Ένα από τα σημαντικά θέματα στη Φόρμουλα 1 είναι η μείωση του συνολικού κόστους για τις ομάδες, ειδικά από τη στιγμή που και τα έσοδα από χορηγίες, τηλεοπτικά δικαιώματα κ.λπ. αναμένονται μειωμένα.
Έτσι πρόσφατα οι ομάδες συναντήθηκαν άτυπα προκειμένου να συμφωνήσουν σε ένα πλάνο που στη συνέχει θα επικυρωθεί από το συμβούλιο για το μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Το αρχικό πλάνο προβλέπει για το 2021 ένα συνολικό όριο 145 εκατομμυρίων, που σταδιακά θα μειώνεται στα 140 εκατομμύρια το 2022 και στα 135 για τις σαιζόν από το 2023 έως και το 2025, ενώ περιορίζει το σύνολο των αμοιβών των δύο βασικών οδηγών στα 30 εκατομμύρια ευρώ. Με βάση την εργατική νομοθεσία όσα συμβόλαια έχουν ήδη κατατεθεί και έχουν διάρκεια και μετά το 2023 θα ισχύσουν κανονικά.
Η εξέλιξη αυτή θα επηρεάσει ιδιαίτερα τους υψηλόμισθους πιλότους και κυρίως τον Hamilton, ο οποίος δεν έχει ακόμα συμφωνήσει με τη Mercedes για την επέκταση του συμβολαίου του.
Κάθε πιλότος πάντως θα έχει τη δυνατότητα να αναζητήσει, όπως και τώρα άλλωστε, προσωπικές συνεργασίας και χορηγίες, που δεν θα έρχονται σε αντίθεση με τα συμφέροντα της ομάδας, για να αυγατίσει το εισόδημά του. Κάτι που βέβαια δεν θα είναι πρόβλημα για τους σταρ όπως είναι οι Hamilton και Verstappen.