Σύνδεση

F1

F1 Γκραν Πρι Ιταλίας: η προεπισκόπηση της Pirelli

Η Monza είναι ένας από τους κλασικούς προορισμούς στο ημερολόγιο της Φόρμουλα 1, με τις τελικές ταχύτητες να αγγίζουν τα 360 χλμ./ ώρα. Αυτό γίνεται γιατί οι ομάδες ελαχιστοποιούν την κάθετη δύναμη ώστε να μειώσουν τις αεροδυναμικές αντιστάσεις στην ευθεία. Χάνουν όμως σε αεροδυναμική πίεση που προσφέρει πρόσφυση στις στροφές. Οπότε τα μονοθέσια στηρίζονται περισσότερο στη μηχανική πρόσφυση των ελαστικών. Με χαμηλή κάθετη δύναμη, μειώνεται το κατακόρυφο φορτίο στα ελαστικά και αυτά έχουν την τάση να γλιστρούν, αυτό αυξάνει τη φθορά.

Αν ο καιρός δεν είναι ιδιαίτερα ζεστός, τα ελαστικά ψύχονται στις μακριές γρήγορες ευθείες της Monza. Όταν συμβαίνει αυτό, δεν έχουν την κατάλληλη θερμοκρασία, για τη στροφή που ακολουθεί.

Πέρυσι ο νικητής του αγώνα Charles Leclerc, ακολούθησε στρατηγική μιας αλλαγής. Ήταν μια δημοφιλής νίκη εντός έδρας για τη Ferrari. Ο Leclerc εκκίνησε από την pole και ήταν ο μόνος οδηγός που επέλεξε στρατηγική μαλακής- σκληρής γόμας: Οι υπόλοιποι οδηγοί που έκαναν μια αλλαγή προτίμησαν τη στρατηγική μαλακής- μέσης γόμας.

Ο οδηγός της Mercedes Lewis Hamilton, σταμάτησε δυο φορές και τερμάτισε δεύτερος, στο ίδιο δευτερόλεπτο με το Leclerc – οπότε μια ευρεία ποικιλία στρατηγικών είναι πιθανή στον Ιταλικό αγώνα.

Το απόλυτο ρεκόρ γύρου στη Monza, με 1:19.119′, επιτεύχθηκε από το Kimi Raikkonen με Ferrari πριν από δύο χρόνια. Η μέση ταχύτητά του ήταν 263.587 χλμ./ ώρα. 

Οι μεσαίες γόμες της γκάμας για τη Monza

  • Για το «ναό της ταχύτητας» τη Monza έγινε η ίδια επιλογή ελαστικών με πέρυσι: Η γόμα C2 ως P Zero λευκή/σκληρή, η γόμα C3 ως P Zero κίτρινη/μέση και η γόμα C4 ως P Zero κόκκινη/μαλακή. Αυτά τα ελαστικά βρίσκονται στο μέσο της γκάμας F1 Pirelli και καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα συνθηκών.
  • Η επιλογή έγινε ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των ποικίλων χαρακτηριστικών της Monza. Εκτός από τις διάσημες ευθείες με τέρμα γκάζι, υπάρχουν και μερικά πιο αργά και τεχνικά κομμάτια τα οποία προστέθηκαν στην εμβληματική Ιταλική πίστα κατά τη διάρκεια των χρόνων ώστε να περιοριστεί λίγο η μέση ταχύτητα.
  • Όπως το Βέλγιο έτσι και η Monza δεν άλλαξε προκαθορισμένη ημερομηνία για το 2020. Η πρότερη εμπειρία μας δείχνει ότι μπορεί να έχει πάρα πολύ ζέστη αυτή την εποχή, στο τέλος του Ιταλικού καλοκαιριού.

Mario Isola, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου 

«Για πρώτη φορά στην ιστορία θα γίνουν επί Ιταλικού εδάφους δυο συνεχόμενοι αγώνες: καθένας με διαφορετική γκάμα γομών. Σε αντίθεση με το Mugello, η Monza είναι γνωστό μέγεθος και οι ομάδες έχουν πληθώρα στοιχείων από τις γόμες, οι οποίες είναι ίδιες με πέρυσι. Παραταύτα τα μονοθέσια είναι πολύ πιο γρήγορα φέτος, ενώ ο καιρός παραμένει ερωτηματικό: Συνήθως είναι ζεστός και στεγνός όμως τα προηγούμενα χρόνια είδαμε και βροχή. Τόσο η στρατηγική της μιας αλλαγής όσο και η στρατηγική των δυο αλλαγών μπορεί να αποδώσουν. Σε αντίθεση με πέρυσι, οι οδηγοί φέτος, έχουν στάνταρ αριθμό σετ από κάθε γόμα. Αυτό επηρεάζει τη στρατηγική και φυσικά το ποια σετ από κάθε γόμα είναι διαθέσιμα στον αγώνα. Αυτό έγινε για να έχουν οι οδηγοί περισσότερες εναλλακτικές και να μπορούν να καθορίσουν τι ελαστικά θέλουν, για τη μέρα του αγώνα».

Άλλα νέα της Pirelli

  • Το World Rally Championship επιτέλους ξεκινά πάλι, το ίδιο Σαββατοκύριακο με το Ιταλικό Grand Prix. Ο θεσμός για πρώτη φορά θα επισκεφτεί την Εσθονία. Από την επόμενη χρονιά η Pirelli θα είναι ο μόνος προμηθευτής του πρωταθλήματος. Ο Νορβηγός οδηγός, Andreas Mikkelsen πραγματοποίησε ιδιωτικές δοκιμές για λογαριασμό της Pirelli, με ένα Citroen C3 WRC.
  • Το GT World Challenge, στο οποίο χρησιμοποιούνται μόνο ελαστικά Pirelli έχει αυτό το Σαββατοκύριακο, εξάωρο αγώνα αντοχής στο Nürburgring της Γερμανίας. Θα είναι ο τρίτος αγώνας ενός ακόμη πρωταθλήματος όπου η στρατηγική ελαστικών αποτελεί κλειδί.
  • Ακόμη μια φορά η Monza θα φιλοξενήσει αγώνες Formula 2 και Formula 3 – όπως έχει συμβεί σε όλα τα φετινά Γκραν Πρι.
  • Η Pirelli δε φτιάχνει ελαστικά για τα ταχύτερα αυτοκίνητα του κόσμου, αλλά και για αυτοκίνητα που δεν είναι τόσο γρήγορα, καθώς πρόσφατα παρήγαγε ξανά λάστιχα για το κλασικό Fiat 500, στο πλαίσιο της Pirelli Collezione.

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Πόσο κοστίζει το Τoyota Yaris GR, η παραγωγή του οποίου είναι high tech, στην Ελλάδα; (Video)

Featured

Απίστευτο ατύχημα με Nissan Navara που μπήκε ανάποδα σε αυτοκινητόδρομο (Video)

Nissan

Από πόσα ξεκινά το νέο Hyundai i20;

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup