Σύνδεση

Mazda

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ MAZDA 2 ME ΕΠΑΥΞΗΤΙΚΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ WANKEL

Αυτήν την περίοδο η Mazda εκτελεί στην Ιαπωνία μια μεγάλης κλίμακας δοκιμή, όπου 100 άνθρωποι δοκιμάζουν το ηλεκτρικό Demio –έτσι λέγεται το Mazda 2 εντός έδρας- που έχει απόδοση 102 ίππων και θεωρητική αυτονομία 200 χιλιόμετρα. Από αυτούς τους 100 οδηγούς λοιπόν οι 70, μιλάμε δηλαδή για ένα ποσοστό της τάξης του 70% διαμαρτύρεται για την αυτονομία, ειδικά αν δεν έχει τη δυνατότητα να φορτίζει κάθε βράδυ του αυτοκίνητο στο οικιακό δίκτυο.

Έτσι λοιπόν οι μηχανικοί της Mazda προχώρησαν στο επόμενο στάδιο, που δεν είναι άλλο από αυτό του range extender, του επαυξητικού κινητήρα δηλαδή, που φορτίζει τους συσσωρευτές εν κινήσει αυξάνοντας δραματικά την αυτονομία και βάζοντας τέλος στα όποια θέματα ανεφοδιασμού. Η ιαπωνική εταιρεία για το δικό της range extender δεν χρησιμοποίησε οποιονδήποτε κινητήρα, αλλά αυτόν στον οποίο έχει να επιδείξει μακροχρόνια παράδοση: τον Wankel. Έτσι λοιπόν εξέλιξε ένα νέο περιστροφικό κινητήρα με έναν ρότορα και 300 κυβικά, ο οποίος αποδίδει 30 ίππους στις 4.500 σ.α.λ. και κινεί μια γεννήτρια 20 kW. Μιας και αυτή είναι η ενεργειακή κατανάλωση του ηλεκτροκινητήρα αυτός δεν θα μείνει ποτέ από «καύσιμο» όσο στο ρεζερβουάρ των 9 λίτρων υπάρχει αμόλυβδη.

Το ενδιαφέρον στην όλη υπόθεση δεν είναι μόνο τα γραμμικά χαρακτηριστικά απόδοσης του Wankel αλλά και οι μικρές του διαστάσεις, που επέτρεψαν στο σύνολο κινητήρα, γεννήτριας και ρεζερβουάρ 9 λίτρων κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ, αφήνοντας τους χώρους πρακτικά ανεπηρέαστους. H καταλληλότητα του Wankel πάντως για τέτοιου είδους χρήση είχε επιβεβαιωθεί και στο πρωτότυπο Audi A1 eTron, ενώ αν θα καθιερωθεί μένει να αποδειχθεί.

Γιάννης Σκουφής

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Το πιο ακριβό Suzuki Jimny έχει έξι τροχούς 

Featured

Νέο Opel Mokka: Πιο μοντέρνο και πιο τολμηρό – Πόσο κοστίζει

Featured

Το νέο Audi A6 Avant θα είναι το τελευταίο με θερμικούς κινητήρες

Audi

Η Volvo καταργεί σταδιακά τα στέισον

Volvo