Η Honda και η Nissan ανακοίνωσαν μια ιστορική συμφωνία για τη συγχώνευσή τους σε μια καινούργια, ενιαία εταιρική οντότητα έως το καλοκαίρι του 2026. Το νέο σχήμα, στο οποίο πιθανότατα θα μετέχει και η Mitsubishi, θα είναι, εφόσον υλοποιηθεί, η 3η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία σε πωλήσεις παγκοσμίως, πίσω από την Toyota και τον όμιλο της Volkswagen.
Στη νέα εταιρεία την πρωτοκαθεδρία θα έχει η Honda, ενώ μέσω αυτής της συνεργασίας, οι δύο κορυφαίες ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να ισχυροποιήσουν τη θέση τους, αντιμετωπίζοντας τις αυξανόμενες προκλήσεις του κλάδου και τις ταχύτατες τεχνολογικές εξελίξεις.
Σε συνέντευξη Τύπου στο Τόκιο, ο CEO της Honda, Toshihiro Mibe, χαρακτήρισε τη συμφωνία ως «κρίσιμη κίνηση» για την αντιμετώπιση των προκλήσεων του 2030.
Η συγχώνευση θα πραγματοποιηθεί μέσω σύστασης μιας holding εταιρείας, όπου η Honda και η Nissan θα λειτουργούν ως θυγατρικές. Η Honda θα έχει πλειοψηφική εκπροσώπηση στη διοίκηση και θα ορίσει τον πρόεδρο της νέας εταιρείας. Παράλληλα, οι μετοχές και των δύο εταιρειών θα διαγραφούν από το Χρηματιστήριο του Τόκιο.
Η συνεργασία υπολογίζεται πως θα αποφέρει ετήσια έσοδα που θα ξεπερνούν τα 30 τρισεκατομμύρια γιεν (182 δισ. ευρώ) και λειτουργικά κέρδη που θα ξεπερνούν τα 3 τρισεκατομμύρια γιεν (19 δισ. ευρώ).
Η συμμετοχή της Mitsubishi στη νέα δομή, που ανήκει εν μέρει στη Nissan, θα αποφασιστεί έως το τέλος Ιανουαρίου. Η παρουσία της πάντως στη Νοτιοανατολική Ασία και η τεχνογνωσία της στα plug-in hybrid μοντέλα θεωρούνται καθοριστικά πλεονεκτήματα για την επιτυχία του νέου ομίλου.
Οι Honda και Nissan εκτιμούν ότι η συγχώνευση θα μειώσει τα κόστη, θα επιταχύνει την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και θα ενισχύσει την παραγωγή. Επιπλέον, σχεδιάζουν την ανάπτυξη νέων προϊόντων, όπως ένα υβριδικό αγροτικό για την αμερικανική αγορά.
Ωστόσο, η συνένωση φέρνει και προκλήσεις, όπως η αλληλοεπικάλυψη παραγωγικών μονάδων, η αναδιάρθρωση της Nissan και η εναρμόνιση των διαφορετικών εταιρικών κουλτουρών.
Η νέα εταιρεία στοχεύει στη διαμόρφωση μιας ισχυρής βάσης ανάπτυξης μετά το 2030, με έμφαση στις συνέργειες και τη βελτιστοποίηση πόρων. Παράλληλα, οι υπάρχουσες συνεργασίες των δύο εταιρειών, όπως αυτές με τη General Motors και τη Renault, θα παραμείνουν ανεξάρτητες.
Η επιτυχία της συγχώνευσης θα εξαρτηθεί από την αποτελεσματική εφαρμογή των σχεδίων και τη διαχείριση των προκλήσεων, καθορίζοντας αν η νέα οντότητα θα μπορέσει να αναδειχθεί σε παγκόσμιο ηγέτη της αυτοκινητοβιομηχανίας.
