Σύνδεση

Featured

Μεγάλη ήττα για τη Ferrari: έχασε τα δικαιώματα του σχεδιασμού της εμβληματικής 250 GTO

H 250 GTO είναι το πιο ακριβό αυτοκίνητο του κόσμου, με αρκετές παρουσίες μέσα στην δεκάδα των αγοραπωλησιών που τίναξαν τη μπάνκα στον αέρα.

Ο λόγος για τις πανάκριβες τιμές της αλλά και για το ότι όλοι οι μεγάλοι συλλέκτες θέλουν να έχουν από μια στην κατοχή τους είναι αφενός η εμφάνισή της που θεωρείται κλασική σπορ και αφετέρου η σπανιότητά της. Κι αυτό γιατί από το 1962 έως και το 1964 κατασκευάστηκαν μόλις 36, απαραίτητες για την ομολογκασιόν στο Group 3 των Αυτοκινήτων Τουρισμού.

Φυσικά η Ferrari θέλει να διαφυλάξει την εικόνα και το μύθο 250 GTO ως κόρη οφθαλμού, όμως στην προσπάθειά της αυτή έχασε την πρώτη μάχη, μιας και απώλεσε τα δικαιώματα του ντιζάιν της.

Αυτό έγινε μετά από προσφυγή της εταιρείας Ares στο EUIPO (European Union Intellectual Protection Office- Γραφείο Προστασίας Πνευματικών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης), χρησιμοποιώντας το συνηθισμένο επιχείρημα στον κόσμο του αυτοκινητικού design του «Use it or lose it» -σε ελεύθερη απόδοση «χρησιμοποίησέ του ή άφησέ το». Κι αυτό γιατί η Ferrari έχει να χρησιμοποιήσει πολλές δεκαετίες στοιχεία του σχεδιασμού της 250 GTO, ενώ σύμφωνα με την τρέχουσα νομοθεσία αρκούν μόλις 5 χρόνια μη χρήση για να χαθούν τα δικαιώματα.

Η Ares λοιπόν δικαιώθηκε από την αρμόδια αρχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ferrari έχασε τα δικαιώματά της και η πρώτη μπορεί πλέον να κατασκευάσει την πολύ όμορφη σύγχρονη εκδοχή της 250 GTO που μπορείτε να δείτε και η οποία βασίζεται στην 812 Superfast.

Η άλλη συνέπεια είναι πως πλέον μπορούν να κατασκευαστούν και ρέπλικες της αρχέτυπης 250 GTO με διαφοροποιήσεις στα σημεία.

Η Ferrari πάντως κρατά τα δικαιώματα της σχεδίασης της 250 GTO για παιχνίδια και μοντέλα, ενώ στην πράξη δεν έχει το δικαίωμα να παραπονιέται: με τα ίδια πάνω κάτω επιχειρήματα απέκτησε τη δυνατότητα χρήσης του ονόματος Purosangue που ήταν κατοχυρωμένο από μια κοινωφελή οργάνωση.

[ngg src=”galleries” ids=”5287″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured