Σύνδεση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ E-CALL ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟ 2017

Όπως ανακοινώθηκε πρόσφατα, στα πλαίσια διεθνούς συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στις 25/4, όλα τα νέα μοντέλα εντός Ε.Ε. θα διαθέτουν υποχρεωτικά στον εξοπλισμό τους το σύστημα eCall από το 2017. Η ιδέα είναι απλή και όχι και τόσο πρόσφατη. Για την ακρίβεια, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2001, σε έναν επιστημονικό διαγωνισμό νέων στη Γερμανία.

Πρόκειται για μια συσκευή-πομποδέκτη κινητής τηλεφωνίας, που βρίσκεται τοποθετημένος στο αυτοκίνητο και ο οποίος σε περίπτωση ατυχήματος (κυρίως με την ενεργοποίηση των αερόσακων), καλεί αυτόματα το 112 (Τηλεφωνικό Κέντρο Εξυπηρέτησης Έκτακτης Ανάγκης), ακόμη κι αν οι επιβάτες δεν είναι σε θέση να μιλήσουν.

Μεταξύ των πληροφοριών που αποστέλλονται άμεσα στις «Υπηρεσίες Εκτάκτου Ανάγκης», είναι η ακριβής θέση του οχήματος, ο τύπος και ο αριθμός πλαισίου του, ακόμη και η σφοδρότητα της σύγκρουσης, μέσω των αισθητήρων που ενεργοποιούν τους αερόσακους. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, με το eCall, η ταχύτητα ανταπόκρισης των υπηρεσιών για συμβάντα εντός αστικών κέντρων θα μειωθεί κατά 40%, ενώ στην ύπαιθρο θα μειωθεί στο μισό. Υπολογίζεται επίσης, πως με την υιοθέτηση του συστήματος, θα σώζονται έως και 2.500 ανθρώπινες ζωές σε ετήσια βάση. 

ecall-01

Αυτά είναι τα θετικά ενός συστήματος, που σε διάφορες παραλλαγές του, παρέχεται ήδη ως υπηρεσία από κάποιες εταιρείες, όπως π.χ. η BMW, η Volvo, η PSA, αλλά και η GM στις ΗΠΑ εδώ και χρόνια με το OnStar. Οι εταιρείες αυτές, χρησιμοποιούν την τεχνολογία της τηλεματικής, για να προσφέρουν στους πελάτες τους μια επιπλέον παροχή που συνδέεται άμεσα με την ασφάλειά τους.

Το θέμα είναι πως με την απόφαση που καθιστά υποχρεωτική την ύπαρξη του eCall σε όλα τα επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα εντός Ε.Ε. από το 2017, προκύπτει και ένα επιπλέον θέμα ασφάλειας. Αυτό των προσωπικών δεδομένων. Κατά την ανακοίνωση της απόφασης, οι αρμόδιοι επιχείρησαν σε όλους τους τόνους να καταστήσουν σαφές, πως το σύστημα θα βρίσκεται απενεργοποιημένο και θα ενεργοποιείται αυτόματα μόνο σε περίπτωση σύγκρουσης ή μόνο αν κάποιος από τους επιβάτες πατήσει το κουμπί που υπάρχει στη συσκευή.

Καλές οι διαβεβαιώσεις, αλλά υπάρχει και μια μερίδα που διατηρεί τις αμφιβολίες της και όχι άδικα. Οι συντεταγμένες εκατομμυρίων οχημάτων θα βρίσκονται άμεσα στη διάθεση των… αρμοδίων που θα τις ζητήσουν, πάντοτε για λόγους ασφάλειας. Και κάτι ακόμη. Δεν διευκρινίστηκε τι θα γίνει με τα οχήματα που ήδη κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Η τοποθέτηση του eCall σε αυτά θα είναι υποχρεωτική; Αν ναι, μιλάμε για μία ακόμη μεγάλη μπίζνα, καθώς το κόστος της συσκευής υπολογίζεται σε πάνω από 100 ευρώ, οπότε μιλάμε για λεφτά με ουρά για την -ή τις- εταιρείες που εμπλέκονται στην κατασκευή της.

Βαγγέλης Φακατσέλης 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured