Σύνδεση

Audi

AUDI A4 1.4 TFSΙ: ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ 1.400 ΚΥΒΙΚΑ

Τελευταία η Audi ακολουθεί μια συγκεκριμένη λογική για τα νέα της μοντέλα: εξελίσσει το ίδιο σε γενικές γραμμές βασικό σχήμα κάνοντάς το πιο σύγχρονο αλλά και πιο χαρακτηριστικό, ενώ δεν μεταβάλλει επί της ουσίας ούτε τις εξωτερικές τους διαστάσεις.

Το νέο A4 είναι χαρακτηριστικό δείγμα αυτής της προσέγγισης: φτάνει συνολικά τα 4,73 μέτρα, είναι δηλαδή μόλις 25 χιλιοστά πιο μεγάλο, ενώ παρόλο που με την πρώτη ματιά μοιάζει πολύ με τον προκάτοχό του με τη δεύτερη και με την τρίτη εντοπίζεις πολλές αλλαγές και μάλιστα σε όλα σχεδόν τα σημεία του. Πιο εμφανής η single frame μάσκα που προσδιορίζει την εμφάνιση του, ενώ δεν γίνεται να μην προσέξεις και τη χαρακτηριστική διπλή γραμμή κατά μήκος του αμαξώματος, που στην ουσία συνδέει οπτικά το εμπρός με το πίσω μέρος του Α4.

Του καινούργιου Α4 που επιπρόσθετα έχει και εξαιρετική αεροδυναμική, η οποία στην έκδοση Ultra μπορεί να επιδείξει την τιμή ρεκόρ του 0,23 για το συντελεστή οπισθέλκουσας. Στις άλλες εκδόσεις το αντίστοιχο νούμερο είναι 0,25, επίσης πολύ καλό, ανεξαρτήτως μάλιστα κατηγορίας.

Η προσεγμένη αεροδυναμική εκτός από τη θετική επίδραση στην κατανάλωση στις μεγάλες ταχύτητες κολακεύει και τον πολιτισμένο χαρακτήρα. Πράγματι το επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό είναι ιδιαίτερα χαμηλό, καθώς εκτός από τους αεροδυναμικούς θορύβους περιορισμένοι είναι και αυτοί της κύλισης. Συνολικά το καινούργιο A4 ξεχωρίζει στην αποκαλούμενη ποιότητα κύλισης, καθώς η ανάρτησή του κατορθώνει και να απορροφά τις ανωμαλίες των δρόμων πριν αυτές φτάσουν στους επιβάτεςε αλλά και να ελέγχει τις κλίσεις και τις κινήσεις του αμαξώματος. Και όλα αυτά χωρίς να γίνεται κουραστική, ακόμα και μετά από πολλά χιλιόμετρα. Άλλωστε αυτό είναι και κάτι που περιμένει κανείς από ένα premium μοντέλο, ακριβώς όπως περιμένεις να έχει και ένα τουλάχιστον φροντισμένο εσωτερικό.

AUDI-A4-1.4-TFSI-2

Στο A4 του 2016 το interior design, για να χρησιμοποιήσουμε το δόκιμο αγγλικό όρο, αποστασιοποιείται σημαντικά από αυτό της προηγούμενης γενιάς, καθώς είναι πιο minimal, με σύγχρονα στοιχεία, όπως για παράδειγμα οι αεραγωγοί κατά μήκος του ταμπλό και κυρίως ο εντυπωσιακός ψηφιακός πίνακας οργάνων.

Ο οποίος όμως δεν περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, κάτι που ισχύει για την οθόνη των 7 ιντσών στη μέση του ταμπλό, η οποία προβάλλει τα πάντα, από τις ενδείξεις του ηχοσυστήματος μέχρι τη διαδικασία σύνδεσης με smartphone. Γεγονός πάντως είναι πως συνολικά χρειάζεται κάποια περίοδος προσαρμογής. Π.χ. πρέπει να συνηθίσει κανείς τη ρύθμιση του ήχου από το περιστροφικό χειριστήριο που βρίσκεται δεξιά και χαμηλά στην κεντρική κονσόλα και ταυτόχρονα μακριά από αυτό καθαυτό το ηχοσύστημα.

Μόλις προσαρμοστείς δεν θα ασχοληθείς ξανά με την εργονομία, ενώ οι χώροι είναι και ικανοποιητικοί και ελαφρώς καλύτεροι σε σχέση με αυτούς της προηγούμενης γενιάς, ειδικά στο πίσω κάθισμα, γεγονός που οφείλεται και στην οριακή, μόλις κατά 12 χιλιοστά, αύξηση του μεταξονίου. Το ψηλό κεντρικό τούνελ πάντως θα δυσκολέψει και πάλι τη μετακίνηση τυχόν 5ου, ενώ τα τουλάχιστον 480 λίτρα του πορτμπαγκάζ, που επιπλέον έχει καλό σχήμα και χαμηλό κατώφλι, ικανοποιούν και με το παραπάνω ακόμα και για ταξίδι αρκετών ημερών.

Όπως είπαμε το νέο Audi A4 ξεχωρίζει για την ποιότητα κύλισής του, η οποία σε σημαντικό ποσοστό οφείλειται και στο καινούργιο πλαίσιό του, που είναι το MLB Evo, το πιο μεγάλο μεταβλητό του ομίλου Volkswagen, που χρησιμοποιείται μέχρι και στο Q7. Το πλαίσιο αυτό λοιπόν επιδρά θετικά και στην οδική συμπεριφορά, καθώς εξασφαλίζει αφενός μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και ισορροπημένα δυναμικά χαρακτηριστικά, που θα ήταν και πιο σπορ αν η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης ήταν λιγότερο ελαφριά.

AUDI-A4-1.4-TFSI-3

Στο σπορτίφ προσανατολισμό συμβάλλει και ο TFSI των 1.400 κυβικών, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm, από τις μόλις 1.500 έως τις 3.500 σ.α.λ. Έτσι αποδεικνύεται ελαστικός από χαμηλά και αποτελεσματικός στις μεσαίες στροφές, όπου κυρίως βρίσκεται στο στοιχείο του. Το ότι δεν πιέζεται ιδιαίτερα από το μεγάλο τετράθυρο αμάξωμα φαίνεται τόσο από τις επιδόσεις που εξασφαλίζει -το 0-100 ολοκληρώνεται σε 8,7 δεύτερα και η τελική του φτάνει τα 210– όσο και από τη μέση κατανάλωσή του. Στην πόλη και με μικρές σχετικά διαδρομές κυμαίνεται γύρω στα 9,0 λίτρα, ενώ στα ταξίδια μπορείτε να πέσει και γύρω στα 7,0, ειδικά με χρήση του cruise control.

Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε πως όσα είπαμε για το καλό συνδυασμό του κινητήρα των 1.400 κυβικών με το μεγάλο αμάξωμα των τριών όγκων του Α4 θα ίσχυαν σε μικρότερο βαθμό, αν ίσχυαν, αν το βάρος του δεν είχε μειωθεί κατά 120 κιλά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου.

Ο 1.4 TFSI πάντως συνδυάζεται ιδιαίτερα καλά και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη STronic των 7 σχέσεων, που διάθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας και το οποίο προσθέτει επιπλέον 2.700 ευρώ στα 32.500 που κοστίζει η βασική έκδοση από πλευράς εξοπλισμού του νέου μεσαίου Audi. Που έχει όλα τα εχέγγυα να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στο premium κομμάτι της μεσαίας κατηγορίας, ακόμα και ως 1.4 TFSI.

Γιάννης Σκουφής

AUDI 1.4 TFSI
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.726×1.842×1.427 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.820 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 480- 965 λίτρα
Βάρος: 1.396 κιλά
Κινητήρας: 1.396 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 150 PS/ 5.000- 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 250 Nm/ 1.500- 3.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 8,7”, 220 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 8,4 λίτρα/ 210 χλμ.
CO2: 123 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 148 €
Τιμή: από 32.500 €

φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος, Γιώργος Καραγεωργάκης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Πόσο κοστίζει το Τoyota Yaris GR, η παραγωγή του οποίου είναι high tech, στην Ελλάδα; (Video)

Featured

Από πόσα ξεκινά το νέο Hyundai i20;

Featured

Απίστευτο ατύχημα με Nissan Navara που μπήκε ανάποδα σε αυτοκινητόδρομο (Video)

Nissan







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup