Η τεράστια χώρα της Ασίας προηγείται στις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων, χάρη στην τεράστια εξάπλωση που γνωρίζουν τα τελευταία χρόνια τα ηλεκτρικά τρίκυκλα που κατακλύζουν τους δρόμους των πόλεών της.
Ήδη έχουν πωληθεί πάνω από 1,5 εκατομμύριο ηλεκτρικά τρίκυκλα, αριθμός που ξεπερνά τα 1,3 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα που υπολογίζεται ότι κυκλοφορούν στην Κίνα. Και όλα αυτά χωρίς καμία υποστήριξη από το κράτος, ούτε οικονομική ούτε σε ότι αφορά την τεχνογνωσία.
Οι οδηγοί των τρίκυκλων μετέβησαν στην ηλεκτρική εποχή επειδή ανακάλυψαν ότι είναι αρκετά πιο οικονομικά, λιγότερο θορυβώδη και με πολύ γρήγορες επιταχύνσεις, κάτι απαραίτητο για να επιβιώσει κανείς στους δρόμους της Ινδίας. Παράλληλα συμβάλλουν στο να είναι λίγο πιο καθαρές οι πόλεις της χώρας, καθώς 10 από αυτές είναι στην λίστα με τις πιο μολυσμένες όλου του πλανήτη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι πλέον πωλούνται γύρω τα 11.000 ηλεκτρικά τρίκυκλα το μήνα, αριθμός που αναμένεται να μεγαλώσει μέσα στα επόμενα χρόνια, με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Στην παραγωγή τους εμπλέκονται κολοσσοί της Ινδικής βιομηχανίας όπως η Mahindra & Mahindra ενώ δραστηριοποιούνται και αρκετές μικρές βιομηχανίες, κάνοντας εισαγωγές εξαρτημάτων από την Κίνα.
Η αγορά των ηλεκτρικών τρικύκλων είναι ιδιαίτερα προσοδοφόρα για τις εταιρίες, καθώς αντιπροσωπεύει ένα ποσό της τάξης του 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, κάτι που δεν ισχύει για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία δεν έχουν κανένα αντίκτυπο στην εγχώρια αγορά, με μόλις 6.000 νέα ηλεκτρικά μοντέλα να κυκλοφορούν στην τεράστια αυτή χώρα.
Παναγιώτης Τριτάρης