Σύνδεση

KIA

Kia Stonic 1.0 T-GDi: ο χιλιάρης turbo ταιριάζει κουτί στο Stonic

Το Stonic είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μικρά SUV και διατίθεται τόσο με κινητήρες βενζίνης όσο και πετρελαίου, οπότε λογικά προκύπτει το ερώτημα το τι να προτιμήσει κανείς Τα πράγματα κατά βάση είναι ξεκάθαρα. Κάνετε πολλά χιλιόμετρα το χρόνο; Προτιμήστε diesel. Κινείστε περισσότερο στην πόλη και κάνετε μικρότερες αποστάσεις; Ο τρικύλινδρος turbo των 1.000 κυβικών με τον άμεσο ψεκασμό, και πιο ήσυχος είναι και πιο ραφιναρισμένος στην λειτουργία του.

Χάρη και στην καλή κλιμάκωση του κιβωτίου η δύναμη των 120 ίππων απλώνεται από τις χαμηλές στροφές και ο κινητήρας όσο ανεβάζει στροφές βγάζει μία τραχιά αλλά ευχάριστη χροιά. Προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και μόνο αν δεν είσαι «φιλικός» με το γκάζι θα δεις μία μέση κατανάλωση στα περίπου 8,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Παρότι ο μικρός τρικύλινδρος δεν είναι από τους πλέον οικονομικούς στην κατηγορία του, στον ανοιχτό δρόμο και με μία νόμιμη τελική μπορεί να πέσει εύκολα στα 7,0- 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Γεγονός πάντως είναι πως το βενζινοκίνητο Stonic είναι πιο απολαυστικό από το diesel.

Μία σημαντική λεπτομέρεια που αντιληφθήκαμε είναι πως η ανάρτηση δεν αντιδρά τόσο σφιχτά όσο στην πετρελαιοκίνητη έκδοση και εξασφαλίζει μεγαλύτερα επίπεδα άνεσης. Μάλιστα αυτό είναι κάτι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτο αφού η απόσταση των 18,3 εκατοστών από το έδαφος επιτρέπει απροβλημάτιστες βόλτες σε κακούς χωματόδρομους και δίχως να τραντάζονται οι επιβάτες. Στην άσφαλτο και στα κλειστά κομμάτια το Stonic εξακολουθεί να αποδεικνύει πως είναι ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά μικρά crossover με το αμάξωμα να παίρνει μικρές κλίσεις. Το τιμόνι είναι ακριβές και με σωστό «βάρος», ενώ ο επιλογέας κουμπώνει όπως θα ήθελες.

Κατά τα άλλα οι χώροι είναι πολύ καλοί για όλους τους επιβάτες αλλά και για τις αποσκευές τους, μιας και το πορτμπαγκάζ των 352 λίτρων κρίνεται απόλυτα ικανοποιητικό. Το ταμπλό είναι προσεγμένο εργονομικά με ευανάγνωστο πίνακα οργάνων και μία πολύ εύχρηστη οθόνη αφής στο κέντρο του. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν πολλές, ενώ γενικότερα το Stonic είναι ένα αυτοκίνητο που θα βολέψει τις καθημερινές ανάγκες μίας οικογένειας και κάτι παραπάνω.

Περνώντας στο ταμείο το Stonic 1.0 T-GDI ξεκινά από τις 17.090 ευρώ και προσφέρει όλες τις ανέσεις από τον βασικό εξοπλισμό με στάνταρ την οθόνη των 7,0 ιντσών. Πάντως, η αμέσως επόμενη έκδοση EX Premium προσφέρει πολλά επιπλέον στοιχεία (LED ημέρας, δερμάτινη επένδυση σε τιμόνι και επιλογέα, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, κ.α.) και αξίζει την υπέρβαση προς τα 17.660 ευρώ. Εδώ να πούμε πως ένα πολύ σημαντικό κίνητρο για την απόκτηση του Stonic και κάθε Kia αποτελεί η αξιοπιστία που διακρίνει τους Κορεάτες και η 7ετής εγγύηση για τα μηχανικά μέρη.

Νίκος Μαρινόπουλος

KIA STONIC 1.0 T-GDi
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.140×1.760×1.520 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.580 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 352- 1.135 λίτρα
Βάρος: 1.185 κιλά
Κινητήρας: 998 κ.εκ., 3 κύλινδροι, turbo βενζίνης
Ισχύς: 120 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 172 Nm/ 1.500- 4.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,3”, 184 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 8,0 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 115 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 113 €
Τιμή: από 17.090 €

φωτογραφίες: Νίκος Μαρινόπουλος

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4174″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured