Σύνδεση

Ford

ΝΕΟ FORD FIESTA

Η ανανέωση του Ford Fiesta ξεπερνά τα συνηθισμένα όρια μιας τέτοιας κίνησης, καθώς εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με κάποιες απλές αισθητικές διαφοροποιήσεις αλλά με μια ριζική αλλαγή του εμπρός μέρους. Επιπρόσθετα υπάρχουν και σημαντικές προσθήκες στη γκάμα των κινητήρων, οπότε σχεδόν θα μπορούσε να πει κανείς ότι έχουμε ένα νέο Fiesta. Το οποίο συνεχίζει μια 36ετή πορεία, που είναι επιτυχημένη σε όλους ανεξαιρέτως του τομείς.

Αισθητικά λοιπόν το υπερ-μίνι της Ford έχει αποκτήσει μια νέα εμφάνιση, που χαρακτηρίζεται από την πραγματικά ξεχωριστή μάσκα του, που ομολογουμένως παραπέμπει λίγο και σε αυτήν των Aston Martin. Το τελευταίο μόνο ως αρνητικό δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί, είναι βέβαια ότι αργά η γρήγορα θα την υιοθετήσουν και τα άλλα μοντέλα της γκάμας, ενώ πλέον το Fiesta διαθέτει σαφώς πιο έντονη προσωπικότητα σε σχέση με την προηγούμενη εκδοχή του. Στο πακέτο του ριζικά αλλαγμένου εμπρός μέρους εντάσσονται τόσο οι προβολείς και ο προφυλακτήρας όσο και το καπό, ενώ πίσω καινούργια και πολύ πιο ιδιαίτερα είναι τα φώτα.

Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι λιγότερο έντονες, μιας και ο βασικός σχεδιασμός συνεχίζει ως είχε. Νέα είναι τα επιμέρους στοιχεία όπως οι επενδύσεις και οι χρωματικοί συνδυασμοί, ενώ φυσικά δεν υπάρχουν αλλαγές και στους χώρους, που εξακολουθούν να είναι απόλυτα ικανοποιητικοί με τα δεδομένα της κατηγορίας. Αυτό ισχύει και για το πορτμπαγκάζ των 290 λίτρων.

Ο επόμενος τομέας στον οποίο υπάρχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις στο ανανεωμένο Fiesta είναι αυτός των κινητήρων, μιας και στη γκάμα προστέθηκε ο πολυβραβευμένος τρικύλινδρος 1.0 EcoBoost, ως turbo με 100 και 125 ίππους, που εδώ σε συνδυασμό και με το μικρό αμάξωμα του Fiesta εξασφαλίζουν αξιόλογες επιδόσεις (100 PS: 0-100 σε 11,2”, τελική 180, 125 PS: 10,8” και 196) και οικονομία (μέση κατανάλωση 4,3 λίτρα/ 100 χιλιόμερα), ενώ απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας καθώς εκπέμπουν 99 γραμμάρια CO2 το χιλιόμετρο.

Στη βάση της γκάμας από την άλλη υπάρχουν δύο νέες ατμοσφαιρικές εκδοχές του 1.0 EcoBoost, με 65 και 80 ίππους αντίστοιχα, που κάνουν εδώ για πρώτη φορά την εμφάνισή τους, είναι εξίσου οικονομικοί με τους turbo (4,3 λίτρα αμόλυβδης/ 100 χλμ.) απαλλάσσονται κι αυτοί από τα τέλη όταν συνδυάζονται με σύστημα start stop (στάνταρ στους turbo), ενώ ειδικά ο μικρός εξασφαλίζει στο Fiesta έναν πιο τονισμένο αστικό και περιαστικό προσανατολισμό.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν θα μπορεί να κινηθεί και πέρα από την πόλη –οι turbo πάντως είναι παντού ευχάριστοι, ελαστικοί και με ικανά αποθέματα ισχύος σε όλο το φάσμα λειτουργίας τους- ενώ το Fiesta και στην τελευταία του εκδοχή έχει διατηρήσει αυτά τα δυναμικά χαρακτηριστικά που σπάνια τα συναντάς πλέον και μάλιστα όχι μόνο στην κατηγορία του.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει και τους γνωστούς ατμοσφαιρικούς των 1.250, 1.400 και 1.600 κυβικών, καθώς και τον diesel 1.6 TDCi με τους 95 ίππους.

Σημαντικά είναι και τρία στοιχεία εξοπλισμού που έχει πλέον το Fiesta. Το ένα είναι το My Key, με τη βοήθεια του οποίου και τη χρήση συγκεκριμένου κλειδιού καθορίζεται η τελική ταχύτητα, η μέγιστη ένταση του ηχοσυστήματος και δεν μπορούν να τεθούν εκτός λειτουργίας τα στάνταρ ή εξτρά ηλεκτρονικά βοηθήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου. Το My Key λειτουργεί δηλαδή σαν ένα είδος γονικής μέριμνας, το δεύτερο είναι το SYNC που επιτρέπει τις φωνητικές εντολές προς το ηχοσύστημα καθώς και κλήση έκτακτης ανάγκης, ενώ το τρίτο είναι το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων σε μικρές ταχύτητες Active City Stop.

Γιάννης Σκουφής

FORD FIESTA 1.0 EcoBoost (100 PS)

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

3.969×1.709×1.495 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.489 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

290 λίτρα

Κινητήρας:

999 κ.εκ., 3 κύλ., turbo βενζίνης

Ισχύς:

100 PS/ 6.000 σ.α.λ.

Ροπή:

170 Nm/ 1.400- 4.000 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

11,2”, 180 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

5,2 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

99 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

0 €

{gallery}photos/31/test/FORD-FIESTA-FL{/gallery}


{youtube}oKyiz0TSGVQ{/youtube} {youtube}xXwNugu-I8c{/youtube}

Μη χάσεις:

ΝΕΟ SEAT LEON

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured