Σύνδεση

Featured

RENAULT: ΕΞΕΛΙΣΣΕΙ ΔΙΧΡΟΝΟ, ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟ DIESEL

Η Renault ανακοίνωσε πως εξελίσσει έναν πρωτότυπο, δίχρονο και δικύλινδρο κινητήρα πετρελαίου, ο οποίος θα είναι αισθητά πιο ελαφρύς σε σχέση με έναν συμβατικό. Για παράδειγμα σε σχέση με το δημοφιλή και ιδιαίτερα καλό 1.5 dCi, μάλιστα χρησιμοποιεί το μισό του μπλοκ, ζυγίζει σχεδόν 50% λιγότερο. Πιο συγκεκριμένα το βάρος του δεν ξεπερνά τα 100 κιλά, ενώ η χωρητικότητά του 730 κυβικά.

Ο στόχος των μηχανικών είναι μια αυξημένη κατά 15% απόδοσή του σε σχέση με έναν αντίστοιχο τετρακύλινδρο και για να επιτευχθεί αυτό διαθέτει διπλή υπερ-τροφοδότηση με turbo και kompressor. Έτσι λοιπόν σήμερα μπορεί να επιδείξει από 50 έως 67 ίππους και ροπή από 112 έως 145 Nm, ήδη από τις 1.500 σ.α.λ.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα του λιλιπούτειου diesel είναι οι μικρότερες εκπομπές ρύπων και η μειωμένη κατανάλωση, ενώ σύμφωνα με τη Renault ο θόρυβος κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με αυτά του τετρακύλινδρου. Από την άλλη δεν γίνεται κάποια αναφορά στους κραδασμούς από την ασύμμετρη κίνηση των εμβόλων, κάτι πολύ έντονο π.χ. στον κινητήρα βενζίνης Twinair της Fiat.

Ο πρωτότυπος κινητήρας έχει όριο περιστροφής στις 4.000 σ.α.λ. και έχει σχεδιαστεί για φτηνά μοντέλα, καθώς το κόστος παραγωγής του θα είναι μικρότερο από ένα τετρακύλινδρο, όπως είναι ο 1.5 dCi. Από την άλλη θα μπορεί να είναι ανταγωνιστικό ως προς κινητήρες βενζίνης, ενώ ένα θέμα που μελετούν οι μηχανικοί της Renault είναι ο τρόπος μείωσης του κόστους του συστήματος υπερ-τροφοδότησης. Το project στα εσωτερικά της Renault είναι γνωστό με την ονομασία POWERFUL, ενώ όλα αυτά ανακοινώθηκαν λίγο μετά τα σκληρά μέτρα της γαλλικής κυβέρνησης για την πετρελαιοκίνηση.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup