Η ανάγκη μείωσης των εκπομπών CO2 των σύγχρονων αυτοκινήτων είναι ιδιαίτερα μεγάλη και γι’ αυτό το σκοπό οι κατασκευαστές εκμεταλλεύονται κάθε πιθανό και απίθανο τρικ, μιας και εδώ εκτός από τον κινητήρα εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει και το βάρος του αυτοκινήτου.
Έτσι λοιπόν στη Mercedes βρήκαν ένα έξυπνο και ανέξοδο κόλπο για τη μείωση του βάρους της νέας C-Class και κατά συνέπεια και τον περιορισμό των ρύπων της: συρρίκνωσαν το ρεζερβουάρ καυσίμου κατά 16% σε σχέση με αυτό του προηγούμενου μοντέλο. Έτσι, με δεξαμενή μόλις 41 λίτρων η καινούργια C κατορθώνει να είναι συνολικά μέχρι και 100 κιλά πιο ελαφριά από την απερχόμενη W205. Με το κόλπο αυτό δηλαδή εξοικονομούνται περίπου 12 κιλά.
Η αρνητική συνέπεια εδώ είναι η περιορισμένη αυτονομία, κάτι που αν το επιθυμεί ο μελλοντικός κάτοχος μπορεί να το λύσει επιλέγοντας το «κανονικό» ρεζερβουάρ των 66 λίτρων. Στη Γερμανία τουλάχιστον, στην Αγγλία π.χ. είναι στάνταρ.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε πως οι μετρήσεις στον κύκλο NEDC πραγματοποιούνται με πρόσθετο βάρος μέσου οδηγού 75 κιλών και το ρεζερβουάρ γεμάτο στο 90% της χωρητικότητας του (για την περίσταση δηλαδή 36,9 αντί 53,1 λίτρων της προηγούμενης C-Class και από εδώ προκύπτουν τα 12 κιλά που προαναφέραμε).
Γιάννης Σκουφής