Σύνδεση

Featured

Δοκιμή: Μitsubishi L200 Black Edition

Μπορεί σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες τα pick-up να αντιμετωπίζονται ως οχήματα ελευθέρου χρόνου (στην καλύτερη περίπτωση) με μικρές πωλήσεις και μάλλον περιθωριακό ρόλο, στην χώρα μας όμως τα “αγροτικά” παραμένουν μία υπολογίσιμη δύναμη με το δικό τους star system.

Άλλοτε ως εργαλεία δουλειάς και άλλοτε ως εργαλεία “επίδειξης”, τα σύγχρονα pick-up έχουν περάσει πλέον σε ένα εντελώς άλλο επίπεδο σε ότι αφορά τις παροχές προς τους επιβάτες και την συγγένειά τους με τα αντίστοιχα SUV της κάθε εταιρίας. Ιδίως στις κορυφαίες τους εκδόσεις, όπου οι κατασκευαστές βάζουν τα δυνατά τους να εντυπωσιάσουν τόσο με τις στιλιστικές τους επιλογές όσο και με την πληθώρα εξοπλισμού με τον οποίο τα εφοδιάζουν.

Ένα από τα πιο κλασικά και ατράνταχτα ονόματα αυτής της λέσχης αυτοκινήτων ήταν και παραμένει το L200 της Mitsubishi. Από το 1979 που έχει παρουσιαστεί μέχρι τις μέρες μας παραμένει ένα σταθερό σημείο αναφοράς για τα δεδομένα της εγχώριας αγοράς των pick-up (με δεδομένη και το υψηλό status της ελληνικής αντιπροσωπείας), κουβαλώντας μαζί του όχι μόνο την φήμη ενός σκληροτράχηλου εργαλείου αλλά και την δόξα των μεγάλων στιγμών της Mitsubishi στις αγωνιστικές της δραστηριότητες στα πιο δύσκολα εδάφη όλου του πλανήτη. Στην έκτη πλέον γενιά του το L200 έχει ακολουθήσει την τάση που επικρατεί εδώ και κάμποσα χρόνια με τα pick-up να λοξοκοιτάζουν τα επιβατικά SUV και να δανείζονται κάμποση από την λάμψη τους και πολλά στοιχεία εκμοντερνισμού όχι μόνο σε εμφάνιση αλλά και σε ανέσεις για τους επιβάτες.

Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με την επιτομή όλων αυτών των νέων δεδομένων που ισχύουν για τα pick-up των ημερών μας. Την έκδοση L200 Black Edition η οποία όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες μας μοιάζει να απαρνιέται στο μέτρο του δυνατού τον ρόλο του “εργαλείου δουλειάς” και να μπαίνει για τα καλά στα χωράφια του οχήματος ελευθέρου χρόνου για ανθρώπους με έντονο lifestyle και περιπετειώδεις ανησυχίες.

Σε ό,τι αφορά την σχεδίαση, η συγκεκριμένη έκδοση είναι άκρως εντυπωσιακή, με το μαύρο χρώμα να κυριαρχεί παντού στο αμάξωμα, και το αυτοκίνητο να τραβάει τα βλέμματα και να μην περνάει πουθενά απαρατήρητο. Η οικογενειακή σχέση με τα αντίστοιχα SUV της εταιρίας είναι εμφανής στην σχεδίαση της μάσκας, όπου το μοτίβο Dynamic Shield όπως το ονομάζει η Mitsubishi κάνει και εδώ την εμφάνισή του, προσδίδοντας έναν πολύ σύγχρονο και μοντέρνο χαρακτήρα για τα δεδομένα των pick-up.

Με μήκος στα 5,3 μέτρα είναι παρ’ όλα αυτά μία εντελώς διαφορετική περίπτωση από τα SUV της εταιρίας, και παρά την οπτική συνάφεια, η καρότσα στο πίσω μέρος υπενθυμίζει ότι μιλάμε για ένα επαγγελματικό όχημα. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, στην διπλοκάμπινη έκδοση η καρότσα έχει μήκος που φθάνει στα 1,52 μέτρα, βάος στα 475 μέτρα και μέγιστο πλάτος στα 1,47 μέτρα, ενώ το ωφέλιμο φορτίο ξεπερνά τον 1 τόνο, τιμή ιδιαίτερα υψηλή για μοντέλο αυτής της κατηγορίας, κάτι που επιτεύχθηκε με την μείωση του βάρους του αμαξώματος σ’ αυτή την καινούργια έκδοση.

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας υπήρχε και ένα εξαιρετικής ποιότητας κάλυμμα από σκληρό ύφασμα μεγάλης αντοχής, το οποίο πέρα από τα εμφανισιακά και πρακτικά του πλεονεκτήματα, συνεισέφερε και στην μείωση της κατανάλωσης στις υψηλές ταχύτητες βελτιώνοντας στο μέτρο του δυνατού την αεροδυναμική αντίσταση από την καρότσα.

Η μετατόπιση των pick-up προς τα δεδομένα των επιβατικών SUV γίνεται ακόμα πιο εμφανής περνώντας στο σαλόνι του L200. Η έκδοση που είχαμε στην διάθεσή μας δεν θύμιζε σε τίποτα ένα επαγγελματικό όχημα, διαθέτοντας κορυφαία επίπεδα εξοπλισμού και ένα δερμάτινο σαλόνι που προσέθετε και μία δόση πολυτέλειας στην όλη αίσθηση που αποκόμιζε ο επιβάτης. Οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις επιβάτες οι οποίοι έχουν στην διάθεσή τους όλες τις σύγχρονες ανέσεις ενός επιβατικού, με τους δύο εμπρός να απολαμβάνουν όπως είναι αναμενόμενο την μερίδα του λέοντος στην αίσθηση υπεροχής που σου δίνει η τοποθέτηση των καθισμάτων ψηλά.

Η θέση οδήγησης είναι ίσως η πιο “επιβατική” από όλα τα μοντέλα του ανταγωνισμού, με το τιμόνι να βρίσκεται στην σωστή θέση και το κάθισμα να έχει πολλές ρυθμίσεις. Τα καθίσματα χαρακτηρίζονται επίσης από την κορυφαία άνεση που παρέχουν στους επιβάτες χάρη στην μαλακή επένδυση και το αρκετά μεγάλο μέγεθός του που χωρά κάθε σωματότυπο. Το ταμπλό είναι πληθωρικό σε σχεδίαση και παροχές, με κεντρική οθόνη 7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, δεκάδες χώρους για μικροαντικείμενα, και εξαιρετική εργονομία για τα δεδομένα αυτής της κατηγορίας οχημάτων.

Παράλληλα ο διατιθέμενος εξοπλισμός είναι σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο διαθέτοντας τα περισσότερα από τα συστήματα υποβοήθησης που συναντά κανείς σε ένα αντίστοιχο επιβατικό SUV και παράλληλα κάποια έξτρα στοιχεία όπως για παράδειγμα η προβολή πανοραμικής εικόνας 360 μοιρών ώστε να υπάρχει πλήρης κατόπτευση πέριξ του αυτοκινήτου, σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείο, σύστημα για την αλλαγή λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης για την οπισθοπορεία κ.λπ. Το σύστημα πολυμέσων συνδράμει και μία ψηφιακή οθόνη 4,2 ιντσών στο μέσον του πίνακα των οργάνων, όπου προβάλλονται πολλές σημαντικές πληροφορίες για την λειτουργία του αυτοκινήτου.

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, και ξεκινώντας από τον κινητήρα, έχουμε να κάνουμε με ένα ιδιαίτερα σύγχρονο τετρακύλινδρο πετρελαιοκίνητο μοτέρ, με τον κυβισμό του στα 2.268 κ.εκ. και απόδοση στους 150 ίππους και ροπή στα 400 Nm. Λόγω των αυστηρών ευρωπαϊκών κανονισμών -που μάλλον εξηγούν και την κάπως… συγκρατημένη ιπποδύναμη- το L200 διαθέτει μία σειρά από αντιρυπαντικές τεχνολογίες και είναι συμβατό με τις προδιαγραφές Euro6d.

Σε ό,τι αφορά τις αναρτήσεις υπάρχει η κλασική για αυτά τα αυτοκίνητα επιλογή των γονάτων MacPherson εμπρός και του άκαμπτου άξονα πίσω, μόνο που σε αυτή τη νέα γενιά τα φύλλα σούστας στον πίσω άξονα έχουν γίνει έξι από πέντε που ήταν πριν. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους πίσω τροχούς με την δυνατότητα εμπλοκής και του εμπρός άξονα μέσω ενός κεντρικού διαφορικού τύπου Torsen.

Το εξελιγμένο σύστημα μετάδοσης του L200 συμπληρώνεται από δυνατότητα κλειδώματος του πίσω διαφορικού καθώς και από τέσσερα προγράμματα οδήγησης για κίνηση σε διαφορετικού τύπου επιφάνειες (Gravel, Mud/Snow, Sand και Rock). Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί το σύστημα ελέγχου της ταχύτητας σε απότομες κατηφόρες Hill Descent Control το οποίο διατηρεί σταθερή την κίνηση του οχήματος χωρίς να χρειάζεται να πατά ο οδηγός το φρένο. Τέλος το κιβώτιο ταχυτήτων της συγκεκριμένης έκδοσης είναι ένα σύγχρονο αυτόματο έξι σχέσεων, το οποίο μάλιστα έχει και paddles πίσω από το τιμόνι έτσι ώστε να μπορεί να γίνεται και χειροκίνητη αλλαγή των σχέσεων όταν το απαιτήσει ο οδηγός.

Οδηγώντας το εντυπωσιακό L200 Black Edition πέρα από τα βλέμματα θαυμασμού και τις διαρκείς ερωτήσεις, αυτό που αντιλαμβάνεσαι αμέσως είναι η φοβερή εξέλιξη που έχει γίνει στο pick-up της Mitsubishi όλα αυτά τα χρόνια. Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν καταφέρει να “εξαφανίσουν” τον άξονα και τα φύλλα σούστας στις περισσότερες περιπτώσεις, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που κυκλοφορεί με άνεση και ταξιδεύει με πολιτισμένο τρόπο, χωρίς να κουράζει τους επιβάτες του με αναπηδήσεις και έντονες αντιδράσεις από το πίσω μέρος. Ακόμα και με την καρότσα άδεια και τον άξονα χωρίς φόρτιση νιώθεις σαν σε ένα μεγάλο και ογκώδες SUV το οποίο, ιδίως στο ταξίδι στην Εθνική, αντέχει να ανέβει πολύ υψηλά σε ταχύτητες, χωρίς να νιώσεις την παραμικρή ανασφάλεια ή αίσθηση χαλαρότητας.

Η εξαιρετική λειτουργία της ανάρτησης συνδυάζεται και με μία αρκετά αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα και με μία ικανοποιητική αεροδυναμική συμπεριφορά του αμαξώματος, στοιχεία που και αυτά συμβάλλουν στην αίσθηση ενός αυτοκινήτου που ελάχιστα απέχει από το να χαρακτηριστεί ως ένα πολύ καλό επιβατικό. Το τιμόνι έχει επαρκή αίσθηση για τα δεδομένα αυτής της κατηγορίας κάτι που δεν συμβαίνει και με τα φρένα, στοιχείο όμως που είναι τυπικό για την πλειονότητα των pick-up.

Σε ό,τι αφορά τον κινητήρα, οι 150 ίπποι μπορεί να μοιάζουν λίγοι για τα σημερινά δεδομένα, όμως πρόκειται για ένα πολύ εξελιγμένο μοτέρ, με σωστά απλωμένη την ροπή, δεν κρεμάει πουθενά και έχει όρεξη να κινείται μέχρι το κόκκινο επιταχύνοντας δυναμικά το αμάξωμα. Θετική έκπληξη και το κιβώτιο ταχυτήτων που κάθε άλλο παρά αργό είναι στις αντιδράσεις του ενώ με την συνδρομή των paddles κάνουν την οδήγηση του L200 ακόμα πιο ευχάριστη. Στα θετικά και η χαμηλή για τα δεδομένα αυτών των αυτοκινήτων κατανάλωση, που κυμάνθηκε κοντά στα 9 λίτρα σε ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο με έναν μέσο όρο που ελάχιστα ξεπέρασε τα 10 λίτρα σε μικτές συνθήκες.

Συνοψίζοντας, το “μαύρο” L200 είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά και σίγουρα πιο ικανά pick-up της ελληνικής αγοράς, καθώς συνδυάζει την “ψαρωτική” εμφάνιση με κορυφαία απόδοση σε όλους τους επιμέρους τομείς. Με εξοπλισμό και ανέσεις που θα ζήλευε και επιβατικό SUV, με εξαιρετικά οδηγικά χαρακτηριστικά και off road ικανότητες, και με ένα driveline κινητήρα-κιβωτίου-μετάδοσης που τιμά την μεγάλη παράδοση της εταιρίας στα οχήματα παντός εδάφους, το L200 Black Edition δείχνει η πιο ελκυστική πρόταση για όσους θέλουν να ξεχωρίζουν όχι μόνο στον χώρο της δουλειάς αλλά και στην βόλτα. 

Μitsubishi L200 Black Edition
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 5.225 x 1.815 x 1.780 χιλ.
Μεταξόνιο: 3.000 χιλ.
Χώρος φόρτωσης 1.520 χιλ. (μήκος)
Βάρος: 1.990 κιλά
Κινητήρας: 4κύλινδρος, 2.268 κ.εκ., Diesel
Ισχύς: 150 PS
Ροπή: 400 Nm
Τελική: 174 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 10,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα
Εκπομπές CO2 254 γρ/100 χιλιόμετρα
Τέλη: 0 €
Τιμή από 28.200 €
   

φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured