Σύνδεση

BMW

H καινούργια BMW X3 είναι δυναμικά αναβαθμισμένη

Μπορεί με την πρώτη ματιά η αλλαγή από τη 2η στην 3η γενιά της BMW X3 να μην είναι τόσο μεγάλη όσο αυτή από την 1η στη 2η, όμως αν προσέξει κανείς καλύτερα θα διαπιστώσει πως και αλλαγές υπάρχουν και η συνολική εικόνα είναι πιο αναβαθμισμένη και πιο εμφατική.

Χάρη στην ακόμα πιο μεγάλη και χαρακτηριστική μάσκα, τις πιο έντονες σχεδιαστικές λεπτομέρειες, όπως είναι π.χ. το ανάγλυφο στο προφίλ, τις ζάντες που ξεκινούν πλέον από τις 18 ίντσες, ενώ συνολικά η καινούργια Χ3 δείχνει αναβαθμισμένη οπτικά και πιο off road.

H αναβάθμιση συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με τη σχεδίαση και τη διαμόρφωση το ταμπλό να ακολουθεί τη νέα λογική της γερμανικής εταιρείας. Έτσι η μεγάλη οθόνη αφής των 10,3 ιντσών με δυνατότητα ελέγχου και μέσω χειρονομιών στο κέντρο του είναι πλέον ελεύθερη και όχι ενσωματωμένη σε αυτό, ενώ ο πίνακας οργάνων μπορεί να είναι και ψηφιακός -με διαγώνιο 12,3 ιντσών. Από και κει πέρα ο διάκοσμος είναι πολυτελής -σε αυτό συμβάλλει και η στάνταρ επένδυση του ταμπλό από καλής ποιότητα δερματίνη- τα υλικά φροντισμένη και η ποιότητα ιδιαίτερα προσεγμένη, καθώς και οι χώροι μεγάλοι. Τόσο για τους μέχρι και 5 επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους, μιας και το μέγεθος το πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 550 έως και 1.600 λίτρα.

Φυσικά υπάρχουν και πολλές δυνατότητες προσωποποίησης πέρα από τις διαθέσιμες τρεις γραμμές εξοπλισμού (xLine, Luxury Line και Μ Sport Package), εννοείται πως υπάρχουν όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης και είναι διαθέσιμα όλα τα συστήματα υποβοήθησης. Μεταξύ αυτών και το αυτόματα παρκάρισμα και το σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης. Γενικά υπάρχει μια μεταφορά τεχνολογία στην Χ3 από τα πιο μεγάλα μοντέλα της γκάμας, όπως είναι η καινούργια 5άρα και η 7άρα. Ενδεικτικό για το τελευταίο το κλειδί  με την ενσωματωμένη οθόνη, που είναι διαθέσιμο και εδώ, φυσικά και υπάρχει και η δυνατότητα της ηλεκτρικής 5ης πόρτας, ενώ οι μηχανικοί της γερμανικής εταιρείας έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση και στην ηχομόνωση -για το σκοπό αυτό υπάρχουν και ειδικά «ακουστικά κρύσταλλα» που μειώνουν και άλλο το επίπεδο θορύβου στη καμπίνα.

Συνολικά η νέα X3 είναι ένα ήσυχο και πολιτισμένο αυτοκίνητο -σε αυτό συμβάλλει και η πολύ καλή αεροδυναμική της με ένα συντελεστή οπισθελκουσας 0,29 που είναι ιδιαίτερα καλός για τα δεδομένα της κατηγορίας- γεγονός που τονίζει και άλλο τον upper class χαρακτήρα της. Το ίδιο ισχύει και για την άνεση από την ανάρτησή της -υπάρχουν 3 διαθέσιμες επιλογές, η στάνταρ, η σπορ και η M, αλλά όχι και αυτή της πνευματικής- η οποία ταυτόχρονα εξασφαλίζει τον πολύ καλό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος, περιορίζει στο ελάχιστο τις κλίσεις στις στροφές και γενικά συμβάλλει, μαζί και με το άμεσο και ακριβές σύστημα διεύθυνσης αλλά και την ιδανική κατανομή βάρους στους 2 άξονες, στη δημιουργία ενός δυναμικού, άμεσου και σπορτίφ οδηγικού προφίλ.

Παράλληλα τα επίπεδα πρόσφυσης είναι ιδιαίτερα ψηλά χάρη στη στάνταρ τετρακίνηση. Πρόκειται για την τελευταία γενιά του xDrive της BMW, που υπό νορμάλ συνθήκες κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό 38:62 μπροστά πίσω. Στις ακραίες περιπτώσεις η κατανομή αυτή μπορεί να γίνει από 100:0 μέχρι 0:100.

Εννοείται πως αυτό το δυναμικό προφίλ διαμορφώνεται και χάρη στους κινητήρες που κινούν τη νέα X3. Ο βασικός diesel, αυτός των 2.000 κυβικών και των 190 ίππων της xDrive20d που οδηγήσαμε από και προς τα Καλάβρυτα, δεν πιέζεται από τα 1.750 κιλά του 5θυρου αμαξώματος που πάντως είναι κατά 55 πιο λίγα σε σχέση με αυτά της προηγούμενης γενιάς, δηλώνει δυναμικά το παρόν σχεδόν από το ρελαντί και ανεβάζει εύκολα και χωρίς κομπιάσματα στροφές. Στην πράξη δεν χρειάζεται να ανέβει πιο ψηλά από τις 2.500, άντε 3.000 σ.α.λ., μιας και δεν κερδίζει κανείς κάτι σημαντικό. Απλά θα έρχεται ακουστικά πιο έντονα στο προσκήνια και θα αυξηθεί και η κατανάλωσή του, η επίσημη μέση τιμής της οποίας κυμαίνεται από 5,0 έως 5,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Οι αντίστοιχες εκπομπές CO2 παίζουν από 132 έως 142 γραμμάρια το χιλιόμετρο, ενώ για το 0-100 απαιτούνται 8,0 δεύτερα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 213 χλμ./ ώρα.

Ο τετρακύλινδρος diesel συνδυάζεται πολύ καλά και με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων που είναι στάνταρ και διακρίνεται τόσο για την καλή του κλιμάκωση όσο και για τις γρήγορες αλλαγές του.

Το αυτόματο κιβώτιο είναι βέβαια μέρος του βασικού εξοπλισμού και των άλλων εκδόσεων της Χ3, που μέχρι στιγμής είναι οι xDrive30d (6κύλινδρος turbo diesel με 3.000 κυβικά και 265 ίππους, xDrive20i και xDrive30i (τετρακύλινδρος Twinturbo βενζίνης με 2.000 κυβικά και απόδοση 184 και 252 ίππων αντίστοιχα) και η M40i. Πρόκειται για την κορυφαία εκδοχή της X3, που ταυτόχρονα είναι και το πρώτο μοντέλο M Performance στην ιστορία της. Η M40ι διαφοροποιείται φυσικά και οπτικά, κινείται από τον 6κύλινδρο βενζίνης σε σειρά των 3.000 κυβικών που αποδίδει 360 ίππους, χρειάζεται μόλις 4,8 δεύτερα για το 0-100 και μπορεί να κινηθεί μέχρι και με 250 χλμ./ώρα.   

Η νέα BMW X3 ξεκινά από τις 58.130 ευρώ για την xDrive20i και από τις 59.900 ευρώ για την xDrive20d.

Γιάννης Σκουφής

BMW xDrive20d
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.706×1.891×1.676 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.864 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 550- 1.600 λίτρα
Βάρος: 1.750 κιλά
Κινητήρας: 1.995 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 190 PS/ 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 400 Nm/ 1.750- 2.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 8,0”, 213 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 5,0- 5,4 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 158- 163 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 95 €
Τιμή: από 59.900 €

Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”3898″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured