Σύνδεση

Featured

Οι νέες, ήπια υβριδικές εκδόσεις B4 & B5 του Volvo XC60 είναι πιο καθαρές, πιο δυναμικές και πιο πολιτισμένες

The new Volvo XC60

H Volvo είναι από τις εταιρείες που έχουν δηλώσει ευθύς εξαρχής την προσήλωσή τους στον εξηλεκτρισμό και πιστή σε αυτή τη λογική έχει διευρύνει τη γκάμα των μοντέλων της με ηλεκτρική υποβοήθηση. Έτσι το ιδιαίτερα επιτυχημένο XC60 που είναι πρώτο σε πωλήσεις μεταξύ των premium μεσαίων SUV στην Ευρώπη, όπως άλλωστε και το δημοφιλές XC90, είναι πλέον διαθέσιμο και με τη νέα γενιά κινητήρων πετρελαίου με τον κωδικό B. Ως Β4 με 197 ίππους και ως B5 με 235 ίππους, πάντα από 2.000 κυβικά.

Οι καινούργιοι αυτοί κωδικοί σημαίνουν το συνδυασμό των δύο ιδιαίτερα σύγχρονων και εξελιγμένων κινητήρων diesel της γενιάς Drive E της Volvo με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Αυτό στην πράξη σημαίνει πως καταρχήν έχει τη δυνατότητα να ανακτά την ενέργεια που απελευθερώνεται κατά το φρενάρισμα και να την αποθηκεύει σε μια πρόσθετη μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται στο πορτμπαγκάζ. Στη συνέχεια και όταν χρειάζεται, κυρίως κατά την εκκίνηση από στάση και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, υπάρχει η δυνατότητα απόδοσης της ενέργειας αυτής και της υποβοήθησης του κινητήρα πετρελαίου με έως και 16 ίππους και έως 40 Nm.

Το όφελος από αυτό το boost είναι η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και κατά συνέπεια και οι πιο χαμηλές εκπομπές ρύπων, ενώ τα ήπια υβριδικά συστήματα συμβάλλουν και στις πιο ομαλές εκκινήσεις.   

Πιο αναλυτικό το στάνταρ αυτόματο και τετρακίνητο XC60 Β4, στο οποίο ο δίλιτρος diesel αποδίδει 197 ίππους και 420 Nm, επιταχύνει από στάση έως το 100 χλμ./ ώρα σε μόλις 8,3 δεύτερα (D4 με χειροκίνητο κιβώτιο: 8,8 δεύτερα) και η τελική του ταχύτητα είναι 205 χλμ./ ώρα. Όσο για τη μέση κατανάλωσή του κυμαίνεται κατά WLTP από 6,1 έως 7,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα (εκπομπές CO2 από 159 έως 187 γραμμάρια το χιλιόμετρο).  

Ίδιες τιμές μέσης κατανάλωσης άρα και εκπομπών ρύπων παρουσιάζει και το πιο XC60 B5 των 235 ίππων -επίσης αυτόματο και τετρακίνητο- που φτάνει τα 220 χλμ./ ώρα και ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ ώρα σε 7,1 δεύτερα, τιμή εξαιρετική. 

Οι κινητήρες με το ήπιο υβριδικό σύστημα όμως δεν είναι ο μόνος τομέας στον οποίο το XC60 πρωτοπορεί τεχνολογικά. Ταυτόχρονα διαθέτει μια μεγάλη γκάμα από κορυφαία συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τα οποία είτε είναι στάνταρ είτε προαιρετικά. Στην πρώτη κατηγορία ανήκει το City Safety, που αποτρέπει πιθανές συγκρούσεις με προπορευόμενα οχήματα, πεζούς, δικυκλιστές και μεγάλα ζώα και συνοδεύεται και από υποβοήθηση τιμονιού, ενώ στη δεύτερη το σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης, παρουσία του οποίου το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να έχει απλά τα χέρια του στο τιμόνι.

Φυσικά υπάρχουν όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, ενώ το σύστημα infotainment Sensus με τη μεγάλη αλα tablet οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα με το πολύ καλό και εύχρηστο μενού, είναι από τα κορυφαία. Στα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία εξοπλισμού που είναι διαθέσιμα για το XC60 περιλαμβάνεται και το Clean Zone, ένα σύστημα κλιματισμού τεσσάρων ζωνών, ένα high end ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins και βέβαια η πνευματική ανάρτηση που αυξάνει το επίπεδο άνεσης και αυξομειώνει την απόσταση από το έδαφος.

Η οποία είναι κανονικά στα 216 χιλιοστά, τιμή ιδιαίτερα μεγάλη που συμβάλλει στην πολύ δυναμική εικόνα του XC60 αλλά και στην off road διάσταση του χαρακτήρα του. Ταυτόχρονα το μεσαίο SUV της Volvo είναι και ένα εξαιρετικό οικογενειακό μοντέλο, με μεγάλους χώρους για μέχρι και 5 επιβάτες και τις αποσκευές τους. Κι αυτό γιατί το μέγεθος του πορτμπαγκάζ του κυμαίνεται από τα 505 έως και τα 1.432 λίτρα, ενώ στην αύξηση της πρακτικότητα συμβάλλει τόσο η ηλεκτρική πέμπτη πόρτα όσο και οι πολλές θέσεις για μικρο- αντικείμενα.   

Οι ήπια υβριδικές εκδόσεις, στην πορεία θα είναι διαθέσιμα και τα αντίστοιχα σύνολα βενζίνης Β5 και B6, που ξεκινούν από τις 55.848 ευρώ, καθιστούν το XC60 μια ακόμα πιο ολοκληρωμένη και σύγχρονη πρόταση, αποδεικνύοντας και την ιδιαίτερα μεγάλη σημασία που δίνει η Volvo στην όσο το δυνατόν μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τα αυτοκίνητά της.

[ngg src=”galleries” ids=”4973″ display=”basic_thumbnail”]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota