Η XP-64 είναι δημιουργία ενός από τους κορυφαίους μηχανικούς της Chevrolet, του Zora Arkus-Duntov και αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα μιας εποχής αγωνιστικής πρωτοπορίας, όπου η καινοτομία και η τεχνολογία συνδυάζονταν με φιλόδοξα οράματα.
Η XP-64 προέκυψε όταν ο Arkus-Duntov επιχείρησε να σχεδιάσει ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό για την Chevrolet. Παρότι αρχικά υπήρχε η ιδέα προσαρμογής ενός κινητήρα Chevrolet σε μια Jaguar E-Type ο εξαιρετικός μηχανικός προχώρησε σε κάτι εντελώς νέο.
Στο Chevrolet Engineering Center η XP-64 πήρε μορφή βασιζόμενη σε ένα σωληνωτό πλαίσιο από χρωμιομολυβδαίνιο, που σε συνδυασμό με το αεροδυναμικό αμάξωμα από μαγνήσιο βοήθησε στο να διατηρηθεί το βάρος στα 839 κιλά, περίπου 450 λιγότερα από μια σύγχρονή της στάνταρ Corvette.
Όσο για τον κινητήρα της είναι ένας V8 με χωρητικότητα 283 ιντσών (4.638 κυβικών) που αποδίδει 300 ίππους, τιμή εξαιρετική για την εποχή.
Η XP-64 έκανε την πρώτη εμφάνισή της στις 12 Ώρες του Sebring το 1957, αποδεικνύοντας την ταχύτητα και τις δυνατότητές της. Ωστόσο, προβλήματα αξιοπιστίας και οι υψηλές θερμοκρασίες στο εσωτερικό, λόγω του μαγνησίου, περιόρισαν τις επιδόσεις της.
Παρά τα προβλήματα η Chevrolet σχεδίαζε βελτιώσεις για να το προετοιμάσει για τις 24 Ώρες του Le Mans. Όμως, η απόφαση της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων να σταματήσει την εργοστασιακή υποστήριξη αγώνων έθεσε πρόωρο τέλος στο φιλόδοξο αυτό εγχείρημα.
Από το 1967 η XP_64 αποτελεί κεντρικό έκθεμα στο Indianapolis Motor Speedway Museum, ενώ συμμετέχει σε ιστορικές εκδηλώσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενσαρκώνοντας το πνεύμα της δεκαετίας του ‘50.
Τώρα πλέον ανοίγεται ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της, με την εκτιμώμενη αξία της στην δημοπρασία της RM Sotheby’s να κυμαίνεται από τα 5,0 έως και τα 7,0 εκατομμύρια δολάρια (περίπου 4,6 έως 6,4 εκατομμύρια ευρώ).
