  πρόσφατα ότι η Tesla δεν αναπτύσσει ένα αυτοκίνητο 25.000 δολαρίων που υποσχέθηκε, λόγω των παραπάνω προβλημάτων.

Τέλος υπενθυμίζεται ότι ένα μέσο EV πωλήθηκε για σχεδόν 63.000 δολάρια τον Ιανουάριο στις Ηνωμένες Πολιτείες, περίπου 35% υψηλότερο από τον συνολικό μέσο όρο της βιομηχανίας για όλα τα οχήματα και συγκεκριμένα λίγο πάνω από 46.000 δολάρια, σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία Cox Automotive.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Hyundai i10 1.0 Ν-Line: Ελιξήριο νεότητας και οδηγικής ευχαρίστησης

Featured

Θα υπάρξει και έκδοση κουπέ της Alfa Romeo Tonale;

Alfa Romeo

Δοκιμή: Citroën ë-C4 C-Cross

Citroen

Αυτό θα είναι το νέο Toyota C-HR

Featured

Hyundai i20 N







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup