Σύνδεση

BMW

H πρόγονος όλων των Μ της BMW, η 530 MLE, ήταν Αφρικανή (Video)

Αν αναρωτιέστε πως προέκυψαν τα μοντέλα Μ της BMW η απάντηση είναι από σπόντα και μάλιστα στην ουσία όχι στη Γερμανία αλλά στη Νότιο Αφρική. Ας πάρουμε όμως την ιστορία από την αρχή.

Κάπου στα μέσα της δεκαετίας του ’70 η BMW στη Νότιο Αφρική -η γερμανική εταιρεία έχει έντονη παρουσία στη συγκεκριμένη χώρα- ήθελε να μετέχει με την τότε σειρά 5, που είχε τον εσωτερικό κωδικό Ε12, σε ένα τοπικό πρωτάθλημα με βελτιωμένα μοντέλα παραγωγής. Απευθύνθηκε λοιπόν στη BMW Motorsport με τη βοήθεια της οποίας εξελίχθηκε η 530 MLE, που προοριζόταν αποκλειστικά για την αγορά της Νοτίου Αφρικής. Στην ουσία δηλαδή το πρώτο ανεπίσημο σπορ μοντέλο Μ της ιστορίας, μιας και η Μ1, το πρώτο επίσημο, παρουσιάστηκε 2 χρόνια αργότερα.

Η 530 MLE είχε -τι άλλο;- 6κύλινδρο κινητήρα σε σειρά 3.000 κυβικών, ο οποίος ήταν βελτιωμένος από το εργοστάσιο και απέδιδε 200 ίππους και 277 Nm. Που αρκούσαν για ένα 0-100 σε 9,8 δεύτερα και μια τελική που φλέρταρε με τα 210 χλμ./ ώρα (για την ακρίβεια 208).

Για να επιτευχθούν αυτές οι τιμές η 5άρα είχε υποβληθεί σε αυστηρή δίαιτα με τη χρήση στοιχείων από αλουμίνιο για το αμάξωμα και ειδικών, πιο ελαφρών κραμάτων χάλυβα, ενώ όπου μπορούσαν άνοιγαν.. τρύπες. Για αφαίρεση υλικού, άρα και βάρους από μη δομικά στοιχεία, όπως από τη διαχωριστική λαμαρίνα πορτμπαγκάζ και καμπίνας και από τα μπράτσα του καλύμματος του χώρου αποσκευών. Μάλιστα το πίσω κάθισμα δεν είχε καν το ατσάλινο πλαίσιο των μαξιλαριών του. 

Η 530 MLE κατασκευάστηκε, στο εργοστάσιο της μάρκας στο Rosslyn το 1976 και σε προδιαγραφές Τύπου 1 σε 110 μονάδες και το 1977, σε προδιαγραφές Τύπου 2, σε 117 μονάδες. Επειδή όμως υπήρχαν και άλλοι ενδιαφερόμενοι η BMW Νότιας Αφρικής αποφάσισε να κατασκευάσει και άλλες. Όλες ήταν λευκές, με εμπρός splitter που κατέβαινε αρκετά χαμηλά και πίσω αεροτομή, καθώς και με προεκτάσεις στα φτερά τους.

Από αυτές λοιπόν τις 530 MLE σώζονται μέχρι τώρα ελάχιστες και η τοπική BMW αγόρασε την 100η που είχε βγει από τη γραμμή παραγωγής, που έχει τον αριθμό πλαισίου 770100. Ενδιαφέρον είναι πως στην όλη διαδικασία θα μετέχουν και πρώην εργαζόμενοι που είχαν τότε ασχοληθεί με την κατασκευή της, ενώ η πρόοδος των εργασιών θα προβάλλεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της μάρκας.

Γιάννης Σκουφής

[ngg_images source=”galleries” container_ids=”4447″ display_type=”photocrati-nextgen_basic_thumbnails” override_thumbnail_settings=”0″ thumbnail_width=”120″ thumbnail_height=”90″ thumbnail_crop=”1″ images_per_page=”0″ number_of_columns=”0″ ajax_pagination=”1″ show_all_in_lightbox=”1″ use_imagebrowser_effect=”0″ show_slideshow_link=”0″ slideshow_link_text=”[Show as slideshow]” order_by=”sortorder” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″]

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured