Στην τελευταία σειρά δοκιμών πρόσκρουσης του EuroNCAP το νέο, μεγάλο SUV της Volvo, το XC90, είναι το πρώτο μοντέλο που πέτυχε το απόλυτο 100% στην αναθεωρημένη και αυστηρότερη διαδικασία αξιολόγησης των συστημάτων αυτόνομου φρεναρίσματος πανικού. Παράλληλα σημείωσε εξαιρετικές τιμές και στις άλλες διαδικασίες αξιολόγησης του οργανισμού και φυσικά πήρε τη διάκριση των 5 αστεριών.
Πολύ κοντά στο Volvo ήταν και το επίσης καινούργιο SUV της Audi, το Q7, ενώ με 5 αστέρια αξιολογήθηκαν και το Renault Kadjar (μείον εδώ η ελλιπής προστασία που παρέχουν τα εμπρός προσκέφαλα στις συγκρούσεις από πίσω), τα Ford S-Max και Galaxy (δοκιμάστηκε μόνο το τελευταίο, αλλά λόγω της ίδιας δομής και εξοπλισμού το αποτέλεσμα ισχύει και για το πρώτο), το Toyota Avensis και το VW Touran.
Λιγότερο καλά τα κατάφερε το Mazda CX-3, που περιορίσθηκε στα 4 αστέρια, κυρίως λόγω της αυξημένης πιθανότητας τραυματισμού στο θώρακα όσων κάθονται πίσω στις μετωπικές συγκρούσεις και αντίστοιχου θέματος για τον αυχένα όταν η πρόσκρουση είναι από πίσω, ενώ πόντους έκοψε και το μη στάνταρ σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος πανικού.
Ένα τέτοιο σύστημα δεν είναι καν διαθέσιμο στο νέο Mitsubishi L200, που δοκιμάστηκε στη διπλοκάμπινη εκδοσή του, που έχει και τον πιο πλήρη εξοπλισμό ασφαλείας σε σχέση με τις υπόλοιπες διαθέσιμες. Κατά τη μετωπική σύγκρουση του L200 λοιπόν προέκυψε μια ρωγμή στο δάπεδο της καμπίνας, ενώ άνοιξαν και κάποια σημεία συγκόλλησης. Παράλληλα η πίεση που αναπτύχθηκε στον αερόσακο δεν ήταν αρκετή, προκειμένου να αποφευχθεί η επαφή του κεφαλιού του οδηγού με το τιμόνι, με αποτέλεσμα το νέο αγροτικό της Mitsubishi να περιοριστεί στα 4 αστέρια.
Γιάννης Σκουφής