Σύνδεση

Mercedes-Benz

MERCEDES S-CLASS: FIRST CLASS

H εικόνα πίσω από το τιμόνι της ολοκαίνουργιας S-Class κάλλιστα θα μπορούσε να προέρχεται και από σύγχρονο τζετ: μπροστά του ο οδηγός έχει δύο τεράστιες οθόνες με διαγώνιο σχεδόν 30 εκατοστών, που δημιουργούν μια αίσθηση σχεδόν video wall και στις οποίες μπορεί κανείς να επιλέξει όποια ένδειξη θέλει και επιθυμεί.

Αυτό ενδεχόμενα μπορεί να είναι και το λιγότερο σύνθετο από τα high tech συστήματα που διαθέτει η νέα S-Class, την οποία ο επικεφαλής της Mercedes Dieter Zetsche δεν διστάζει να τη χαρακτηρίσει ως «το καλύτερο αυτοκίνητο του κόσμου».

Το κατά δήλωση λοιπόν «καλύτερο αυτοκίνητου του κόσμου» διαθέτει ένα εξελιγμένο σύστημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας που χρησιμοποιεί μια κάμερα και εκτός από το γκάζι και το φρένα ελέγχει πλεόν και το τιμόνι. Έτσι απλά ρυθμίζεις την ταχύτητα, σταυρώνεις τα χέρια και παρακολουθείς την S-Class να κινείται χωρίς τη δική σου παρέμβαση μέχρι τα 130 χλμ./ώρα. Φυσικά με κάποια ανησυχία τα πρώτα χιλιόμετρα, σιγά σιγά όμως αποκτάς εμπιστοσύνη και στην συνέχεις μπαίνεις στον πειρασμό να δεις το κινητό σου ή να στείλεις κανένα μήνυμα. Βέβαια όσο πιο γρήγορα κινείσαι και όσο περισσότερες στροφές έχει ο δρόμος τόσο πιο γρήγορα τα ηλεκτρονικά σε καλούν να βάλεις τα χέρια στο τιμόνι. Όχι ότι θα κάνεις κάτι ουσιαστικό, καθώς το σύστημα εξακολουθεί να κάνει τα πάντα, απλά για να μειωθεί ο χρόνος αντίδρασης. Αν εξακολουθήσεις να τα έχεις σταυρωμένα τότε απλά το σύστημα τίθεται εκτός λειτουργίας.

Ένα άλλο ενδιαφέρον σύστημα είναι το Magic Body Control, όπου και πάλι μια κάμερα και πάλι μέχρι τα 130, σκανάρει το οδόστρωμα και η πνευματική ανάρτηση ελέγχει και προσαρμόζει την απόσβεση κάθε τροχού και ειδικά αμορτισέρ επιτρέπουν τη συμπίεση και την επαναφορά του για όσο χρειάζεται –με ακρίβεια χιλιοστού του δευτερολέπτου- προκειμένου το αμάξωμα να παραμένει απόλυτα επίπεδο. Έτσι ακόμα και μετά από πολλά χιλιόμετρα με την S-Class ο οδηγός (και οι επιβάτες) κατεβαίνει ξεκούραστος, ακόμα και αν δεν έχει ενεργοποιήσει το μασάζ τύπου Hot stone, που όπως και πολλά από τα συστήματα που προαναφέραμε προσφέρονται με επιπλέον χρέωση. Βέβαια είναι γεγονός ότι η ακόμα καλύτερη θέση εδώ είναι η πίσω δεξιά, ενώ ανάλογα με το τι θέλει ο εκάστοτε ιδιοκτήτης η μεγάλη, πολυτελής Mercedes μετατρέπεται από κινητό γραφείο μέχρι lounge.

Όλα αυτά τα συστήματα αποτυπώνονται βέβαια σε ένα πλήθος διακοπτών στο εσωτερικό, το σύνολο πάνω από 100, ενώ το μόνο μη ψηφιακό στοιχείο είναι το αναλογικό ρολόι, που όπως δεν δείχνει τόσο upper class όσο θα περίμενε κανείς. Επίσης υπάρχουν και κάποιες εργονομικές ατέλειες, όπως το ότι οι μοχλοδιακόπτες για το σύτσημα διατήρησης σταθερής ταχύτητας, τα φλας και τη ρύθμιση του τιμονιού βρίσκονται τόσο κοντά μεταξύ τους που νομίζεις ότι παίζεις το γνωστό επιτραπέζιο Mikado.

Φυσικά εκτός από high tech συστήματα, πολυτελή διάκοσμο, συστήματα αρωματισμού του εσωτερικού και ότι μπορεί να φανταστεί κανείς από εξτρά, η καινούργια S-Class διαθέτει και κινητήρα. Εμείς οδηγήσαμε την S500 με τον V8 των 4.700 κυβικών, των 455 ίππων και των 700 Nm, ο οποίος δηλώνει σε κάθε περίπτωση εμφατικά το παρόν και επιταχύνει χωρίς να ιδρώνει το μεγάλο αμάξωμα, που είναι διαθέσιμο και με μεγάλο μεταξόνιο.

Στην Ελλάδα θα ξεκινά ως S500 με το κανονικό μεταξόνιο από τις 125.000 ευρώ, ενώ για την αρχή διαθέσιμες θα είναι τόσο η S350 BlueTec με κινητήρα πετρελαίου 258 ίππων και η υβριδική S400 Hybrid. Στην πορεία θα προστεθούν κι άλλοι κινητήρες, ενώ την άνοιξη θα παρουσιαστεί το κουπέ, το φθινόπωρο του 2014 μια έκδοση XXL που θα αντικαταστήσει τη Maybach και στην πορεία και μετά από πολλά πολλά χρόνια και ένα κάμπριο.

W. Haverkamp

MERCEDES S500 Long
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 5.246×1.899×1.494 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 530 λίτρα
Βάρος: 2.015 κιλά
Κινητήρας: 4.663 κ.εκ., V8, 2 turboβενζίνης
Ισχύς: 455PS/ 5.250 σ.α.λ.
Ροπή: 700 Nm/ 1.800- 3.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 4,8”, 250 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 8,6 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 199 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 507 €

{gallery}photos/38/TEST/MERCEDES-S-CLASS{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Γιατί οι Γερμανοί δεν αγοράζουν πια ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Featured

Alfa Romeo: Τα μυστικά της Junior

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ford: Το νέο Puma με τις πιο προηγμένες τεχνολογίες

Featured

Έπαιρνε επίδομα ανεργίας αλλά είχε… Lamborghini

Lamborghini