Σύνδεση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Κινητήρας με ένα turbo για κάθε κύλινδρο;

Όταν εργαζόταν στη Ford o Jim Clarke συμμετείχε στην εξέλιξη των V8 και Duratec V6, ενώ τώρα παρουσιάζει μία επαναστατική ιδέα για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, που έχει σα στόχο κυρίως τη μείωση της κατανάλωσης και λιγότερο την αύξηση της ισχύος. Για το σκοπό αυτό και για αυτό χρησιμοποιεί δύο πεταλούδες, προφανώς ανά ζεύγος κυλίνδρων 1+3, 2+4,  για τον έλεγχο συνολικά τεσσάρων στροβιλοσυμπιεστών χαμηλής πίεσης. Ένα ανά κύλινδρο δηλαδή.

O Clarke λέει πως η ταχεία υπερπλήρωση με αέρα έχει ως αποτέλεσμα βέλτιστη απόδοση καύσης, περισσότερη και άμεσα διαθέσιμη ροπή (λόγω της μικρότερης αδράνειας της πτερωτής), ενώ το κόμπακτ μέγεθος (4 αντί για ένα μεγάλο) επιτρέπει την τοποθέτηση κάθε turbo κοντά στις βαλβίδες εξαγωγής. Φυσικά πρόκειται για μία θεωρητική διάταξη που πρακτικά δύσκολα θα λειτουργούσε αν σκεφτεί κανείς πόσο δύσκολος είναι ο συγχρονισμός ακόμη και στα απλά turbo εν σειρά.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Η οδήγηση με σαγιονάρες τιμωρείται με πρόστιμο; Και αν ναι με πόσο;

Featured

Ποιο λέτε πως είναι το πιο αγαπημένο χρώμα αυτοκινήτων παγκοσμίως;

Featured

Τι σημαίνει το χρώμα του καπνού για τον κινητήρα του αυτοκινήτου σας; (Video)

Featured

Τέλος εποχής για τα τζιπ Mercedes του Ελληνικού Στρατού. Απόσυρση μέχρι και το 2022

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup