Σύνδεση

Audi

Τα Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron είναι τα πιο μικρά ηλεκτρικά SUV της Audi

Πρεμιέρα λοιπόν για τα Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron, τα πρώτα ηλεκτρικά Audi στην compact SUV κατηγορία και με τα οποία η γερμανική εταιρεία κάνει το επόμενο βήμα στη φιλοσοφία σχεδίασης των ηλεκτρικών της μοντέλων.

Έτσι και τα δύο έχουν εντυπωσιακές αναλογίες με μικρούς εμπρός πρόβολους, μεγάλους τροχούς και τονισμένες, καθαρές γραμμές, ενώ στο Audi Q4 Sportback e-tron, προσέχει κανείς και την ιδιαίτερα χαμηλή γραμμή της που του εξασφαλίζει τόσο ένα δυναμικό στυλ κουπέ όσο και μια εξαιρετική για SUV αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,26 (Q4 e-tron: Cd 0,28).

[ngg src=”galleries” ids=”5557″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″] 

Ενδιαφέρον είναι πως ο οδηγός μπορεί να επιλέγει, πρώτη φορά ανεξαρτήτως κατηγορίας, μεταξύ τεσσάρων φωτιστικών υπογραφών για το αυτοκίνητο, από το σύστημα αφής MMI. Στο πίσω μέρος, μια λωρίδα συνδέει τα φωτιστικά σώματα μεταξύ τους.

Η βάση των Q4 e-tron είναι το μεταβλητό πλαίσιο MEB του ομίλου Volkswagen, το μήκος τους φτάνει τα 4,59 μέτρα, ενώ οι χώροι τους, πάντα σύμφωνα με την Audi, είναι συγκρίσιμοι με ακόμα πιο μεγάλα SUV. Ενδεικτό για το τελευταίο το μέγεθος του πορτμπαγκάζ που στο Q4 e-tron κυμαίνεται από 520 έως και 1.490 λίτρα και στο Sportback από 535 έως 1.460 λίτρα.

Από κει και πέρα καινούργιο είναι το πολυλειτουργικό τιμόνι με τις επιφάνειες αφής, που χρησιμοποιεί ο οδηγός για τον έλεγχο του ψηφιακού πίνακα οργάνων -προαιρετικό το Audi virtual cockpit plus- ενώ το infotainment και η πλοήγηση λειτουργούν κυρίως χρησιμοποιώντας την κεντρική οθόνη αφής MMI, η οποία θα είναι επίσης διαθέσιμη σε μέγεθος 11,6 ιντσών προς το τέλος του έτους και είναι στραμμένη προς το οδηγό. Ο φυσικός έλεγχος φωνής παρέχει την τρίτη λειτουργική διεπαφή.

Προαιρετικά υπάρχει και το head-up επαυξημένης πραγματικότητας που προβάλλει τις πληροφορίες που παρέχονται από ορισμένα από τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και τα σύμβολα πλοήγησης στον πραγματικό εξωτερικό κόσμο, στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Επίσης προαιρετικό και το premium ηχοσύστημα της Sonos.

Από πλευράς συστημάτων πρόωσης τα Q4 35 e-tron και 40 e-tron έχουν έναν ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς, με απόδοση 125 kW (170 ίπποι) και 150 kW (204 ίπποι) αντίστοιχα. Η κορυφαία έκδοση Q4 50 e-tron quattro έχει δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική απόδοση που φτάνει τα 220 kW (299 ίπποι) και εξασφαλίζει ένα 0-100 σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα και ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Για μεγαλύτερο βαθμό ενεργειακής απόδοσης, ο κινητήρας στον μπροστινό άξονα ενεργοποιείται μόνο όταν απαιτείται υψηλή ισχύς ή ισχυρή πρόσφυση.

Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας στην εξοικονόμηση ενέργειας κατά την οδήγηση είναι η έξυπνη ανάκτηση, η οποία ενσωματώνει επίσης στοιχεία πλοήγησης και τοπογραφικά δεδομένα. Επίσης υπάρχει και προαιρετική αντλία θερμότητας που χρησιμοποιεί την απορριπτόμενη θερμότητα από τις μονάδες υψηλής τάσης και τον αέρα περιβάλλοντος για τον έλεγχο του κλίματος στο εσωτερικό.

Η μπαταρία του Q4 35 e-tron έχει ενεργειακή χωρητικότητα 55 kWh (52 kWh καθαρή), ενώ αυτή των Q4 40 e-tron και Q4 50 e-tron quattro 82 (77) kWh. Η μέγιστη αυτονομία φτάνει τα 520 χιλιόμετρα κατά WLTP και αντιστοιχεί στο Q4 40 e-tron, ενώ σε ταχυφορτιστή 125 kW η μεγάλη μπαταρία μπορεί να φορτίσει αρκετή ενέργεια για να διανύσει περίπου 130 χιλιόμετρα (WLTP) σε μόλις 10’.

Τα Q4 e-tron είναι διαθέσιμα σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, τις basic, advanced και S line. Στην τελευταία είναι στάνταρ η σπορ και χαμηλωμένη κατά 15 χιλιοστά ανάρτηση, ενώ στο Sportback είναι στάνταρ το Audi drive select με τα διαφορετικά προφίλ οδήγησης. Προαιρετική παντού είναι η ανάρτηση με έλεγχο απόσβεσης.

Το Audi Q4 e-tron θα κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές αγορές στις αρχές του καλοκαιριού, ενώ το Sportback θα ακολουθήσει προς το τέλος του. Οι τιμές του στη χώρα μας θα ανακοινωθούν λίγο πριν το λανσάρισμά του, αλλά οι 41.900 ευρώ ως τιμή εκκίνησης στη Γερμανία μετά την αφαίρεση των (υψηλών) επιδοτήσεων αποτελούν μια πρώτη ένδειξη.  

[ngg src=”galleries” ids=”5558″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured