Σύνδεση

Mercedes-Benz

MERCEDES A180: ΑΛΛΟ ΠΡΑΓΜΑ

mercedes-a180-01

Μπορεί να γράφει πίσω Α180 αλλά η καινούργια, πολύ-αναμενόμενη AClass έχει κινητήρα 1.600 κυβικών, που στη βασική του μορφή όπως εδώ αποδίδει 122 ίππους. Με τη βοήθεια turbo φυσικά, που δικαιολογεί και τα 200 Nm από τις μόλις 1.250 έως τις 4.000 στροφές, ενώ αυτή είναι ακόμα μια αλλά και η λιγότερο προφανής από τις αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη AClass.

Κι αυτό γιατί η καινούργια δεν είναι ένα μικρό πολυμορφικό, ούτε χαρακτηρίζεται άμεσα σαν το αυτοκίνητο της μαμάς Β.Π. Δεν είναι βέβαια και θαύμα χώρων, αλλά αυτό είναι ίσως το τελευταίο που θα απασχολήσει μιας και με βάση το καινούργιο της προφίλ η μικρότερη των Mercedes κάθε άλλο υστερεί σε αυτόν τον τομέα.

Ποιο είναι το καινούργιο της προφίλ; Μα αυτό ενός premium hatchback στην «κλασική» του μορφή, που εδώ εμπλουτίζεται από μια χαρακτηριστική εμφάνιση, που ταυτόχρονα είναι και αρκετά νεανική.

Έτσι η καινούργια Α-Class καλύπτει έναν διακαή πόθο των ανθρώπων της γερμανικής εταιρείας με την υπερ-εκατονταετή ιστορία: να έχουν ένα πραγματικά νεανικό και σπορτίφ προσιτό μοντέλο στη γκάμα τους, που ταυτόχρονα θα διαθέτει και όλα τα παραδοσιακά γνωρίσματα της μάρκας. Γνωρίσματα όπως τη γραμμή στο προφίλ που αποτελεί την οπτική και σχεδιαστική συνέχεια των προβολέων και εδώ και χρόνια αναφέρεται ως droping line στη σχεδιαστική αργκό της Mercedes.

Το ανάγλυφο του θέματος ενισχύεται κι άλλο από το έντονο νεύρο στα πλευρά της A-Class, ενώ την εικόνα συμπληρώνει το τονισμένο καπό με τη χαρακτηριστική μάσκα που ενσωματώνει το αστέρι, αλλά και η ενδιαφέρουσα καμπύλη της πίσω κολώνας. Από κει και πέρα η σπορ διάσταση τονίζεται κι άλλο με το πακέτο AMG Sport, που θα το ξεχωρίσετε από τις διακριτικές κόκκινες λεπτομέρειές του, ενώ εξαιρετική για αυτοκίνητο δύο όγκων είναι η αεροδυναμική της, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι εδώ μόλις 0,28.

Στο εσωτερικό τα πάντα είναι γνώριμα αν το σημείο αναφοράς είναι η επίσης νέα BClass και τα πάντα είναι καινούργια αν συγκρίνουμε με την προηγούμενη γενιά της μικρής Mercedes. Κι αυτό όχι μόνο σε ότι αφορά τη σχεδίαση, που δείχνει σαφώς πιο σύγχρονη και high tech ακόμα και αν δεν βάλεις στην εξίσωση την οθόνη αλά iPad –μικρή πάντως η απεικόνιση σε σχέση με το συνολικό της μέγεθος στη βασική τουλάχιστον έκδοση- αλλά κυρίως σε ότι αφορά την ποιότητα. Και την αίσθηση πολυτέλειας.

Από κει και πέρα η εργονομία είναι πολύ καλή, ο πίνακας οργάνων με τα δύο μεγάλα στρογγυλά όργανα που εμπεριέχουν και από ένα μικρότερο μοντέρνος και ευανάγνωστος, τους αεραγωγούς δεν γίνεται να μην τους προσέξεις αλλά και να μην εκτιμήσεις τις δυνατότητες ρύθμισής τους, ενώ τα πολλά κουμπιά στην κεντρική κονσόλα δεν απαιτούν παρά ελάχιστο χρόνο προσαρμογής. Φυσικά και εδώ υπάρχουν κάποιες διαχρονικά έξυπνες λύσεις που εφαρμόζει η Mercedes, όπως για παράδειγμα η επιλογή ραδιοφωνικού σταθμού με την εισαγωγή της συχνότητάς του ή οι διακόπτες ηλεκτρικής ρύθμισης των καθισμάτων.

Άλλωστε στα premium μοντέλα, ανεξαρτήτως κατηγορίας, οι λεπτομέρειες και η προσοχή σε αυτές είναι που κάνουν τη διαφορά και αν μη τι άλλο η Mercedes το συγκεκριμένο παιχνίδι το ξέρει πολύ καλά…

Από πλευράς χώρων οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Mercedes εκμεταλλεύθηκαν σωστά το μεγάλο μεταξόνιο των σχεδόν 2,70 μέτρων κι έτσι στο πίσω κάθισμα 2 θα νοιώθουν άνετα, ενώ 3 θα στριμωχθούν σχετικά, αλλά αυτό είναι μάλλον ο κανόνας παρά η εξαίρεση στα upper class μικρο-μεσαία. Απλά εδώ και λόγω του σχήματος της πίσω κολώνας πρέπει να σκύψεις λίγο περισσότερο μπαίνοντας για να μην έρθεις μπαίνοντας σε πολύ στενή επαφή μαζί της, ενώ για το χώρο αποσκευών αυτό που ενίοτε θα προβληματίσει είναι το μάλλον μικρό άνοιγμά του -τα μεγάλα πίσω φώτα είναι χαρακτηριστικά, αλλά θέλουν το χώρο τους. Από την άλλη η χωρητικότητά του των 341 λίτρων είναι ικανοποιητική χωρίς να ξεπερνά το μέσο όρο, ενώ μπορεί να φτάσει συνολικά σχεδόν τα 1.160.

Πάντως ακόμα και με 5 άτομα και πλήρες φορτίο ο καινούργιος turbo βενζίνης των 1.600 κυβικών και των 122 ίππων θα τα καταφέρει ιδιαίτερα καλά, ειδικά αν λειτουργεί στη χαμηλή και τη μεσαία περιοχή του στροφομέτρου. Εκεί πείθει τόσο με την απόκριση και την ελαστικότητά του όσο και με την οικονομία του (επίσημη τιμή τα 5,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, πρακτικά υπολογίστε 7,2). Ουσιαστικά στην καθημερινή πρακτική δεν υπάρχει λόγος να τον πιέσεις ψηλά, πόσο μάλλον να προσεγγίσεις και τα κόκκινα του στροφομέτρου –εδώ η έκδοση των 156 ίππων της Α200 έχει μεγαλύτερα αποθέματα ισχύος. Φυσικά ο τετρακύλινδρος turbo συνδυάζεται και με σύστημα start stop, ενώ καλά προσαρμοσμένο στα χαρακτηριστικά απόδοσής του είναι και το κιβώτιο.

Πρακτικά ο οδηγός θα ασχοληθεί αρκετά μαζί του μόνο αν θελήσει να εκμεταλλευθεί τις δυνατότητες του κινητήρα και κυρίως του πλαισίου σε κάποια ενδιαφέρουσα οδηγικά επαρχιακή διαδρομή. Εδώ η A-Class θα δικαιολογήσει σε μεγάλο βαθμό το χαρακτηρισμό σπορτίφ, μιας και η ανάρτησή της ελέγχει πολύ καλά τις κινήσεις του αμαξώματος, το τιμόνι έχει αίσθηση και ακρίβεια και τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα. Το τελευταίο σαφώς και δεν εκπλήσσει μιας και το άκαμπτο πλαίσιο της μικρής Mercedes μπορεί να διαχειρισθεί χωρίς πρόβλημα πολλαπλάσιους ίππους από τους 122 της Α180, π.χ. τους 300+ της αναμενόμενης AMG.

Από την άλλη κάποιες ανωμαλίες των δρόμων φτάνουν πιο έντονα μέχρι τους επιβάτες σε σχέση με αυτό που ενδεχόμενα θα περίμενε κανείς από μια Mercedes, αλλά εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με μια λιμουζίνα αλλά με ένα μικρο-μεσαίο, που ως τέτοιο τα καταφέρνει πολύ καλά. Το πιθανότερο είναι ότι δεν θα τα καταφέρνει εξίσου καλά και με τα λάστιχα χαμηλού προφίλ όπως αυτά της έκδοσης AMG Sport, όμως κι αυτό εντάσσεται στο γενικό κανόνα που θέλει τις πιο σπορ εκδοχές όλων ανεξαιρέτως των μοντέλων να είναι λιγότερο συμβατές με τα ελληνικά δεδομένα.

Στο σημείο αυτό τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί η Α-Class θα αποδειχθούν ιδιαίτερα χρήσιμα.

Από αυτά το Collision Prevention Assist, που ενημερώνει και οπτικά και ακουστικά για επερχόμενη σύγκρουση και το Attention Assist που προειδοποιεί τον οδηγό για τυχόν κούρασή του περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό, μαζί βέβαια και με τους 7 αερόσακους, τον κλιματισμό, τους αισθητήρες φώτων και τις καθιερωμένες ηλεκτρικές ευκολίες.

Με όλα αυτά η τιμή της πολύ καλής και όντως νεανικής και σπορτίφ Α180 ξεκινά από τις 23.183 ευρώ με απόσυρση, ενώ μπορεί να κινηθεί ανοδικά είτε προσθέτοντας εξτρά εξοπλισμό, είτε επιλέγοντας μια από τις πιο πλούσιες σειρές εξοπλισμού, που είναι οι Style, Urban και AMG Sport κι οι οποίες διαφοροποιούνται μεταξύ τους και αισθητικά είτε κάνοντας και τα δύο. 

Γιάννης Σκουφής

MERCEDES A180 BLUE EFFICIENCY
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.292×1.780×1.433 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.699 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 341- 1.157 λίτρα
Βάρος: 1.370 κιλά
Κινητήρας: 1.595 κ.εκ., 4 κύλ., turbo βενζίνης
Ισχύς: 122PS/ 5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 200 Nm/ 1.250- 4.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 9,2”, 202 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 7,2 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 128 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 141 €
Τιμή: από 23.900 €, από 23.183 € με απόσυρση

φωτογραφίες: carzine.gr

{gallery}photos/30/test/Mercedes-A180{/gallery}


Επόμενο:

MERCEDES E-CLASS 1.600

Μη χάσεις:

SLR RED GOLD DREAM

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

O Cristiano Ronaldo έχει ή δεν έχει αγοράσει τελικά τη Bugatti La Voiture Noire;

Bugatti

O Cristiano Ronaldo είναι ο ιδιοκτήτης της Βugatti La Voiture Noire!

Bugatti

Πόσα χιλιόμετρα μπορείτε να κάνετε με λαμπάκι για το καύσιμο;

ΕΙΔΗΣΕΙΣ




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup