Σύνδεση

Maserati

MASERATI GHIBLI

Η Maserati Ghibli που ίσως θυμόσαστε ήταν ένα γωνιώδες και μυώδες κουπέ, εκεί προς τα μέσα της δεκαετίας του ΄90, ενώ υπήρχε και μια πιο παλιά –το ΄70- πάλι κουπέ. Η σύγχρονη Maserati Ghibli είναι 4θυρη και τουλάχιστον 4θέσια κι αν αυτό το εκλαμβάνει κανείς ήδη ως ιεροσυλία σε σχέση με το παρελθόν που να μάθει πως είναι διαθέσιμη και με κινητήρα πετρελαίου. Σωστά διαβάσατε: κάτω από το μεγάλο καπό και την κομψή συνολικά σιλουέτα κρύβεται ένας V6 diesel 3.000 κυβικών, προέλευσης VM Motori, ο οποίος αποδίδει 275 ίππους και είναι ο πιο δυνατός της συνομοταξίας του με ένα turbo.

Η παρουσία του στην Ghibli ήταν 100% επιβεβλημένη από τη στιγμή που οι Ιταλοί θέλουν να υπολογίζουν σε πωλήσεις 20.000 μονάδων μέχρι το 2015, σε σύνολο 50.000 για όλα τα μοντέλα της γκάμας τους. Κι επειδή ο χαρακτηριστικός ήχος ενός diesel δεν συνάδει με το σπορ DNA μιας Maserati οι μηχανικοί της μάρκας δημιούργησαν επί τούτου ένα ηχόχρωμα με τη βοήθεια ενισχυτών και ηχείων, που ακούγεται ομολογουμένως συνθετικό.

Από την άλλη, οι επιδόσεις που εξασφαλίζει είναι αυτές που περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο με την τρίαινα στη μάσκα, μιας και το 0-100 έρχεται σε 6,3 δεύτερα και η τελική περιορίζεται στα 250. Ακριβώς όπως συμβαίνει και με τα γερμανικά μοντέλα –Mercedes E, BMW 5, Audi A6– που είναι τα βαριά χαρτιά της κλάσης και σε σχέση με τα οποία η Ghibli θέλει να αποτελεί μια εναλλακτική όσο και πιο ξεχωριστή πρόταση.

Οπτικά τα καταφέρνει, καθότι ιδιαίτερη και όντως σπορτίφ, ενώ το ίδιο ισχύει και οδηγικά μιας και εκμεταλλεύεται το πολύ καλό πλαίσιο της Quattroporte στο οποίο και βασίζεται. Βέβαια, σε σχέση με την τελευταία έχει 17 εκατοστά μικρότερο μεταξόνιο και σχεδόν 30 εκατοστά μειωμένο μήκος, γεγονός που εξασφαλίζει στην Ghibli μεγαλύτερη ευελιξία αλλά και μπριο σε δρόμο με στροφές. Εκεί έρχεται σε πρώτο πλάνο και η καλή συνεργασία του diesel με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο που εκμεταλλεύεται την άφθονη ροπή από χαμηλά, είναι καλά κλιμακωμένο και αλλάξει γρήγορα σχέσεις. Προκειμένου να υπάρχει και οικονομία, το κιβώτιο έχει και ένα επιπλέον πρόγραμμα λειτουργίας, με τις αλλαγές να γίνονται πιο χαμηλά, ώστε να επιτυγχάνεται η μέση κατανάλωση των 5,9 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα. Η οποία μπορεί να μην είναι τιμή που ξεχωρίζει αλλά είναι καθόλα αξιοπρεπής με βάση το βάρος των σχεδόν 1.850 κιλών και τις επιδόσεις, ενώ βοήθεια στο τομέα αυτό παρέχει και το στάνταρ σύστημα start stop και πάλι πρώτη φορά σε Maserati.

Έτσι λοιπόν η Maserati Ghibli diesel –ομολογουμένως δύσκολα το συνηθίζεις αυτό- και γρήγορα ταξιδεύει και με οικονομία που ποτέ άλλοτε δεν είχε να επιδείξει κάποιο μοντέλο από τη Modena. Κι αυτό είναι κάτι που μετράει ιδιαίτερα στην εποχή μας, ανεξάρτητα από το όνομα του κατασκευαστή.

Πάντως, για όσους θέλουν τη Maserati τους πιο παραδοσιακή η Ghibli είναι διαθέσιμη φυσικά και με κινητήρες βενζίνης. Και πάλι τα κυβικά είναι 3.000 και οι κύλινδροι 6 –η Ghibli είναι ταυτόχρονα και η πρώτη Maserati που δεν θα έχει στη γκάμα της και κάποιον V8 αλλά μόνο V6- και οι ίπποι 330 ή 410 πάντα με turbo. Η κορυφαία από πλευράς ισχύος Maserati Ghibli θα είναι διαθέσιμη και με τετρακίνηση. Όσο για τις τιμές στη Γερμανία π.χ. θα πρέπει να υπολογίζετε πως ξεκινούν για τη diesel από τις 65.000 ευρώ –είναι δηλαδή 40.000 ευρώ πιο φτηνή από τη βασική Quattroporte- ενώ για την κορυφαία των 410 ίππων το ταμπέλακι γράφει από 82.500 ευρώ με τετρακίνηση. Στην Ελλάδα φαντάζομαι οι τιμές θα διαμορφώνονται κατόπιν παραγγελίας.

W. Haverkamp  

MASERATI GHIBLI DIESEL

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.971×1.945×1.461 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.998 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

500 λίτρα

Βάρος:

1.835 κιλά

Κινητήρας:

2.987 κ.εκ., V6, turbo diesel

Ισχύς:

275 PS/ 4.000σ.α.λ.

Ροπή:

600 Nm/ 2.000- 2.600 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

6,3”, 250 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση:

5,9 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

158 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

269 €

Τιμή:

κατόπιν παραγγελίας

 

{gallery}photos/37/TEST/MASERATI-GHIBLI{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota