Σύνδεση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Κινητήρας με ένα turbo για κάθε κύλινδρο;

Όταν εργαζόταν στη Ford o Jim Clarke συμμετείχε στην εξέλιξη των V8 και Duratec V6, ενώ τώρα παρουσιάζει μία επαναστατική ιδέα για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, που έχει σα στόχο κυρίως τη μείωση της κατανάλωσης και λιγότερο την αύξηση της ισχύος. Για το σκοπό αυτό και για αυτό χρησιμοποιεί δύο πεταλούδες, προφανώς ανά ζεύγος κυλίνδρων 1+3, 2+4,  για τον έλεγχο συνολικά τεσσάρων στροβιλοσυμπιεστών χαμηλής πίεσης. Ένα ανά κύλινδρο δηλαδή.

O Clarke λέει πως η ταχεία υπερπλήρωση με αέρα έχει ως αποτέλεσμα βέλτιστη απόδοση καύσης, περισσότερη και άμεσα διαθέσιμη ροπή (λόγω της μικρότερης αδράνειας της πτερωτής), ενώ το κόμπακτ μέγεθος (4 αντί για ένα μεγάλο) επιτρέπει την τοποθέτηση κάθε turbo κοντά στις βαλβίδες εξαγωγής. Φυσικά πρόκειται για μία θεωρητική διάταξη που πρακτικά δύσκολα θα λειτουργούσε αν σκεφτεί κανείς πόσο δύσκολος είναι ο συγχρονισμός ακόμη και στα απλά turbo εν σειρά.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo