Σύνδεση

Featured

ΝΕΟ NISSAN MICRA: ΟΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ

Αν σας έδειχναν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δίχως κανένα λογότυπο και σήμα, θα μπορούσατε να στοιχηματίσετε με σιγουριά πως πρόκειται για ένα Nissan; Διότι το νέο Micra δεν αποτελεί έναν πολλά υποσχόμενο συνεχιστή προς την 5η γενιά, αλλά έχει ένα ειδικό βάρος, αφού έχει σχεδιαστεί σε λευκό χαρτί για να σηματοδοτήσει παράλληλα την έναρξη μιας νέας σχεδιαστικής ταυτότητας που θα ακολουθήσουν οι Ιάπωνες τα επόμενα χρόνια.

Και για να το διαπιστώσουμε από πρώτο χέρι ταξιδέψαμε μέχρι το Ντουμπρόβνικ για μια πρώτη επαφή με το νέο Nissan, που δείχνει ακόμη πιο όμορφο, ενώ αναμφίβολα –και σε αντίθεση με ό,τι ίσχυε στο παρελθόν– το ντιζάιν του θα αποτελέσει ένα από τα βασικότερα ατού του έναντι του ανταγωνισμού. Έτσι, το αποκλειστικά πεντάθυρο Micra έχει ωριμάσει σχεδόν σε κάθε του διάσταση, αφού είναι κατά 17,4 εκατοστά μακρύτερο από το προηγούμενο, με το συνολικό μήκος του να φτάνει τα 3,999 μέτρα. Ένα από τα βασικά στοιχεία που διαμορφώνουν ένα συμβατό με τα ευρωπαϊκά γούστα στιλ είναι οι έντονες ακμές και τα νεύρα, όπως και οι πιο δυναμικοί προβολείς με LED ημέρας που δημιουργούν ένα νεανικό και πιο αεροδυναμικό (με συντελεστή Cd 0,29) σύνολο, το οποίο τονίζεται από το φαρδύτερο αμάξωμα με +7,8 εκατοστά (συνολικό πλάτος στα 1,743 μέτρα), ενώ, αντίθετα, το ύψος έχει μειωθεί κατά 5,5 εκατοστά (στα 1,455 μέτρα).

A

Στο εσωτερικό το ταμπλό ακολουθεί μια πιο συμβατική προσέγγιση με έναν ευανάγνωστο πίνακα με μεγάλα όργανα (ενδιάμεσα υπάρχει η κλασική οθόνη για το trip computer), το τιμόνι με το κοφτό κάτω μέρος προσδίδει έναν νεανικό τόνο, ενώ στο μέσο μια εύχρηστη οθόνη αφής (στην top έκδοση είναι 7,0 ίντσες με Nissan Connect) πλαισιώνεται από εύτακτα τοποθετημένους διακόπτες. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι τουλάχιστον ικανοποιητικές σε αριθμό, η ποιότητα κατασκευής εμφανής και τα σκληρά πλαστικά (στις πλούσιες Techna εκδόσεις κυριαρχεί το μαλακό υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό) ιδιαίτερα προσεγμένα σε φινίρισμα, ώστε να μη δείχνουν φτηνά.

Αυξημένο κατά 7,5 εκατοστά είναι και το μεταξόνιο (των 2,525 μέτρων) που διασφαλίζει ένα πιο άνετο και ευρύχωρο εσωτερικό που παρέχει όλες τις διευκολύνσεις, με πλήρη διασύνδεση με smartphone, ηχοσύστημα της Bose (στάνταρ στην έκδοση Techna) και συστήματα υποβοήθησης, ασφάλειας και άνεσης (προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόνομη πέδηση, έλεγχος τυφλής γωνίας στους εξωτερικούς καθρέπτες κ.ά.).

A

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες μπορεί να μην είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, ωστόσο υπάρχει αρκετός χώρος για τα γόνατα, δίχως τα κεφάλια να βρίσκουν στην οροφή (ακόμη και με οδηγό 1,85 μέτρων ο ακριβώς πίσω επιβάτης θα ταξιδέψει με σχετική άνεση). Ικανοποιητικός είναι και ο χώρος αποσκευών που προσφέρει τουλάχιστον 300 λίτρα (έως 1.004 όταν πέσουν τα πίσω, διαιρούμενα σε αναλογία 60:40, καθίσματα), αν και οι πλαϊνοί θόλοι μπαίνουν αρκετά προς τα μέσα (κάτι που ισχύει για πολλά «μικρά») μειώνοντας λιγάκι το πλάτος.

To νέο Micra βασίζεται σε μια αναβαθμισμένη εκδοχή του πλαισίου Vplatform, αλλά υπάρχουν ριζικές αλλαγές στην έδραση των νέων μηχανικών συνόλων (κινητήρες και κιβώτια της Renault), στις αναρτήσεις, μέχρι και στη θέση των πεντάλ και του ρεζερβουάρ. Το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση προέρχεται από το Qashqai, ενώ οι δεσμοί με το Clio είναι ισχυροί, μια και το νέο Micra είναι το πρώτο Nissan που κατασκευάζεται σε εργοστάσιο της Renault στην Ευρώπη (στο Fins της Γαλλίας μαζί με τα Clio και Zoe).

A

Στη χώρα μας το νέο Micra θα διατεθεί με τρεις κινητήρες. Η βενζίνη είναι η γνωστή turbo τρικύλινδρη των 898 κ.εκ. (0.9 IG-T κατά τη Nissan) που αποδίδει 90 άλογα και 140 Nm ροπής, ενώ θα υπάρχει και μια ατμοσφαιρική στα 1.000 κ.εκ. με 73 ίππους και 95 Nm (όπως και στην περίπτωση του Clio). Όσον αφορά τον πετρελαιοκινητήρα, συναντάμε τον δημοφιλή 1.500 των 90 ίππων και των 220 Nm. Πέρα από τις εκδόσεις με το χειροκίνητο κιβώτιο (όλες με 5άρια), αργότερα θα υπάρξει και αυτόματη τύπου CVT.

Στο δρόμο το Micra εκπλήσσει θετικά με την καλορυθμισμένη ανάρτηση που συνδυάζει καλά επίπεδα άνεσης και δυναμικά χαρακτηριστικά με καλό «ζύγισμα» και στάνταρ τα ηλεκτρονικά για να επιβάλλουν την τάξη. Η θέση οδήγησης είναι βολική με καλό ύψος του εδράνου του καθίσματος –ίσως να αναζητούσα λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη–, ενώ η ορατότητα προς τα έξω είναι από τις καλύτερες. Η πολύ καλή ηχομόνωση δεν επιτρέπει τόσο η τρικύλινδρη χροιά όσο και το πράο κροτάλισμα του ντίζελ να γίνουν (εννοείται ανά περίπτωση και έκδοση κινητήρα) ενοχλητικά, ενώ ο επιλογέας έχει καλό κούμπωμα και το τιμόνι ικανοποιητική ακρίβεια και καλή αίσθηση. Άξια λόγου και αναφορά είναι και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ενώ περισσότερα θα έχουμε να πούμε την άνοιξη, με την έλευση του νέου Micra στα μέρη μας.

Νίκος Μαρινόπουλος

NISSAN MICRA 0.9 IG-T
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.999×1.743×1.455 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.525 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 300- 1.004 λίτρα
Βάρος: 1.001 κιλά
Κινητήρας: 998 κ.εκ., 3 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 90 PS/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 140 Nm/ 2.350 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 12,1”, 175 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 4,4 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 99 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 89 €
Τιμή: αναμένεται

1 Σχόλιο

1 Σχόλιο

  1. Ελεύθερος

    05/02/2017 στις 01:31

    Διαφωνώ με την μείωση ύψους και το επίπεδο τιμόνι. Κατά τα άλλα, πολύ βελτιωμένο το Nissan Micra!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured