Η κατάσταση που επικρατεί με την μόλυνση της ατμόσφαιρας στις Κινέζικες πόλεις έχει φθάσει στο απροχώρητο, κάτι που αναγκάζει την κυβέρνηση της χώρας να πάρει δραστικά μέτρα. Ανάμεσα σ’ αυτά είναι και η υιοθέτηση κινήτρων για την πιο γρήγορη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Την εξαγγελία έκανε ο Xin Guobin, ο αναπληρωτής υπουργός στο μεταφορών της Κίνας. Στόχος της κυβέρνησης είναι η μεγαλύτερη παραγωγή ηλεκτροϋβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων ώστε μέχρι το 2025 να αντιστοιχούν στο 1/5 των αυτοκινήτων που θα πωλούνται τότε.
Αν και δεν έχει ανακοινωθεί τίποτε ακόμη επισήμως η κυβέρνηση σε συνεργασία με τις αυτοκινητοβιομηχανίες στοχεύει να διασφαλίσει ένα ποσοστό του 8% για το 2018 και ένα 12% για το 2020.
Βέβαια σε αυτό θα πρέπει να συμβάλλουν οι κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στην κινέζικη αγορά (Mercedes, VW, BMW, PSA κ.α.), ενώ υπενθυμίζεται πως υπάρχουν και ακραίες τοποθετήσεις όπως αυτή της βρετανικής κυβέρνησης που θέλει την κατάργηση των κινητήρων ΜΕΚ έως το 2040.
Το θέμα είναι αν η αυτοκινητοβιομηχανία είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε τέτοια ζήτηση ιδίως στην τεράστια αγορά της Κίνας όπου ήδη είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο και αναμένεται να σημειώσει εκρηκτική άνοδο μέσα στην επόμενη δεκαετία.
