Σύνδεση

Featured

Με τα νέα Ford Fiesta ST & Fiesta Active στο Μόντε Κάρλο

Περίπου ένα χρόνο μετά το λανσάρισμα του, το Fiesta ολοκληρώνει την πληθωρική του γκάμα με την περιπετειώδη έκδοση Active (διατίθεται ήδη) και την καυτή ST (λανσάρισμα αρχές Ιουλίου).

Αν υπάρχει ένα μοντέλο που να προσφέρει όχι μία, ούτε δύο, αλλά πέντε συνολικά επιλογές (οι άλλες είναι η απλή, η ST Line και η Vignale) αυτό δεν είναι άλλο από το Fiesta. Και για να βάλουμε τέλος στην αγωνία ξεκινάμε από το Fiesta ST, το πρώτο τρικύλινδρο με την υπογραφή της Ford Performance. Πραγματικά ήμουν πολύ περίεργος να δω τι μπορεί να κάνει ένα τρικύλινδρο 200άρη μοτέρ φορεμένο σε ένα ST. Και το αποτέλεσμα δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να μην είναι εντυπωσιακό… όσο και ηχηρό!

Και αυτό διότι το νέο Fiesta ακούγεται. Και πολύ μάλιστα χάρη στο τεχνητό σύστημα ήχου με την «ενεργητική» εξαγωγή που ως ένα βαθμό θυμίζει κάτι από πεντακύλινδρο Focus και σε καμία περίπτωση δεν θα αντιληφθείς πως μιλάμε για έναν τρικύλινδρο κινητήρα. Και πάμε στα γκάζια με τον κατασκευαστή να δίνει ένα 0-100 σε 6,5 δεύτερα και τελική στα 232 χλμ./ ώρα. Ο νέος αλουμινένιος Ecoboost με 200 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 290 Nm από τις 1.600 έως τις 4.000 σ.α.λ. κάνει ότι έκανε και ο 1.600άρης, αλλά με ένα πιο γεμάτο τρόπο προσφέροντας ανάλογες εξαιρετικές επιδόσεις. Παράλληλα είναι ο πρώτος τρικύλινδρος με σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου και στα χαρτιά εκπέμπει περίπου 20% λιγότερο CO2 (συνολικά στα 136 γρ./100 χλμ., ενώ έχει και φίλτρο μικροσωματιδίων). Όσο για την κατανάλωση και αυτή κυμαίνεται σε χαμηλότερα επίπεδα (όταν φυσικά δεν πιέζεις το μοτέρ, υπολογίστε κάπου στα 10-11 λίτρα/100 χλμ.).

Με το νέο τρικύλινδρο 1.500άρη να εξανεμίζει τις όποιες αμφιβολίες υπήρχαν, περνάμε στο set-up του αυτοκινήτου. Και αν το προηγούμενο Fiesta ST ήταν μία φορά καλό, τούτο εδώ έχει γίνει πολύ καλύτερο σε κάθε τομέα. Καταρχήν είναι ελαφρώς πιο άνετο (όσο μπορεί κανείς να πει για ένα hot-hatch) από το προηγούμενο Fiesta ST, κάτι που άλλωστε χαρακτηρίζει και τις απλές εκδόσεις με το εξαιρετικό πάτημα και κύλιση. Στο ST υπάρχει περαιτέρω ακαμψία κατά 14%, πιο γρήγοτη κρεμαγέρα (κατά 14% από το προηγούμενο ST) και πιο σφιχτές αντιστρεπτικές. Νούμερα που γίνονται αντιληπτά στον δρόμο αφού το νέο Fiesta πραγματικά στρίβει σα να πατά σε ράγες δίχως να χάνει το ναζιάρικο χαρακτήρα του, όπως διαπιστώσαμε στις ειδικές του Μόντε Κάρλο. Πέρα από το μπάσο ήχο του μοτέρ την διάθεση ανεβάζει και το κόχλασμα της εξάτμισης σε κάθε αλλαγή.

Μάλιστα η Ford αναφέρεται στα ελατήρια ως vectoring springs λέγοντας πως αποφέρουν το ίδιο αποτέλεσμα με έναν σύνδεσμο Watt αλά εξοικονομώντας 10 κιλά (στην περίπτωση που υπήρχε). Ουσιαστικά, τα ελατήρια έχουν ένα ελαφρύ σχήμα «S» και στην διάρκεια μίας στροφής όταν συμπιέζεται το εξωτερικό δημιουργεί μία τάση υπερστροφής για καλύτερο πλασάρισμα. Τα αμορτισέρ της Tenneco είναι ειδικά μελετημένα για απόσβεση υψηλότερης συχνότητας ταλαντώσεων. Κάτι που μεταφράζεται σε πολύ καλύτερο έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος και σε ένα ακόμη πιο απολαυστικό Fiesta ST που εξακολουθεί να είναι το πιο το fun-to-drive μοντέλο της κατηγορίας.

Συνεχίζοντας με τα νέα στοιχεία θα πρέπει να σταθούμε στο προαιρετικό μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (μπλοκέ) της Quaife. Προαιρετικά είναι και τα οδηγικά προφίλ (Selectable Drive Modes) όπου παραμετροποιείται η χαρτογράφηση του κινητήρα, του τιμονιού και των ηλεκτρονικών ευστάθειας μέσα από τις επιλογές Normal, Sport και Track. Στην τελευταία, το μοτέρ και ο ήχος πάνε στο κόκκινο και πακέτο με το προαιρετικό Launch Control για βέλτιστη εκκίνηση (με σχετική απεικόνιση στον πίνακα οργάνων). Όσο για τα φρένα μπροστά υπάρχουν αεριζόμενα 278 χλστ. και πίσω κανονικά 253 χλστ.

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4162″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Τώρα, ας κατεβάσουμε ταχύτητα και ας περάσουμε στο Fiesta Active για το οποίο η ελληνική αντιπροσωπεία έχει ήδη ανακοινώσει τις τιμές πώλησης (από 17.244 ευρώ) καθώς έχει ξεκινήσει η διάθεση του στην χώρα μας.  Η crossover φορεσιά με τα πλαστικά που περιβάλλουν το αμάξωμα και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (152 χλστ. από το νορμάλ Fiesta) δημιουργούν ένα διαφορετικό Fiesta δίχως να επισκιάζεται ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου. Μάλιστα η ανάρτηση έχει ειδική ρύθμιση (εμπρός υπάρχουν αμορτισέρ με υδραυλικούς αναστολείς Hydraulic Rebound Stop) για να προσφέρει πολύ καλή άνεση. Το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας έχει τρία προφίλ (Normal/ Eco/ Slippery) καθώς και δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης.

Το Active προσφέρεται με τον 1.0 Ecoboost (με 100, 125 και 140 ίππους) καθώς και τον diesel 1.5 dCi (με 85 και 120 ίππους). Στη Νίκαια οδηγήσαμε την έκδοση με τους 140 ίππους που ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στις στροφές οι κλίσεις είναι αναμενόμενα και ελαφρώς αυξημένες δίχως όμως να επηρεάζεται η απολαυστική οδηγησιμότητα. Περισσότερα θα έχουμε σύντομα από τις σχετικές δοκιμές μας επί ελληνικής ασφάλτου.

Νίκος Μαρινόπουλος

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4163″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota