Σύνδεση

Featured

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Με το νέο 208 η Peugeot υιοθετεί το επιτυχημένο οικογενειακό της στυλ και στην κατηγορία B και αν μη τι άλλο το νέου της υπερ- μίνι κάθε άλλο παρά απαρατήρητο περνά. Χάρη στο εντυπωσιακό εμπρός του μέρος και τις συνολικές του αναλογίες που του εξασφαλίζουν μια δυναμική όσο upper class εμφάνιση.

Εξίσου προσεγμένο και το εσωτερικό του, με τον εντυπωσιακό ψηφιακό πίνακα οργάνων με τη διαγώνιο των 10,0 ιντσών και την τρισδιάστατη απεικόνιση της έκδοσης Allure που είχα στη διάθεσή μου και με τη μεγάλη οθόνη αφής των 7,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό. Από την οποία ελέγχεται το σύστημα infotainment με τις πλήρεις δυνατότης διασύνδεσης smartphones, ενώ τα μπουτόν ακριβώς από κάτω από την οθόνη που οδηγούν απευθείας στις πιο σημαντικές λειτουργίες χωρίς να χρειάζεται να μπει κανείς στο μενού είναι μια ιδιαίτερα έξυπνη λύση.

Φυσικά υπάρχει και το i-cockpit με την υπερυψωμένη θέση του πίνακα οργάνων που γεγονός είναι πως δεν βολεύει πάντα και το μικρό, υπερβολικά μικρό για κάποιους, τιμόνι. Το περιβάλλον είναι συνολικά μοντέρνο και νεανικό, με αρκετή δόση lifestyle που ταιριάζει και με τον όλο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ποιοτικό και προσεγμένο στη λεπτομέρεια. Τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό συμβάλλουν στη δημιουργία μιας upper class εικόνας, που υποθέτουμε πως ήταν και το ζητούμενο μια και η θέση της Peugeot στα πλαίσια του ομίλου της PSA είναι premium, η οποία θα ήταν πιο ολοκληρωμένη αν δεν είχαν επιλεγεί σκληρά (πλαστικά) στις πόρτες.

Τη lifestyle προσέγγιση ακολουθούν και οι χώροι, οι οποίοι απλά κυμαίνονται στο μέσο όρο της κατηγορίας -ειδικά σε ότι αφορά το εσωτερικό πλάτος- και δεν θα επιτρέψουν στο νέο 208 να καλύψει χωρίς παραχωρήσεις το ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου μιας  μικρής οικογένειας. Όπως συμβαίνει για τα υπερ- μίνι στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια.

Αυτό ισχύει και για το χώρο αποσκευών του, η χωρητικότητα του οποίου έχει ελάχιστη τιμή το 309 λίτρα όταν υπάρχει κιτ επισκευής ελαστικών και τα 265 όταν υπάρχει ρεζέρβα.

Στα εμπρός καθίσματα το εσωτερικό πλάτος είναι μεγαλύτερο, αν και οι λίγο πιο ψηλοί θα νοιώθουν στο γόνατό τους την κεντρική κονσόλα. Τον οδηγό πάντως δεν θα τον επηρεάσει αυτό, καθώς το 208 είναι ένα πολύ ευχάριστο και συμμετοχικό αυτοκίνητο. Κάτι που μαζί με την εξωτερική του εμφάνιση είναι τα μεγάλα ατού του.

Οι μηχανικοί των Γάλλων έχουν κάνε εξαιρετική δουλειά στη ρύθμιση της ανάρτησης, με αποτέλεσμα και να είναι εξαιρετικά άνετο -εδώ τοποθετείται στην κορυφή της κατηγορίας B- και να ενθουσιάζει με τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Που προσδιορίζονται από την ακρίβεια και την αμεσότητα των χειρισμών, τον εύκολο έλεγχο, τα μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και τον πολύ καλό έλεγχο τόσο των κλίσεων όσο και των κινήσεων του αμαξώματος από την ανάρτηση.

Το 208 είναι χωρίς αμφιβολία το πιο fun to drive αυτοκίνητο της κατηγορίας του, στην οποία η συγκεκριμένη παράμετρος σπάνια έχει τον πρώτο λόγο.   

Αρωγός στη δημιουργία αυτής του καλοδεχούμενης αίσθηση και ο τρικύλινδρος turbo των 1.200 κυβικών και των 100 ίππων. Δυνατός και ελαστικός από χαμηλά, δεν πιέζεται σε κάποιο εύρος λειτουργίας του, ενώ τα επιπλέον 200 κυβικά σε σχέση με τους συνήθεις χιλιάρηδες της κλάσης του εξασφαλίζουν μεγαλύτερο βάθος και αυξημένα περιθώρια. Ανεβάζει εύκολα στροφές αν και δεν υπάρχει λόγος να τον πιέζει κανείς ψηλά, ενώ αν τον διατηρεί με τον κιβώτιο με τις έξι σχέσεις και τον καλό επιλογέα στη μέση περίπου του στροφομέτρου -η μέγιστη ροπή του των 205 Nm κάνει ήδη την εμφάνισή της από τις 1.750 σ.α.λ.- τότε και γρήγορα θα κινηθεί και οικονομικά. Με μια μέση κατανάλωση που μπορεί χωρίς ιδιαίτερη προσοχή από την πλευρά του οδηγού να κυμανθεί γύρω στα 6,5 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Στην έκδοσή του των 100 ίππων το νέο Peugeot 208, ξεκινά από τις 16.200 ευρώ, ενώ στην έκδοση Allure της δοκιμής μας η βάση είναι οι 17.100 ευρώ (19.500 με το αυτόματο κιβώτιο). Η οποία είναι και η δική μας επιλογή, ειδικά από τη στιγμή που το καινούργιο γαλλικό υπερ- μίνι έχει, όπως προαναφέραμε, έναν πιο life style προσανατολισμό. Που μαζί με τo πολύ ευχάριστο οδηγικό του προφίλ του καθιστά ιδιαίτερα ελκυστικό σε όσους δεν χρειάζονται ντε καλά χώρους.

Peugeot 208 1.2 Puretech 100
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.055×1.745×1.430 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.540 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 309 λίτρα (265 με ρεζέρβα)
Βάρος: 1.165 κιλά
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 100 PS/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 205 Nm/ 1.750 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 9,9”, 188 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 6,5 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2 (NEFZ): 97 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 87 €
Τιμή: από 16.200 €

φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

Ποιο είναι ο βασιλιάς εκτός δρόμου; H θηριώδης Mercedes G-Class, το μικρό Jimny ή το νέο Wrangler;

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup