Όταν εργαζόταν στη Ford o Jim Clarke συμμετείχε στην εξέλιξη των V8 και Duratec V6, ενώ τώρα παρουσιάζει μία επαναστατική ιδέα για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, που έχει σα στόχο κυρίως τη μείωση της κατανάλωσης και λιγότερο την αύξηση της ισχύος. Για το σκοπό αυτό και για αυτό χρησιμοποιεί δύο πεταλούδες, προφανώς ανά ζεύγος κυλίνδρων 1+3, 2+4, για τον έλεγχο συνολικά τεσσάρων στροβιλοσυμπιεστών χαμηλής πίεσης. Ένα ανά κύλινδρο δηλαδή.
O Clarke λέει πως η ταχεία υπερπλήρωση με αέρα έχει ως αποτέλεσμα βέλτιστη απόδοση καύσης, περισσότερη και άμεσα διαθέσιμη ροπή (λόγω της μικρότερης αδράνειας της πτερωτής), ενώ το κόμπακτ μέγεθος (4 αντί για ένα μεγάλο) επιτρέπει την τοποθέτηση κάθε turbo κοντά στις βαλβίδες εξαγωγής. Φυσικά πρόκειται για μία θεωρητική διάταξη που πρακτικά δύσκολα θα λειτουργούσε αν σκεφτεί κανείς πόσο δύσκολος είναι ο συγχρονισμός ακόμη και στα απλά turbo εν σειρά.
Γιάννης Σκουφής
