Σύνδεση

SEAT

Το Arona, το νέο μικρό SUV της Seat έχει και στυλ και προσόντα

Το νέο μικρό SUV της Seat, το Arona, κατασκευάζεται στην Καταλωνία, αλλά εμείς το οδηγήσαμε στα… Καταλώνια και στον… Αρωνά, δύο μικρούς οικισμούς της Πιερίας, όπου έγινε η επίσημη παρουσίασή του στην Ελλάδα.

Για το Arona η Seat τρέφει φιλοδοξίες και στη χώρα μας. Αφενός γιατί ανήκει στην κατηγορία των λεγόμενων B-SUV, που είναι και η πλέον δυναμική και αφετέρου γιατί είναι ένα πραγματικά ενδιαφέρον αυτοκίνητο. Αισθητικά το πρότυπο είναι μεν το Ateca, αλλά τόσο η διαφορά μεγέθους όσο και οι επιμέρους διαφορές, π.χ. οι πιο στενοί προβολείς αλλά και η δυνατότητα διχρωμίας του αμαξώματος -οι πιθανοί συνδυασμοί φτάνουν τους 67- του εξασφαλίζουν έναν πιο νεανικό χαρακτήρα.

Στις πιο πλούσιες εκδόσεις υπάρχει διχρωμία και στο ταμπλό, ενώ συνολικά αυτό που προσέχει κανείς είναι η high tech διάσταση που εξασφαλίζεται από τη μεγάλη οθόνη των 8,0 ιντσών. Ενδιαφέρον είναι πως από του χρόνου θα είναι διαθέσιμος και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων του ομίλου Volskwagen και ο ψηφιακός βοηθός Alexa της Amazon, που δέχεται φωνητικές εντολές. Ήδη υπάρχουν όλα οι δυνατότητες διασύνδεσης κινητών, καθώς και πολλά συστήματα υποβοήθησης, που είτε είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις όπως το Front Assist με την προστασία πεζών, είτε περιλαμβάνονται στον επιπλέον εξοπλισμό. Όπως π.χ. το Park Assist, που για στάθμευση τόσο σε κάθετες όσο σε παράλληλες θέσεις αναλαμβάνει τα πάντα πλην του χειρισμού των πεντάλ και το ενεργό cruise control ACC.

Παράλληλα το Arona έχει και άνετους χώρους, ακόμα και αν οι επιβάτες του είναι 5, καθώς και ένα μεγάλο πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητα του οποίου ξεκινά από τα 400 λίτρα, τιμή εξαιρετική για τα μόλις 4,138 μέτρα του μήκους του, που μπορεί να συγκριθεί κάλλιστα με μοντέλα της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας. Άλλωστε αυτή η παράμετρος, πέρα από το πιο νεανικό στυλ, είναι που καθιστά τα B-SUV ιδιαίτερα δημοφιλή.

Η βάση του Arona είναι το πολύ καλό πλαίσιο MQB A0 του ομίλου Volkswagen, που βοηθά τόσο στην εξασφάλιση ενός ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου ασφάλειας -5 τα αστέρια κατά EuroNCAP- όσο και μιας ιδιαίτερα καλής και ευχάριστης οδικής συμπεριφορά -μαζί με φυσικά με τις ρυθμίσεις της ανάρτησης. Όπως διαπιστώσαμε το Arona, που είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο, είναι σταθερό στις υψηλές ταχύτητες της εθνικής οδού, καλά στημένο, με ικανοποιητικά περιθώρια πρόσφυσης, περιορισμένες κλίσεις και συνολικά ιδιαίτερα αποτελεσματικό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος στους επαρχιακούς δρόμους -παρά την απόσταση των 190 χιλιοστών του από το έδαφος- και ευέλικτο μέσα στα στενά των χωριών. Ταυτόχρονα είναι και άνετο, ενώ η αυξημένη απόστασή του από το έδαφος που προαναφέραμε θα του επιτρέψει να κινηθεί χωρίς πρόβλημα σε βατούς ή και λιγότερο βατούς χωματόδρομους.

Πολύ καλές είναι και οι εντυπώσεις μας από το συνδυασμό του με τον 3κύλινδρο TSI των 1.000 κυβικών και των 115 ίππων. Ο οποίος είναι ψυχωμένος σε όλο το εύρος λειτουργίας του -στην πράξη πάντως δεν χρειάζεται να το πιέζεις ψηλά- και συνδυάζεται καλά με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων (διατίθεται με αυτόματο DSG 7 σχέσεων) με τον εύχρηστο επιλογέα. Ο οδηγός απλά θα χρειαστεί να ασχοληθεί περισσότερο με το κιβώτιο όταν το Arona είναι φορτωμένο προκειμένου να διατηρεί τον μικρό 3κύλινδρο στη μεσαία περιοχή  στροφών του, όπου και αποδίδει καλύτερα. Όσο για τις επιδόσεις σημειώστε ένα 0-100 σε 9,8 δεύτερα και μια τελική182 χλμ./ ώρα. Η επίσημη μέση κατανάλωσή του είναι 4,9 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και οι αντίστοιχες εκπομπές CO2 113 γραμμάρια το χιλιόμετρο.

Ο 1.0 TSI των 115 ίππων και με δεδομένη τη διαφορά τιμής των 600 ευρώ με αντίστοιχο επίπεδο εξοπλισμού, θεωρούμε πως έχει το προβάδισμα έναντι της βασικής εκδοχής των 95 ίππων που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Από κει και πέρα η γκάμα περιλαμβάνει το diesel των 1.600 κυβικών σε δύο εκδόσεις με 95 και 115 ίππους, ενώ το πιο ισχυρό σύνολο θα είναι ο 1.5 TSI Evo των 150 ίππων με το σύστημα απομόνωσης κυλίνδρων.

Ο 1.5 TSI Evo συνδυάζεται αποκλειστικά με την πιο σπορ εκδοχή του Arona, την FR, η οποία διαφοροποιείται και οπτικά (έχει ζάντες 18 ιντσών, ενώ διαθέτει το Seat Drive Profile με τα 4 προγράμματα οδήγησης και πιο σπορ ανάρτηση) , ενώ η πιο πολυτελής, σαν και αυτή που είχαμε στη διάθεσή μας στην Πιερία και με στάνταρ το Keyless είναι η XCellence. Και οι δύο κινούνται από πλευράς τιμής στα ίδια επίπεδα, ενώ η γκάμα περιλαμβάνει και άλλα δύο επίπεδα εξοπλισμού, τα Style και Reference, που είναι το εισαγωγικό και συνδυάζεται μόνο με τις βασικές εκδόσεις των 95 ίππων.

Οι οποίες σε συνδυασμό με το επίπεδο εξοπλισμού Reference ξεκινούν από τις 14.900 ευρώ για τον 1.0 TSI και από 16.900 για τον 1.6 TDI. Τον αναλυτικό τιμοκατάλογο του Arona αλλά και των άλλων μοντέλων της Seat μπορείτε να τον δείτε κάνοντας κλικ ΕΔΩ και τον αναλυτικό εξοπλισμό του ΕΔΩ.

Γιάννης Σκουφής

SEAT ARONA 1.0 TSI (115 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.138×1.780×1.552 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.566 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 400 λίτρα
Βάρος: 1.187 κιλά
Κινητήρας: 999 κ.εκ., 3 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 115 PS/ 5.000- 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 200 Nm/ 2.000- 3.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 9,8”, 182 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 4,9 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 113 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 111 €
Τιμή: από 16.500 €

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”3892″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Επιτέλους! Το Chaos είναι έτοιμο!

Featured

Toyota GR Yaris: Ειδικές εκδόσεις με βαριά ονόματα  

Featured

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda