Σύνδεση

Featured

Το πολύ καλό Volvo XC40 είναι ενδιαφέρον σχεδιαστικά, νεανικό και ευχάριστο στο δρόμο (Video)

Το πολυ- αναμενόμενο XC40 είναι πλέον γεγονός και η Volvo μπαίνει για πρώτη φορά στη μικρότερη κατηγορία των premium SUV με ένα αυτοκίνητο και με μια λογική που έχει όλα τα φόντα για να πρωταγωνιστήσει.

Αυτό που προσέχει κανείς με την πρώτη ματιά είναι ο έντονος χαρακτήρας του XC40, που ναι μεν διαθέτει αναφορές στο μεγαλύτερο XC60 και το κορυφαίο XC90, αλλά διαθέτει ένα δικό του στυλ, που προσδιορίζεται κυρίως από τη διαμόρφωση της τρίτης κολώνας που μπορεί αρχικά να ξενίζει αλλά στην πορεία αποκτά όλο και πιο ενδιαφέρον και από τις ασυνήθιστες αναλογίες του.

Κι αυτό γιατί με μήκος 4,425 μέτρων το καπό του δείχνει και είναι ιδιαίτερα μακρύ, ενώ στην όλη εικόνα συμβάλλουν καθοριστικά τόσο η μεγάλη απόσταση από το έδαφος που χαρακτηρίζει όλα τα SUV της Volvo όσο και οι ζάντες που ξεκινούν από τις 18 ίντσες και φτάνουν μέχρι και τις 21.

Στο εσωτερικό η συνάφεια με τα πιο μεγάλα SUV της μάρκας είναι ηθελημένα ακόμα πιο έντονη, καθώς με τον τρόπο αυτό αφενός υπογραμμίζεται ακόμα περισσότερο premium είκονα και η πολυτελής διάσταση. Έτσι η μεγάλη οθόνη των 9,0 ιντσών του συστήματος infotainment Sensus, που είναι από τα καλύτερα του είδους, είναι ίδια με αυτή του XC90, ενώ η high tech αίσθηση ενισχύεται και από τον προγραμματιζόμενο ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών που θα είναι στάνταρ σε όλα τα XC40 της ελληνικής αγοράς.

Από κει και πέρα η ποιότητα κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, υπάρχουν οικολογικά υλικά, π.χ. οι επενδύσεις στις πόρτες αποτελούνται κατά 97% από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια, έξυπνες λύσεις -π.χ. ένα laptop και ένα μπουκάλι νερού 1,5 λίτρων χωρούν με άνεση στις θήκες στις πόρτες- και άνετοι χώροι. Ακόμα και για 5 -οι 3 στο πίσω κάθισμα δεν θα νοιώσουν ούτε στριμωγμένοι αλλά ούτε και πιεσμένοι λόγω της διαμόρφωσης της πίσω κολώνας- και τις αποσκευές τους. Το πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 460 έως 1.336 λίτρα, έχει καλό σχήμα, ένα κρυφό χώρο κάτω από το δάπεδό του που ακόμα και να παραβιαστούν τα παράθυρα δεν υπάρχει πρόσβαση σε αυτόν μιας και τον μπλοκάρει η 5η πόρτα που φυσικά μπορεί να ανοίξει και ηλεκτρικά.

Ο εξοπλισμός στην έκδοση Monentum είναι πλήρης από όλες τις απόψεις, διαθέτοντας ακόμα και στάνταρ δερμάτινες επενδύσεις, κάτι που ισχύει φυσικά και για τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης, στα οποία η Volvo παραδοσιακά είναι από τους πρωτοπόρους. Στα τελευταία περιλαμβάνεται και το Pilot Drive -άλλη μια μεταφορά τεχνολογίας από τα μεγαλύτερα μοντέλα- το σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης της Volvo, που και εδώ μας απέδειξε πως δικαίως θεωρείται από τα κορυφαία του είδους.

Σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης είναι διαθέσιμο για πρώτη φορά στην κατηγορία και μάλιστα γενικά και όχι μόνο σε ότι αφορά τα SUV και αν όλα τα παραπάνω είναι σε κάποιο βαθμό αναμενόμενα με βάση τα δεδομένα και τη λογική της Volvo αυτό που ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη οδηγώντας το νέο XC40 στην περιοχή γύρω από τη Βαρκελώνη είναι το οδικό του προφίλ.

Το μικρότερο SUV των Σουηδών είναι και το πιο ευχάριστο οδηγικό, το πιο δυναμικό και το πιο συμμετοχικό. Με εξαιρετικά ζυγισμένη οδική συμπεριφορά, πολύ καλό έλεγχο των κλίσεων και των κινήσεων του αμαξώματος παρά τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος -τα 211 χιλιοστά που προαναφέραμε- ικανοποιητικό επίπεδο άνεσης και μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης.

Χάρη και στην τετρακίνηση που είναι στάνταρ στις εκδόσεις D4 και Τ5 R Design που οδηγήσαμε, με την τελευταία να διαθέτει και τη σπορ ανάρτηση, με 10% πιο σκληρά αμορτισέρ και ελατήρια. Ενδιαφέρον και συνάμα ασυνήθιστο είναι το γεγονός πως η Volvo σε συνεργασία με τις Michelin, Continental και Pirelli έχει εξελίξει λάστιχα ειδικά για το XC40.

Μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση αυτού του οδηγικού προφίλ παίζει και το νέο μεταβλητό πλαίσιο CMA (Compact Modular Archtecture) που αποτελεί τη βάση του XC40 και θα χρησιμοποιηθεί και σε όλα τα μοντέλα της σειράς 40 που θα ακολουθήσουν, καθώς και η καλή αναλογία κιλών ανά ίππο.

Και αυτό γιατί οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου των 2.000 κυβικών με τους οποίους του XC40 ξεκινά αποδίδουν το ίδιο όπως στα μεγαλύτερα XC60 και XC90. Έτσι ο diesel D4 των 190 ίππων και των 400 Nm εξασφαλίζει ένα 0-100 σε 7,9 δεύτερα και μια τελική 210 χλμ./ ώρα και ο T5 βενζίνης των 247 ίππων αντίστοιχα 0-100 σε 6,5 δεύτερα και τελική 230 χλμ./ ώρα.

Και οι δύο έχουν ικανά αποθέματα ισχύος σε όλη την κλίμακα λειτουργίας τους είναι οικονομικοί (D4 5,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, Τ5 7,1) και συνδυάζονται πολύ καλά με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων που είναι επίσης στάνταρ.

Στην πορεία η γκάμα θα εμπλουτιστεί με τον D3 των 150 ίππων και τον Τ4 των 200, πάντα από 2.000 κυβικά, ενώ το πλαίσιο CMA υποστηρίζει τόσο την υβριδική τεχνολογία όσο και την ηλεκτροκίνηση, με αποτέλεσμα να αναμένονται κάποια στιγμή και αντίστοιχες εκδόσεις.

Προς τα τέλη Απριλίου, όταν και θα ξεκινήσουν οι παραδόσεις του XC40 στην Ελλάδα -παραγγελίες μπορούν ήδη να γίνουν- θα είναι διαθέσιμη και η πιο ενδιαφέρουσα και προσιτή εκδοχή του για τα μέρη μας, η Τ3. Η οποία θα κινείται από το νέο 3κύλινδρο turbo των 1.500 κυβικών της Volvo, που θα αποδίδει 156 ίππους, θα είναι διαθέσιμος αρχικά με χειροκίνητο κιβώτιο και στη συνέχεια και με αυτόματο 8 σχέσεων και θα κινεί αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς.

Ως Τ3 το XC40 θα ξεκινά από 30.700 ευρώ, ως D4 Momentum από 49.352 ευρώ και ως T5, επίσης Momenum, από 50.177 ευρώ.  

Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειώσουμε πως σε μερικές αγορές η Volvo εισάγει μαζί με το XC40 και κάποιες καινούργιες υπηρεσίες, όπως π.χ. Volvo Care. Πρόκειται για μια μορφή μίσθωσης η λογική της οποίας θυμίζει τα προγράμματα της κινητής τηλεφωνίας που παρέχουν με μια στάνταρ μηνιαία χρέωση όλα όσα χρειάζεται κανείς, ενώ όπως και στα τελευταία έτσι και εδώ κάθε 24 μήνες θα αντικαθίσταται το αυτοκίνητο. Η δεύτερη υπηρεσία είναι Car Sharing. Εδώ, με την εκχώρηση ενός ηλεκτρονικού κλειδιού, το XC40 θα μπορεί να χρησιμοποιείται και από άλλους πέρα από τον ιδιοκτήτη του και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Παράλληλα θα μπορεί να λειτουργήσει -και πάλι με την εκχώρηση ηλεκτρονικού κωδικού- ως σημείο παράδοσης για εταιρείες courier, με το πορτμπαγκάζ του να ξεκλειδώνει για αυτό το σκοπό και μόνο.

Γιάννης Σκουφής

  VOLVO XC40 D4 VOLVO XC40 T5                                              
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.425×1.863×1.652 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.702 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 460- 1.336 λίτρα
Βάρος: 1.684- 1.733 κιλά
Κινητήρας: 1.969 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel 1.969 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 190 PS/ 4.000 σ.α.λ.  247 PS/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 400Nm/ 1.750- 2.500 σ.α.λ.   350 Nm/ 1.800- 4800 σ.α.λ. 
0-100, Τελική: 7,9”, 210 χλμ./ ώρα  6,5”, 230 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση επίσημη: 5,0 λίτρα/ 100 χλμ.  7,1 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 131 γραμμάρια/ χλμ.  164 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 157 €  402 €
Τιμή: από 49.352  € από 50.177 €

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”3899″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz