Στο Ford Fiesta Schaeffler -η Schaeffler είναι προμηθευτής πολλών κατασκευαστών αυτοκινήτων παγκοσμίως- ακολουθείται η τάση που θέλει τους ηλεκτροκινητήρες ενσωματωμένους στους τροχούς, γνωστή και ως hub-wheels, σε ελεύθερη απόδοση δηλαδή τροχοκινητήρες. Μάλιστα εδώ πρόκειται για τη δεύτερη φάση εξέλιξης, με τους τροχοκινητήρες να είναι τοποθετημένοι στο πίσω νοητό άξονα του Fiesta. Κάθε υγρόψυκτος τροχοκινητήρας με διάσταση 16’’ ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 40 kW (η συνδυασμένη συνεχής απόδοση είναι 2×33 kW) και ροπής 700 Nm!
Σε σχέση με το E-Wheel της 1ης γενιάς το νέο σύστημα στο Fiesta είναι 33% πιο δυνατό και με 75% μεγαλύτερη ροπή, ενώ το συνολικό βάρος των τροχοκινητήρων φτάνει τα 53 κιλά, τη στιγμή και κατά τη γερμανική εταιρείας ένας κοινός 16άρης τροχός με το δισκόφρενο ζυγίζει περίπου 45 κιλά. Το όλο σύστημα λειτουργεί με τάση ρεύματος 360-420V, ενώ ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του είναι και η δυνατότητα των τροχών του Ford Fiesta Schaeffler να γυρίζουν κάθετα και να διευκολύνουν έτσι αφάνταστα το παρκάρισμα.
Γιάννης Σκουφής
{gallery}photos/35/ECOLOGY/FORD-FIESTA-SCHAEFFLER{/gallery}
{youtube}OfzaEPNyyYc{/youtube}