Η BYD επεκτείνει τις δραστηριότητές της στην Ευρώπη με τη δημιουργία νέων εργοστασίων αυτοκινήτων στην Ουγγαρία και την Τουρκία, τα οποία αναμένεται να παράγουν 500.000 μονάδες ετησίως.
Για την υποστήριξη αυτών των εργοστασίων, η BYD στρέφεται σε Ιταλούς προμηθευτές λόγω της τεχνογνωσίας τους και των υφιστάμενων συμβολαίων με γερμανικές premium μάρκες.
Ο Ευρωπαίος σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας, Alfredo Altavilla, υπογράμμισε ότι οι Ιταλοί προμηθευτές αντιμετωπίζουν σήμερα επιβράδυνση λόγω της μείωσης της παραγωγής στην Ιταλία από την Stellantis, γεγονός που τους καθιστά ανοιχτούς σε νέες συνεργασίες.
Το εργοστάσιο της BYD στην Ουγγαρία πρόκειται να ξεκινήσει τη λειτουργία του τον Οκτώβριο του 2025, ενώ η τουρκική εγκατάσταση θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2026.
Αρχικά, η εταιρεία δεν θα έχει τοπική κλίμακα παραγωγής, βασιζόμενη περισσότερο σε Ευρωπαίους προμηθευτές. Η BYD σχεδιάζει να παράγει μοντέλα όπως τα Dolphin, Atto 3, Seagull και Atto 2 στο ουγγρικό εργοστάσιο.
Συναντήσεις με περίπου 300 Ιταλούς προμηθευτές έχουν προγραμματιστεί για τις 20-21 Φεβρουαρίου στο Τορίνο για τη διερεύνηση ευκαιριών συνεργασίας.
Ενώ η BYD δεν έχει ανακοινώσει ακόμη παρόμοιες συναντήσεις σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η ταχεία επέκτασή της και οι αυξανόμενες πωλήσεις της – 41% το 2024 σε 4,27 εκατομμύρια οχήματα – υποδηλώνουν ότι μπορεί να ακολουθήσουν περαιτέρω συνεργασίες.
Η εταιρεία τοποθετείται ως κυρίαρχος παίκτης EV στην Ευρώπη εν μέσω σταθερών ή μειούμενων προβλέψεων από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες.
