Μπορεί να υπάρχει η Ευρωπαϊκή Ένωση με τους κοινούς νόμους και διατάξεις αλλά αυτό δεν σημαίνει πως κάθε χώρα δεν κάνει τα δικά της και σε ότι αφορά τα αυτοκίνητα. Πρώτη και καλύτερη η Ελλάδα με την επιπλέον φορολόγηση κατά την εισαγωγή, αλλά και οι άλλοι δεν πάνε πίσω.
Στο Βέλγιο για παράδειγμα ισχύει πως από τα 155 kW, δηλαδή τους 211 ίππους και πάνω αρχίζει η κατηγορία πολυτελείας με αποτέλεσμα τόσο τα καινούργια όσο και τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα να έχουν μια προσαύξηση φόρου κατά την αγορά τους της τάξης των 5.000 ευρώ. Κάτι που βέβαια οδηγεί τους κατασκευαστές να αναπροσαρμόζουν τις αποδόσεις σε όσα μοντέλα τους μπορούν και έχει νόημα προκειμένου να μην ξεπερνούν την τιμή αυτή. Τώρα γιατί το όριο είναι τα 155 kW και αντίστοιχα τα 211 άλογα δεν το γνωρίζουμε.
Έτσι λοιπόν σε όλο τον κόσμο η Porsche Macan S diesel αποδίδει 258 άλογα και στο Βέλγιο 211, ενώ η ροπή παραμένει σταθερή στα 540 Nm. Αντίστοιχα επηρεάζονται οι επιδόσεις (0-100 σε 7,7 δεύτερα και τελική 216, από 6,3 δεύτερα και 230 χλμ./ ώρα), ενώ δεν επηρεάζεται καθόλου η βασική τιμή πώλησης, που παραμένει στις 63.041 ευρώ, όπως σε άλλες αγορές της κεντρικής Ευρώπης.
Γιάννης Σκουφής