Σύνδεση

F1

F1 Γκραν Πρι Βελγίου: Αποκλεισμός για Russel – H νίκη στον Hamilton

Update: Αργά το απόγευμα έγινε γνωστό ότι ακυρώθηκε ο Russel εξαιτίας του χαμηλότερου βάρους του μονοθεσίου του, με αποτέλεσμα η νίκη να περάσει στον Hamilton. Αυτό πάντως δεν αναιρεί την εξαιρετική επίδοση του νεαρού Βρετανού που πήρε πανάξια τη νίκη σε μία δύσκολη πίστα.

Ο George Russell κατάφερε να πάρει τη νίκη από το Lewis Hamilton χάρη στην απροσδόκητη στρατηγική του ενός pit stop, με τον Oscar Piastri της McLaren να κατακτά την τρίτη θέση. Σε έναν αγώνα που κράτησε το ενδιαφέρον από την αρχή μέχρι το τέλος χάρη στις διαφορετικές στρατηγικές ελαστικών, ο Max Verstappen κατάφερε να ανακάμψει και να τερματίσει πέμπτος μετά την ποινή του για αλλαγή κινητήρα.

Με αυτό τον τρόπο κατάφερε να κρατήσει πίσω τον μακρινό του αντίπαλο για τον τίτλο, Lando Norris, ενώ σε μια κρίσιμη μέρα για την καριέρα του ο Sergio Perez έπεσε από τη δεύτερη θέση στην όγδοη, μακριά από τους πρώτους. Ένας από τους πιθανούς αντικαταστάτες του στη Red Bull, ο Daniel Ricciardo, πλησίασε κοντά στο να πάρει τον τελευταίο βαθμό του αγώνα για την RB.

Ο Charles Leclerc ξεκίνησε από την pole, καθώς ο Hamilton αμέσως πήρε την εσωτερική του Perez στην πρώτη στροφή, για να πάρει τη δεύτερη θέση στην κατηφορική διαδρομή προς την Eau Rouge, επιτρέποντας στον Leclerc να παραμείνει πρώτος στην ευθεία Kemmel.

Αλλά η πρωτοπορία του οδηγού της Ferrari κράτησε μόνο δύο γύρους από τους 44, καθώς ο Hamilton γρήγορα τον έκλεισε και μετά προχώρησε στην πρωτοπορία με DRS στην Les Combes.

Ο Hamilton σταδιακά απομακρύνθηκε από τον Leclerc κατά το πρώτο από τα τρία stint στον αγώνα με δύο pit stop για τους περισσότερους από τους πρωτοπόρους, ενώ οι διαφορετικές τακτικές ελαστικών έφεραν άλλους οδηγούς στο προσκήνιο σε διάφορα σημεία.

Ο Norris έχασε τρεις θέσεις στον πρώτο γύρο, με το πίσω ελαστικό του να πατά εκτός πίστας στην έξοδο της La Source, και έφερε τον Verstappen πίσω του, αφού ο παγκόσμιος πρωταθλητής είχε γρήγορα περάσει τους μεσαίους οδηγούς από την 11η θέση που ξεκίνησε (ως αποτέλεσμα μιας ποινής 10 θέσεων για την αλλαγή πέμπτου κινητήρα για τη σεζόν).

Μπροστά από αυτό το ζευγάρι ήταν ο Carlos Sainz, ο μόνος από τους πρωτοπόρους που ξεκίνησε με σκληρή γόμα, ενώ οι υπόλοιποι είχαν μεσαία, και ο Ισπανός κατάφερε να παραμείνει μπροστά από τον Norris αφού ο οδηγός της McLaren απέτυχε να τον προσπεράσει στους πρώτους γύρους πριν και οι δύο περάσουν μπροστά καθώς ο Hamilton, ο Leclerc και οι υπόλοιποι έκαναν το πρώτο τους pit stop στο πρώτο τέταρτο του αγώνα.

Εδώ ο Russell, που είχε σημαντικά με μια καλή εκκίνηση από πίσω από τον Norris στο grid, ήταν στο επίκεντρο της δράσης με τον Piastri. Ωστόσο, τον προσπέρασε στα pit stop και στη συνέχεια ο Αυστραλός ξέφυγε μπροστά για να μάχεται με τον Perez για την τρίτη θέση.

Στο δεύτερο stint, ο Norris τελικά έκανε pit stop και πέρασε πίσω από τον Verstappen, για να εξανεμιστεί μια διαφορά έξι δευτερολέπτων από τον Ολλανδό και στην συνέχεια να προσπεράσει τον Sainz. Την ίδια στιγμή ο Hamilton και πάλι αύξησε το μικρό του προβάδισμα από τον Leclerc γύρω από την επαναφορά του στην πρωτοπορία μόλις ο Sainz μπήκε στα pit για να βάλει τα μεσαία ελαστικά στον 20ο γύρο.

Σε αυτή τη φάση του αγώνα, ο Perez στην τέταρτη θέση ήταν ο μόνος άλλος οδηγός με αυτά τα ελαστικά, με τον μέχρι τότε αγώνα του Sainz με τα σκληρά να καθιστά σαφές ότι αυτά ήταν τα καλύτερα ελαστικά του αγώνα.

Καθώς ο Hamilton και ο Leclerc ήταν σταθερά μπροστά και με τον Piastri να είναι αρκετά πίσω, η ταχύτητα του Perez μειώθηκε με τη μέση γόμα και ο Russell κατάφερε να τον πιέσει και στη συνέχεια να τον προσπεράσει στην Les Combes, λίγο πριν το μέσο του αγώνα.

Η Red Bull τότε έβαλε τον Perez στα pits για να βγει από τον δρόμο του Verstappen, με τον Norris ακριβώς πίσω του, και αυτό σήμαινε ότι το μεσαίο stint ήταν μικρότερο από το αναμενόμενο καθώς η Ferrari έβαλε τον Leclerc στα pits για να καλύψει τον Perez στον 25ο γύρο, με τον Hamilton να ακολουθεί στον επόμενο γύρο.

Ο Piastri έδειξε την ταχύτητά του δίχως να έχει κανένα για λίγο μπροστά του, αλλά έκανε λάθος στο pit stop του, με το μονοθέσιο του να κυλά χτυπώντας τον εμπρός μηχανικό του, όταν μπήκε στον 30ο γύρο.

Σε αυτή τη φάση, ο Russell είχε ήδη ζητήσει από τη Mercedes να σκεφτεί το ένα pit stop, η οποία τον άφησε καθώς η ταχύτητά του ήταν σταθερή ακόμη και με τον Hamilton να προχωράει με τα νέα σκληρά ελαστικά του.

Το προβάδισμα του Russell σε αυτό το σημείο ήταν περίπου επτά δευτερόλεπτα και παρόλο που ο Hamilton πίεζε συνεχώς, δεν βρήκε τρόπο να τον περάσει και ο Russell κρατήθηκε για να σημειώσει την τρίτη νίκη της καριέρας του στη F1.

Ο τελευταίος γύρος έγινε πιο αγχωτικός από την απειλή του Piastri αφού η ταχύτητά του ήταν πολύ γρήγορη στο τελικό stint όπου έπιασε και προσπέρασε τον Leclerc (χρειάστηκε δύο προσπάθειες για να τον περάσει σε διαδοχικούς γύρους στην Les Combes που του κόστισαν σημαντικό χρόνο στο τέλος για τον Hamilton).

Στο τέλος, μόλις 1,1 δευτερόλεπτα κάλυπταν τους τρεις πρώτους, με τον Leclerc να φθίνει στις 7,3 δευτερόλεπτα από τον Piastri και τον Verstappen και τον Norris να είναι αντίστοιχα 0,6 δευτερόλεπτα πιο πίσω στην πέμπτη και έκτη θέση.

Έπρεπε να προσπεράσουν τον Perez μόλις έκαναν τα δεύτερα pit stop τους, περίπου στα 2/3 του αγώνα. Εκείνη την ώρα ο Verstappen, με ένα δεύτερο σετ μεσαίων ελαστικών, έδινε μάχη με τον Norris που τον κυνηγούσε με DRS μέχρι τη γραμμή του τερματισμού.

Η διαφορετική στρατηγική του Sainz τον έφερε να προσπεράσει τον Perez για την έβδομη θέση, πέντε γύρους πριν το τέλος, πριν η Red Bull βάλει τον Perez στα pit για τρίτη φορά για να κυνηγήσει επιτυχώς το μπόνους για τον ταχύτερο γύρο.

Ο Fernando Alonso πήρε την ένατη θέση για την Aston Martin, ενώ η κόντρα των Esteban Ocon και Daniel Ricciardo έφεραν την Alpine στη 10η θέση. Η μόνη εγκατάλειψη του αγώνα ήταν ο Zhou Guanyu της Sauber, που τελείωσε νωρίς τον αγώνα του λόγω ενός προβλήματος στα υδραυλικά.

Η Mercedes δοκιμάζει φρένα ενσωματωμένα στους ηλεκτροκινητήρες

Mercedes-Benz

Mitsubishi: Daimond Bonus Deals με ειδικές προσφορές

Featured

Το νέο Subaru Forester στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζει (+video)

Featured

Honda και Nissan: Στόχος η συγχώνευση έως το καλοκαίρι του 2026

Featured