Υπό την πίεση των προστίμων για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα η Mazda υποχρεώνεται να βάλει λίγο… ηλεκτρισμό στο κρασί της και να παρουσιάσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής της, το MX-30.
Όμως και εδώ η εταιρία προσπαθεί να κάνει τα πράγματα διαφορετικά, έχοντας επιλέξει να κρατήσει το βάρος κοντά στα 1.700 κιλά. Κάτι που σημαίνει ότι και η μπαταρία είναι σχετικά μικρή, των 35,5 kWh, με αποτέλεσμα η αυτονομία να είναι στα 200 χιλιόμετρα.
Η εταιρία υποστηρίζει ότι το αυτοκίνητό της απευθύνεται σε καταναλωτές για αστικές και περιαστικές μετακινήσεις, που κάνουν 40 με 70 χιλιόμετρα ημερησίως, οπότε εκτιμά ότι θα χρειάζεται φόρτιση μία φορά κάθε τρεις ημέρες.
Η Mazda υποστηρίζει ότι δεν σχεδιάζει να βάλει μεγαλύτερη μπαταρία, παρά το ότι υπάρχει ο χώρος στο πλαίσιο (είναι αυτό του CX-30). Αντί αυτού, προτιμά να βάλει στον χώρο αυτόν έναν μικρό κινητήρα, στα πρότυπα της BMW i3 με το Extender, ο οποίος θα φορτίζει τις μπαταρίες και δεν θα εμπλέκεται στην κίνηση του αυτοκινήτου.
Η σχεδίασή του ακολουθεί τα σπορ πρότυπα της μάρκας, έχοντας ως σήμα κατατεθέν τις αντικριστά ανοιγόμενες πόρτες που υπήρχαν και στο RX-8, ενώ διατηρεί και την μάσκα με την γρίλια ώστε να κρατήσει την οικογενειακή αισθητική της εταιρίας.
Η επίσημη παρουσίασή του αναμένεται στην Γενεύη όπου και θα μάθουμε τα πλήρη τεχνικά του στοιχεία, ενώ η έναρξη παραγωγής θα γίνει μέσα στο καλοκαίρι του 2020. Η τιμή του υπολογίζεται στα 35.000 ευρώ.
