Σύνδεση

Toyota

Νέο Toyota RAV4: η δυναμική επιστροφή

Το καινούργιο Toyota RAV4 θα διατίθεται στην χώρα μας από τα μέσα Φεβρουαρίου σε μία έκδοση 2.000 κυβικών και μία υβριδική. Οι τιμές θα ξεκινούν από τις 27.700 ευρώ.

Συστάσεις για το RAV4 δεν χρειάζονται. Είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά το 1994 ως ένα «Recreational Active Vehicle 4WD» κατοχυρώνοντας το tag του μοντέλου που εγκαινίασε την κατηγορία των SUV. Για να φτάσουμε στην 5η γενιά του μοντέλου που συνεχίζει ως ένα πολύ καλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που αντικαθιστά. Με την πρώτη ματιά το νέο RAV4 έχει μια αισθητά πιο δυναμική και επιβλητική σχεδίαση, κυρίως χάρη στη μεγαλύτερη «κάθετη» μάσκα που εναρμονίζεται όμορφα με τους προβολείς, όταν στο πίσω μέρος η εικόνα είναι εξίσου ελκυστική. 

Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, το νέο RAV4 είναι ελάχιστα πιο κοντό (-5 χιλιοστά και συνολικό μήκος 4,60 μέτρων), πιο χαμηλό κατά 10 χιλιοστά (1,685 μέτρα) και πιο φαρδύ κατά επίσης 10 χιλιοστά (1,855 μέτρα). Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 30 χιλιοστά (2,690 μέτρα) με μεγάλο όφελος για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Πράγματι, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι αρχοντικοί, τόσο για τα γόνατα όσο και πάνω από τα κεφάλια τους. Ταυτόχρονα το πορτμπαγκάζ  έχει αυξηθεί κατά 79 λίτρα (συνολικά 580 λίτρα).

Στις top εκδόσεις εξοπλισμού που οδηγήσαμε η ποιότητα στο εσωτερικό είναι πραγματικά αξιοσημείωτη και πολύ ανώτερη από ότι μας έχει συνηθίσει η Toyota με προσεγμένα πλαστικά, μπόλικο δέρμα και εξαιρετικό φινίρισμα. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια οθόνης αφής με διαγώνιο 7,0 ιντσών που πλαισιώνεται από πολύ βολικούς διακόπτες για τις βασικές λειτουργίες. Εννοείται πως υπάρχει πλήρης συνδεσιμότητα με smartphones, συνολικά 5 θύρες USB (3 μπροστά), ασύρματη φόρτιση κινητού, εσωτερικός καθρέπτης που μετατρέπεται σε ψηφιακός (για πρώτη φορά στην Ευρώπη), ηχοσύστημα της JBL, ενώ οι χώροι για μικροαντικείμενα φτάνουν και περισσεύουν.

Ο πίνακας οργάνων διαθέτει στο μέσο του μία οθόνη 4,2 ιντσών απεικονίζοντας διάφορες πληροφορίες. Εδώ να πούμε πως το προσθιοκίνητο (FWD) έχει διαφορετικό πίνακα από το τετρακίνητο που έχει και έναν πιεζοπεριστροφικό διακόπτη (που αλλάζει και χρώμα) για την επιλογή του προγράμματος κίνησης (Eco, Normal ή Sport). Φυσικά υπάρχει η επιλογή της EV κίνησης για περιορισμένη απόσταση, ενώ στο AWD υπάρχει και η επιλογή Trail για οδήγηση εκτός δρόμου.

To νέο RAV4 θα προσφέρεται σε δύο ατμοσφαιρικές εκδόσεις βενζίνης 2.000 κυβικών με άμες0 ψεκασμό. Ο νέος τετρακύλινδρος με τους 175 ίππους και τα 208 Nm συνδυάζεται -τόσο στην προσθιοκίνητη (FWD) όσο και στην τετρακίνητη (AWD) έκδοση- είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (0-100 σε 9,8 δεύτερα) είτε με αυτόματο CVT (0-100 σε 10,7 δεύτερα) και έχει τελική 190 χλμ./ώρα.

Στην ευρύτερη περιοχή της Βαρκελώνης οδηγήσαμε μόνο το υβριδικό RAV4 (ήταν το μόνο διαθέσιμο), οπότε το ενδιαφέρον μας εστιάζεται στο νέο τετρακύλινδρο των 2.487 κ.εκ. που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, έχει διπλό ψεκασμό D-4S (άμεσο και πολλαπλών σημείων) και φουλ μεταβλητό χρονισμό (υδραυλικό VVT-i στης εξαγωγής, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο VVT-iE στις εισαγωγής).

Η συνδυασμένη ισχύς είναι στους 218 ίππους για το FWD και στους 222 για το AWD, ενώ τον D-4S και τον ίδιο συνδυασμό χρονισμού τον συναντάμε και στο δίλιτρο μοτέρ. Σε κάθε περίπτωση η ροπή είναι ίδια στα 221 Nm.

Ο κινητήρας των 2,5 λίτρων αποτελεί το βασικό στοιχείο στην γνωστή μεικτή υβριδική διάταξη της Toyota που περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα 120 ίππων και τον πλανητικό μηχανισμό CVT μετάδοσης. Στο τετρακίνητο υβριδικό RAV4 υπάρχει ένας ακόμη ηλεκτροκινητήρας 54 ίππων και 121 Nm ροπής. Η τεχνητή κατανομή εμπρός- πίσω μεταβάλλεται από 100:0 έως 20:80. Στο δίλιτρο RAV4 η τετρακίνηση είναι μηχανική με διπλή σύμπλεξη να μεταφέρει την ροπή σε κάθε πίσω τροχό για βέλτιστη πρόσφυση.

Για το νέο RAV4 μόνο καλά λόγια έχω να πω. Είναι ένα πολύ καλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που αντικαθιστά με τη νέα πλατφόρμα GA-K (εξέλιξη της TNGA) να αποτελεί το βασικό συστατικό της φόρμουλας με 57% αυξημένη ακαμψία. Παράλληλα το RAV4 (με διπλά ψαλίδια στην πίσω ανάρτηση) έχει γίνει πιο απολαυστικό στην οδήγηση και πιο δυναμικό. Το set up της ανάρτησης είναι ιδανικά ρυθμισμένο με την άνεση να βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, όπως και η ποιότητα κύλισης. Στον ανοιχτό δρόμο το υβριδικό είναι πολύ πιο ήσυχο με το CVT να έχει καλύτερη διαχείριση και λειτουργία (με σταθερά paddles στο τιμόνι) για να πέφτουν πιο γρήγορα οι σ.α.λ. (και τα ντεσιμπέλ).

Εκτός δρόμου το RAV4 συνεχίζει να τα καταφέρνει μια χαρά. Και, ναι, η τεχνητή τετρακίνηση δουλεύει με τον πίσω ηλεκτροκινητήρα να συμβάλλει περισσότερο (ως κατανομή κίνησης) και να προσφέρει την απαιτούμενη πρόσφυση. Παρόλο που η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πιο «ασφάλτινη» η άνεση βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, με την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος να είναι στα 19 εκατοστά (19,5 για το δίλιτρο). Σημειώστε πως το απόβαρο ξεκινά από τα 1.480 κιλά (στο 2.0 FWD), ενώ σε όλα τα RAV4 υπάρχει κατανομή βάρους 59:41 (μπροστά- πίσω).

Από πλευράς εξοπλισμού ασφάλειας, τo Τoyota Safety Sense είναι αναβαθμισμένο με πρόσθετες λειτουργίες και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει το Pre-Collision System με ανίχνευση πεζών, έξυπνο Adaptive Cruise Control, Lane Departure Alert με ενεργή διόρθωση ακόμη κι αν δεν υπάρχει εμφανής ή επαρκής διαγράμμιση, Road Sign Assist, αυτόματη εναλλαγή φώτων και επιπλέον Lane Tracing Assist που φέρνει το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας.

Μέχρι τη δοκιμή μας επί ελληνικού εδάφους να πούμε πως το νέο RAV4 έχει καταφέρει να ανέβει ένα σκαλί πιο ψηλά μέσα από τον βελτιωμένο συνολικά πλαίσιό του, την αισθητά ανώτερη ποιότητα στο εσωτερικό και τον πλούσιο τεχνολογικά εξοπλισμό του, δίνοντας το δικαίωμα στους ιθύνοντες της Toyota να συμπεριλαμβάνουν στον ανταγωνισμό -πέρα από κλασικούς παίχτες όπως το VW Tiguan- premium μοντέλα όπως είναι τα Volvo XC40, Audi Q3, BMW X1 κ.α.

Το RAV4 Hybrid θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα λίγο πιο αργά, προς τα μέσα  Μαρτίου, με ενδεικτικές τιμές από 35.000 έως 36.000 ευρώ για την προσθιοκίνητη έκδοση. Μάλιστα η Toyota Europe εκτιμά πως το 90% των πωλήσεων του RAV4 θα είναι υβριδικά.

Νίκος Μαρινόπουλος

ΤΟΥΟΤΑ RAV4 HYBRID DYNAMIC FORCE FWD
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.600×1.855×1.685 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.690 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 580- 1.690 λίτρα
Βάρος: 1.590 κιλά
Κινητήρας: 2.487 κ.εκ., 4 κύλινδροι, κύκλος Atkinson & υβριδικό σύστημα
Συνδυαστική ισχύς: 218 PS
Ροπή: 221 Nm/ 3.600- 5.200 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 8,4”, 180 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 4,4 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 102 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 100 €
Τιμή: Ενδεικτικά από 35.000 €

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4494″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

1 Σχόλιο

1 Σχόλιο

  1. Θωμάς

    27/01/2019 στις 11:32

    Επιτέλους η εν λόγω μάρκα να μας εκπλήξει ευχάριστα. Αυτοκίνητο το RAV στοιχειωδώς όμορφο.
    Δικαίως, αυτή τη φορά θα είναι στα πρώτα μοντέλα σε ζήτηση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured