Σύνδεση

Featured

Γνωρίζετε πως η Audi πριν τη Volkswagen ανήκε στη Mercedes;

Σχεδόν οι πάντες γνωρίζουν πως η Audi είναι εδώ και πολλά χρόνια -συγκεκριμένα από το 1965- μέλος του ομίλου της Volkswagen. Ποιος όμως ξέρει πως η τελευταία την απέκτησε από τη Mercedes που ήταν η τελευταία ιδιοκτήτρια της θρυλικής Auto Union;

Κι όμως η Daimler-Benz AG, όπως ονομαζόταν τότε επίσημα η εταιρεία στην οποία ανήκε η Mercedes είχε αποκτήσει αρχικά τον Απρίλιο του 1958, πριν από 60 ακριβώς χρόνια, το πλειοψηφικό (88%) πακέτο της Auto Union, της εταιρεία που από το 1932 ανήκε η Audi (μαζί με τις DKW, Horch και Wanderer). Περίπου 18 μήνες μετά, την 31η Δεκεμβρίου του 1959 η Auto Union γινόταν θυγατρική της Mercedes.

Η εξαγορά προέκυψε έπειτα από πρόταση του βιομηχάνου Flick, ο οποίος είχε στην ιδιοκτησία του περίπου το 40% κάθε εταιρείας και ο οποίος μπόρεσε να πείσει και τους υπόλοιπους για τα (οικονομικά) πλεονεκτήματα της συνεργασίας καθώς και για τη συμπλήρωση της γκάμας της μιας εταιρείας από την άλλη.

Στην πράξη η Mercedes βοήθησε οικονομικά την Audi -αγόρασε μεταξύ άλλων το εργοστάσιο της τελευταίας στο Ντίσελντορφ που σήμερα είναι ένα από τα μεγαλύτερα της εταιρείας και επένδυσε από το 1959 έως το 1964 στην τελευταία το τεράστιο για τα δεδομένα της τότε εποχής ποσό των 340 εκατομμυρίων μάρκων στην εξέλιξη νέων μοντέλων. Ταυτόχρονα μηχανικοί της «αποσπασμένοι» από τη Στουτγκάρδη, με επικεφαλής τον εξαιρετικά ταλαντούχο Ludwig Kraus, στη νέα έδρα της Audi, το Ινγκολσταντ, εξέλιξαν τον πρώτο τετράχρονο κινητήρα της εταιρείας μετά το  Β Παγκόσμιο Πόλεμο, τον τετρακύλινδρο με τον εσωτερικό κωδικό Μ118 και την επωνυμία Mexico. Ο κινητήρας αυτός κινούσε το πρώτο μεταπολεμικό Audi που παρουσιάστηκε το 1964.

Ο Kraus πάντως πριν πάει στην Audi, όπου παρέμεινε και μετά την πλήρη εξαγορά της από τη Volkswagen το 1966, είχε ασχοληθεί με την εξέλιξη των καινούργιων μεσαίων μοντέλων της Mercedes (W119 και W122), το πρωτότυπο του οποίου βλέπετε στη βασική μας φωτογραφίας. Και ναι δεν έχετε άδικο οι γραμμές του θυμίζουν πολύ το πρώτο 100, το αυτοκίνητο που ουσιαστικά έβαλε την Audi στην κεντρική αυτοκινητική σκηνή.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Η Mustang με τον κινητήρα του Ford Focus RS, 335 ίππους και 0-100 κάτω από 5,0 δεύτερα

Featured

Αυτό είναι το νέο πιο μικρό και προσιτό SUV της Hyundai, το Venue

Featured

Το πολύ ενδιαφέρον HabaNiro θα μπορούσε να είναι ένα μελλοντικό Niro;

Featured

Νέα Mercedes GLB: αυτή είναι η μίνι G-Class. Από 1.330 κ.εκ., με 7 θέσεις και τόσο μεγάλη όσο η GLC

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Διαφήμιση
Newsletter Signup