Σύνδεση

SEAT

ΝΕΟ SEAT LEON

Η καινούργια γενιά του Leon δεν κρύβει ευθύς εξαρχής δύο πράγματα: ότι πλέον η σχεδίαση των Seat έχει περάσει σε ένα άλλο στάδιο, στο οποίο οι γραμμές, οι φόρμες και οι αναλογίες είναι εμφανώς πιο δυναμικές και ότι έχει γίνει μια συνειδητή προσπάθεια αναβάθμισής του. Σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς.

Το Leon λοιπόν της 3ης γενιάς, που καλείται να αντικαταστήσει ένα καθόλα επιτυχημένο μοντέλο που έμεινε ολόκληρα 7 χρόνια στις επάλξεις, δείχνει σπορτίφ κυρίως γιατί η μείωση του μήκους του (κατά 5 εκατοστά) και η ταυτόχρονη αύξηση του μεταξονίου του (κατά 6 εκατοστά) κολακεύουν το στυλ του. Παράλληλα διαθέτει και πολλά ιδιαίτερα στοιχεία αναγνωρίσης, όπως τη λεγόμενη Linea Dinamica στο προφίλ του, ενώ για πρώτη φορά στην κατηγορία οι προβολείς LED είναι στάνταρ. Φυσικά τα διαχρονικά χαρακτηριστικά του, όπως η τραπεζοειδής πίσω κολόνα δεν υπήρχε λόγος να εγκαταλειφθούν, μιας και εξασφαλίζουν και τη συνάφεια και τη συνέχεια.

Βέβαια το μεγάλο πλέον μεταξόνιο των 2,636 μέτρων κολακεύει τόσο τους χώρους στο εσωτερικό –για επιβάτες και αποσκευές (πορτμπαγκάζ 380 λίτρων, τιμή από τις καλύτερες της κλάσης)- όσο και το οικογενειακό προφίλ του καινούργιου Seat. Παράλληλα αυτό που προσπάθησαν οι Ισπανοί να πετύχουν στο εσωτερικό είναι η ποιότητα πέρα από υπαρκτή να είναι και εμφανής –ένα από τα μεγάλα μειονεκτήματα της προηγούμενης γενιάς- και σε σημαντικό βαθμό το πέτυχαν. Ταυτόχρονα η όλη σχεδίαση είναι πιο σύγχρονη, πιο ξεκάθαρη, βελτιωμένη από πλευράς εργονομία και πιο high tech με την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα.

Στο σημείο αυτό οφείλουμε μια διευκρίνιση σχετικά με το πως επιτεύχθηκε η αλλαγή στος αναλογίες, η αύξηση του μεταξονίου η βελτίωση των χώρων αλλά και η μείωση του συνολικού βάρους μέχρι και κατά 90 κιλά (το βασικό Leon ζυγίζει 1.113 κιλά, τιμή εξαιρετική για το μέγεθος και τον εξοπλισμό του). Η αιτία δεν είναι άλλη από το καινούργιο πλαίσιο MQB του ομίλου VW, στο οποίο ανήκει η Seat και το οποίο φυσικά χρησιμοποιήθηκε και στο νέο της μικρο-μεσαίο μοντέλο.

Ακριβώς όπως χρησιμοποιήθηκε και η νέα γενιά κινητήρων, τόσο βενζίνης όσο και diesel, που σε σχέση με τους προκατόχους του εμφανίζονται κατά μέσο όρο 22% πιο οικονομικοί. Για να επιτευχθεί αυτό είναι όλοι turbo και με άμεσο ψεκασμό, ενώ το σύστημα start stop είναι στάνταρ παντού.

Όταν το νέο Seat Leon έρθει στην Ελλάδα την ερχόμενη άνοιξη η γκάμα θα έχει ολοκληρωθεί και σε ότι αφορά τους TSI θα ξεκινά από τα 1.200 (με 86 ή 105 ίππους) και τα 1.400 κυβικά (122 και 140 ίπποι, ο τελευταίος και με το σύστημα απομόνωσης κυλίνδρων) και θα καταλήγει στο 1.8 TSI των 180 ίππων. To Cupra που είναι μια άλλη, ξεχωριστή υπόθεση θα ακολουθήσει.

Ο βασικός diesel θα είναι ο 1.6 TDI που θα είναι και αυτός διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις με 90 και 105 ίππους, ενώ δύο θα είναι και οι εκδόσεις του κορυφαίου 2.0 TDI, με 150 και 184 ίππους.

Από κει και πέρα ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι επιλογές των Ισπανών και για την ανάρτηση του νέου τους μοντέλου. Μπροστά τα γόνατα είναι η στάνταρ επιλογή, ενώ πίσω και για ιπποδυνάμεις μέχρι 150 ίππους θα υπάρχει ημιάκαμπτος, ενώ από κει και πάνω άξονας πολλαπλών συνδέσμων.

Όπως είπαμε το καινούργιο και αναβαθμισμένο Seat Leon αναμένεται στην Ελλάδα την ερχόμενη άνοιξη, ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία του δεν είναι μόνο πεντάθυρο, αλλά και τρίθυρο και στέισον. Τα δύο τελευταία θα παρουσιαστούν επίσημα μέσα στο 2013, ενώ σε ότι αφορά τις τιμές του 5θυρου Leon δεν έχουν ακόμα καθοριστεί. Απλά μια πρώτη ένδειξη αποτελεί το γεγονός ότι σε άλλες αγορές, όπως στη Γερμανία, θα έχει μια διαφορά της τάξης των 2.400 ευρώ σε σχέση με το VW Golf, με το οποίο έχει πολλά κοινά.

Γιάννης Σκουφής

SEAT LEON 1.2 TSI (105 PS)

 SEAT LEON 1.6 TDI  (105 PS)    
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.263×1.816×1.459 χιλ.   
Μεταξόνιο: 2.636 χιλ.   
Πορτμπαγκάζ: 380- 1.210 λίτρα   
Βάρος: 1.195 κιλά  1.281 κιλά
Κινητήρας: 1.197 κ.εκ., 4 κύλινδροι,          turbo βενζίνης   1.598 κ.εκ., 4 κύλινδροι,            turbo diesel  
Ισχύς: 105 PS/4.500-5.500 σ.α.λ.  105 PS/3.000-4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 175 Nm/1.400-4.000 σ.α.λ.   250 Nm/1.500-2.750 σ.α.λ. 
0-100, Τελική: 10,1”, 191 χλμ./ ώρα  10,7”, 192 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 5,2 λίτρα/ 100 χλμ.  3,8 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 119 γραμμάρια/ χλμ.  99 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 107 €

 0 €

 

{gallery}photos/31/test/NEO-SEAT-LEON{/gallery}


{youtube}i_MYqVh9PkE{/youtube}

Επόμενο:

ΝΕΟ FORD FIESTA

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Αντέχεις τη συντήρηση μιας Bugatti;

Bugatti

Δείτε το πιο γρήγορο τρακτέρ στο… Nürburgring (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

F1 Γκραν Πρι Ρωσίας: η pole του Hamilton δεν είναι πλέον είδηση

F1







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup