Σύνδεση

smart

Η Mercedes θα αποφασίσει φέτος αν θα κρατήσει ζωντανή την Smart. Η Geely πάντως καραδοκεί

H Smart φαίνεται ότι βρίσκεται σε ταραγμένα νερά, καθώς όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Automotive News η Daimler θα αποφασίσει μέσα στο 2018 αν θα την κρατήσει στην ζωή. Η εταιρία που ιδρύθηκε το 1994 και πέρασε στην Daimler το 1998 πωλείται ήδη σε 40 χώρες, όμως το μέλλον της δείχνει εντελώς αβέβαιο.

Η έκρηξη των crossover και των SUV έχει ρίξει βαριά την σκιά και σ’ αυτή την ιδιαίτερη κατηγορία, ενώ το κόστος που έχει συσσωρευτεί πάνω στην Daimler εδώ και αρκετά χρόνια μοιάζει πια δυσβάσταχτο. Πιστεύεται ότι η εταιρία χάνει από 500 έως και 565 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Οι φήμες από πέρσι ήθελαν την Smart να σβήνει μέσα στην επόμενη πενταετία, αλλά νεώτερες πληροφορίες κάνουν λόγο για πιο άμεσες αποφάσεις, μέσα στην χρονιά που διανύουμε. Η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt επικαλείται υψηλό στέλεχος της εταιρίας, το οποίο υποστηρίζει ότι ο νέος CEO Οla Kallenius δεν έχει άμεσο ενδιαφέρον για την Smart οπότε δεν θα ήταν έκπληξη αν αποφάσιζε να την σταματήσει.

Η τελευταία προσπάθεια της εταιρίας να καταστήσει την Smart κερδοφόρα ήταν όταν αποφάσισε να γίνουν τα αυτοκίνητά της αποκλειστικά ηλεκτρικά. Όλα τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα αντικατασταθούν με αντίστοιχα με ηλεκτροκινητήρα. Όμως αυτή η διαδικασία είναι μάλλον ακριβή, και έρχεται να προσθέσει έναν επιπλέον πονοκέφαλο γύρω από την Smart που ήδη βάζει “μέσα” την Daimler. Ένα ακόμα πρόβλημα προκύπτει από την ενδεχόμενη απόφαση της Renault να εγκαταλείψει την κοινή συνεργασία Smart- Twingo, κάτι που θα αποτελέσει την χαριστική βολή για την Smart.

Δημοσιεύματα των Financial Times πάντως αναφέρουν πως υπάρχει σοβαρή πιθανότητα το 50% της Smart να δοθεί στην κινεζική Geely, η οποία έχει ήδη στην κατοχή της ένα αξιόλογο ποσοστό των μετοχών της Daimler. Η κινεζική εταιρεία δεν έχει επιβεβαιώσει το ενδιαφέρον της, ενώ η Daimler αναφέρει πως εξετάζονται διάφορες λύσεις. Μια από αυτές θα είναι σίγουρα και η πιο στενή σχέση με την BAIC, την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία με την οποία ο όμιλος συνεργάζεται ήδη κατακευάζοντας μαζί αυτοκίνητα στην Κίνα.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το νέο πιο μικρό και προσιτό SUV της Hyundai, το Venue

Featured

Η Mustang με τον κινητήρα του Ford Focus RS, 335 ίππους και 0-100 κάτω από 5,0 δεύτερα

Ford

Το πολύ ενδιαφέρον HabaNiro θα μπορούσε να είναι ένα μελλοντικό Niro;

Featured

Το συλλεκτικό Kia Stinger GTS έχει 370 ίππους και drift mode

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Διαφήμιση
Newsletter Signup