Σύνδεση

Nissan

Nissan Patrol: Το εμβληματικό off road γιορτάζει τα 70 χρόνια

Το όνομα Nissan Patrol ανέκαθεν ήταν σημείο αναφοράς για τους απανταχού λάτρεις του off-roading, καθώς από τότε που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά, το 1951, έχει γεμίσει μια αξιοζήλευτη βιτρίνα από τρόπαια, υποστηρίζοντας μια σειρά από εξερευνήσεις- ορόσημα, σε όλο τον κόσμο.

Η πρώτη γενιά του τετρακίνητου μοντέλου της Nissan, η 4W60, κυκλοφόρησε το 1951 και διέθετε έναν εξακύλινδρο, σε σειρά, κινητήρα 3,7 λίτρων , που απέδιδε 56 kW με κατ’ επιλογή τετρακίνηση, μέσω τετρατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων. Πωλήθηκε αποκλειστικά στην Ιαπωνία και υιοθέτησε την ονομασία Patrol όταν ανανεώθηκε με το μοντέλο 4W65, το 1958.

Η δεύτερη γενιά G60, κυκλοφόρησε πρώτα στην Αυστραλία το 1961 ως Datsun Patrol με εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 4.0 λίτρων χωρίς επικεφαλή εκκεντροφόρο, που απέδιδε 92 kW και ήταν διαθέσιμη σε εκδόσεις soft-top, wagon ή καμπίνα με σασί. Έμεινε αμετάβλητο για σχεδόν 20 χρόνια, μέχρι που αντικαταστάθηκε το 1980, από την εξαιρετικά δημοφιλή σειρά MQ.

Το MQ Patrol αξιοποίησε την αυξανόμενη δημοτικότητα για διαδρομές αναψυχής με τετρακίνητα οχήματα, διαθέτοντας περισσότερα χαρακτηριστικά και χειρισμό που έμοιαζαν με επιβατικό αυτοκίνητο, ενώ εισήγαγε και την επταθέσια διαμόρφωση που διατηρεί το μοντέλο μέχρι και σήμερα.

Ήταν διαθέσιμο ως Hardtop με κοντό μεταξόνιο και αφαιρούμενη οροφή, ενώ η έκδοση του μεγάλου μεταξονίου επέτρεπε μια μεγάλη γκάμα παραλλαγών σε pick-up, καμπίνας-σασί και wagon. Ως προς τα κινητήρια σύνολα, ήταν διαθέσιμο είτε με τον κινητήρα βενζίνης των 2,8 λίτρων ή με τον εξακύλινδρο diesel των 3,3 λίτρων και ήταν το πρώτο Patrol που προσφέρθηκε με αυτόματο κιβώτιο τριών ταχυτήτων, που ήταν αποκλειστικά διαθέσιμο στην κορυφαία έκδοση του Deluxe Wagon.

Το MQ Patrol ήταν επίσης το πρώτο μοντέλο που εισήγαγε τον turbo πετρελαιοκινητήρα το 1984, με την προσθήκη της επιλογής του εξακύλινδρου κινητήρα SD33T που απέδιδε 81 kW και 255 Nm.

Η Nissan επανέθεσε το σημείο αναφοράς για την τετρακίνηση το 1987, όταν το εξαιρετικά δημοφιλές GQ Patrol ερχόταν με ανάρτηση με σπειροειδή ελατήρια που προσέφερε ένα ιδανικό μείγμα άρθρωσης για μεγάλες διαδρομές εκτός δρόμου και άνετη, δυναμική καθημερινή οδήγηση στον δρόμο.

Αρχικά ήταν διαθέσιμο με ολοκαίνουργους εξακύλινδρους κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ 4,2 λίτρων με πεντατάχυτο χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων. Η γκάμα κινητήρων διευρύνθηκε το 1990 με την προσθήκη του συνόλου βενζίνης των 3.000 κυβικών, μιας μοναδικής έκδοσης προερχόμενης από τον εμβληματικό RB30 του Skyline sedan, διαθέσιμος στις αρχικές εκδόσεις, ενώ το 1995 επανήλθε ο turbo diesel των 2,8 λίτρων.

Η πέμπτη γενιά GU του Patrol κυκλοφόρησε το 1997 και διέθετε ένα πιο κομψό αμάξωμα με μεγαλύτερους χώρους και με σημαντικές βελτιώσεις στο πλαίσιο, την ανάρτηση, καθώς και στα μέρη της μετάδοσης κίνησης, που αύξησαν σημαντικά την άνεση. Κινείτο είτε από μια βελτιωμένη έκδοση του turbo-diesel των 2,8 λίτρων, ο οποίος διέθετε πλέον ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου και ένα intercooler, ή από τον ανανεωμένο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 4,2 λίτρων. Μια έκδοση turbo ήταν διαθέσιμη από το 1999, με τον ολοκαίνουργιο τετρακύλινδρο 3,0 λίτρων turbo ZD30, που αντικατέστησε τους μικρότερους εξακύλινδρους το 2000 και με τον εξακύλινδρο της βενζίνης να αυξάνει τη χωρητικότητά του στα 4,8 λίτρα το 2001, αποδίδοντας 185 kW και 420 Nm, γεγονός που κατέστησε το Patrol το πιο ισχυρό τετρακίνητο της κατηγορίας του.

Με την άφιξη της σειράς υψηλής τεχνολογίας Υ62 το 2014, το Patrol ανέβασε τον πήχη ψηλά και διαμόρφωσε έναν πιο εκλεπτυσμένο χαρακτήρα. Ήταν αποκλειστικά διαθέσιμο ως wagon με τον V8 βενζίνης των 5,6 λίτρων, σαφώς επικεντρωμένο στις επιδόσεις επί ασφάλτου και εξοπλισμένο με κορυφαίες τεχνολογίες, όπως το ψηφιακό Intelligent Rear View Mirror (που κυκλοφόρησε το 2017), καθώς και με μια εκλεπτυσμένη ρύθμιση της πλήρους ανεξάρτητης ανάρτησης, με υδραυλικό έλεγχο της κίνησης του αμαξώματος.

Το Y62 Patrol ανανεώθηκε το 2020 με έναν κομψό νέο εξωτερικό σχεδιασμό και πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένης μιας ολοκληρωμένης δέσμης λειτουργιών του Nissan Intelligent Mobiliy, όπως Intelligent Emergency Braking, Forward Collision Warning, Active Cruise Control και Intelligent Lane Intervention.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured