Σύνδεση

Ford

FORD FOCUS 1.0 ECOBOOST

ford-focus-10-1

Τα 1.000 κυβικά γενικά δεν είναι μια περίεργη χωρητικότητα για την αυτοκινητοβιομηχανία, γίνεται όμως ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα όταν συνδυάζεται με ένα αμάξωμα της μικρής-μεσαίας κατηγορίας, όπως αυτό του Ford Focus. Που αυτόματα το τοποθετεί στην κορυφή της λίστας του downsizing.

Προκειμένου ένα τέτοιο «κινητηράκι» να μπορεί να ανταποκριθεί και στις σύγχρονες απαιτήσεις περί κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων, αλλά και να αντιμετωπίσει το διόλου ευκαταφρόνητο βάρος ενός καθαρά οικογενειακού μοντέλου κρύβει πίσω του τόσο μια πολύχρονη εξέλιξη όσο και υψηλή τεχνολογία.

Ο 1.0 EcoBoost λοιπόν, όπως είναι η πλήρης επωνυμία του, είναι τρικύλινδρος, εξαιρετικά μικρός σε ότι αφορά τις εξωτερικές του διαστάσεις –τόσο που το μπλοκ του χωρά σε ένα φύλλο Α4- φυσικά υπερτροφοδοτούμενος, με άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό των εκκεντοφόρων (Ti-VCT), με υψηλή σχέση συμπίεσης (10,0:1) για turbo, με σοφιστικέ κύκλωμα ψύξης για να φτάνει γρήγορα την κανονική θερμοκρασία λειτουργίας του, αλλά και με μέτρα για τον περιορισμό των εσωτερικών του τριβών (π.χ. ο ιμάντας του εμβαπτίζεται στο λιπαντικό).

Με όλα αυτά η απόδοσή του φτάνει τους 125 ίππους και τα 170 Nm ροπής, από τις 1.400 έως τις 4.500 σ.α.λ., αλλά το πιο σημαντικό δεν είναι τι γράφεται στα τεχνικά χαρακτηριστικά. Είναι ότι αποδεικνύει τόσο την ισχύ όσο και τη διαθέσιμη ροπή του στο δρόμο. Ήδη από χαμηλά ο χιλιάρης της Ford αποκρίνεται άμεσα στο γκάζι, στις μεσαίες στροφές δείχνει και είναι ρωμαλέος, ενώ ψηλά δεν παρουσιάζει σημεία κόπωσης. Είναι δηλαδή ένα all around σύγχρονο σύνολο, που δεν πιέζεται για να κινήσει τα 1.250+ κιλά του Focus και που μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιδείξει αποθέματα ισχύος. Αυτό εν μέρει πρέπει να αποδοθεί και στον καλό συνδυασμό του με το 6άρι κιβώτιο, η κλιμάκωσή των σχέσεων του οποίου είναι σωστά επιλεγμένη προκειμένου να υποβοηθά τον τρικύλινδρο.

Εξίσου σημαντικό, ειδικά από τη στιγμή που μιλάμε για ένα μοντέλο της μικρής-μεσαίας και όχι κάποιας μικρότερης κατηγορίας, είναι το ότι εμφανίζεται ήσυχος και πολιτισμένος. Το χαρακτηριστικό κροτάλισμα των τρικύλινδρων γίνεται αντιληπτό μόνο αν επιδιώξεις να το προσέξεις, ενώ το ίδιο ισχύει και για τους κραδασμούς, χάρη στις έξυπνες λύσεις (έκκεντρη τοποθέτηση σφονδύλου και μετατόπιση των εκκεντροφόρων) που έχουν εφαρμόσει οι μηχανικοί της Ford.

Το αποτέλεσμα είναι να ταξιδεύεις σβέλτα (τελική 193, 0-100 σε 11,3”) αλλά και ήσυχα με το χιλιάρι Focus, καθώς και αρκετά οικονομικά. Η επίσημη μέση τιμή κατανάλωσης που ανακοινώνει η Ford είναι 5,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ στην πράξη υπολογίστε περί τα 6,5 λίτρα έξω από την πόλη και γύρω στα 8 μέσα σε αυτήν, χάρη και στο στάνταρ start stop.

Κατά τα άλλα και το χιλιάρι Focus διαθέτει τα ενδιαφέροντα και καθόλα αξιόλογα δυναμικά χαρακτηριστικά των μεγαλύτερων εκδόσεων. Έτσι παραμένει πάντα ασφαλές και προβλέψιμο, το τιμόνι του είναι από τα καλύτερα, αν όχι το καλύτερο της κλάσης σε ότι έχει σχέση με αίσθηση και ακρίβεια, ενώ το επίπεδο άνεσης δεν έχει καθόλου περιοριστεί για χάρη του καλού ελέγχου των κινήσεων του αμαξώματος και της οδικής συμπεριφοράς.

Αυτά όμως είναι λίγο πολύ δεδομένα για το best seller της Ford, μαζί με τους καλούς χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (365 λίτρα), την αξιόλογη ποιότητα κατασκευής και το καλό επίπεδο εξοπλισμού. Αυτό που κάνει τη συγκεκριμένη έκδοση ιδιαίτερα σημαντική και αξιόλογη είναι ότι παρά τα μόλις 1.000 κυβικά της δεν πρέπει να κάνεις καμία παραχώρηση σε κάποιον ουσιώδη τομέα.

Το 1.0 EcoBoost τα καταφέρνει παντού καλά και γίνεται ακόμα καλύτερο ειδικά αν ο οδηγός του δεν βλέπει την ενασχόληση με το κιβώτιο με τον πολύ καλό επιλογέα αρνητικά, ενώ ταυτόχρονα είναι οικονομικό και περιορίζει τόσο τα άμεσα (κόστος καυσίμου, τέλη, ασφάλιστρα) όσο και τα έμμεσα λειτουργικά έξοδα (τεκμήρια).

Παράλληλα έχει να επιδείξει και μια ελκυστική τιμή αγοράς, που την τρέχουσα περίοδο και με απόσυρση διαμορφώνεται στις 15.750 ευρώ.

Γιάννης Σκουφής

FORD FOCUS 1.0 ECOBOOST (125 PS)

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.358×1.823×1.484 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.648 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

363 λίτρα

Βάρος:

1.270 κιλά

Κινητήρας:

999 κ.εκ., 3 κύλ., turbo βενζίνης

Ισχύς:

125 PS/ 6.000 σ.α.λ.

Ροπή:

170 Nm/ 1.400- 4.500 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

11,3”, 193 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

7,8 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

114 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

103 €

Τιμή:

από 15.750 € με απόσυρση

φωτογραφίες: Γιώργος Καραγεωργάκης

{gallery}photos/28/Test/FORD-FOCUS-10{/gallery}


Μη χάσεις:

HYUNDAI i20 1.2

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δείτε τι κάνουν οι Άραβες για να ξεκολλάνε τα αυτοκίνητα στην άμμο (Video)

Featured

Πόσα χιλιόμετρα θα μπορέσετε να κάνετε με λαμπάκι για το καύσιμο;

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πόσο πιο γρήγορος είναι ένας πιλότος Φόρμουλα 1 από απλούς οδηγούς; (Video)

F1

Το TOGG, το τούρκικο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πήρε τους δρόμους

Featured

Hyundai i20 N







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup