Σύνδεση

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

EURO 6: ΩΡΑ ΓΙΑ ΝΤΕΡΜΠΙ

Η πιο αγαπημένη ατάκα των ειδικών στις παρουσιάσεις νέων μοντέλων είναι  «ο νέος μας diesel πληρεί ήδη τις προδιαγραφές Euro 6». Κι αυτό γιατί η καινούργια, πιο αυστηρή νόρμα θα ενεργοποιηθεί από το Σεπτέμβριο του 2014 και όποιος κατασκευαστής θέλει να είναι uptodateκαι να μην αναγκαστεί να καταβάλει σημαντικά πρόστιμα πρέπει να εξελίξει από λευκό χαρτί νέους κινητήρες. Πετρελαίου όπως είπαμε –για τα σύνολα βενζίνης δεν τίθεται θέμα, μιας και το Euro 6 δεν διαφοροποιείται σημαντικά από το ισχύον Euro 5- μιας και τα οξείδια του αζώτου (ΝΟx) που εκπέμπουν πρέπει να μειωθούν πάνω από 50%, στα 80 mgrτο χιλιόμετρο.

Λύση στo πρόβλημα αυτό παρέχει το καταλυτικό σύστημα SCR με ψεκασμό διαλύματος ουρίας -σημαντικό ρόλο στη μείωση των NOxπαίζει και η επανακυκλοφορία των καυσαερίων (EGR)- που χρησιμοποιούν ήδη ή έχουν ανακοινώσει οι Mercedes, BMWκαι Audi, ενώ και ο όμιλος PSA (Peugeot, Citroen) έχει επίσης εδώ και καιρό ανακοινώσει πως θα συνδυάσει SCR και φίλτρο σωματιδίων DPF στους Blue HDI, τη νέα γενιά κινητήρων diesel, που μεταξύ άλλων θα χρησιμοποιούνται και στο νέο  Citroen C4 Picasso στη δίλιτρη εκδοχή τους.

Όπως φαίνεται και στο σχήμα το SCR βρίσκεται ανάμεσα στον οξειδωτικό καταλύτη που φροντίζει για τους υδρογονάνθρακες (HC) και το μονοξείδιο του άνθρακα (CO). Στη συνέχεια ψεκάζεται το διάλυμα ουρίας (υπάρχει ρεζερβουάρ 17 λίτρων με αναπλήρωση κάθε 20.000 km) για να συγκρατηθούν τα NOx. Στη συνέχεια το φίλτρο DPF συγκρατεί τα μικροσωματίδια σε ποσοστό 99,9%, όπως διατείνεται ο γαλλικός όμιλος.

Παράλληλα και η Opel ανακοίνωσε νέο πετρελαιοκινητήρα 1.6 CDTI –αντικαθιστά τον 1.7 CDTI– που αποδίδει 136 PS και 320 Nm, ενώ κάτι αντίστοιχο έκανε και η Volvo.

Όπως και να ‘χει, τα θέματα για τους diesel θα αρχίσουν να εντείνονται μετά το 2017 και το επόμενο Euro, μιας και όπως έχουμε γράψει και άλλη φορά στο carzine.gr φτάνουν σιγά σιγά στο τεχνολογικό τους όριο. Μοιραία λοιπόν το κόστος τους θα αυξηθεί σημαντικά και έτσι δεν θα έχουν νόημα στις μικρές κατηγορίες παρά μόνο στα μεγάλα σεντάν, SUV και MPV, ενώ επιπλέον πίεση θα δέχονται και από τα υβριδικά που όλο και θα εξελίσσονται.

Γιάννης Σκουφής

Με τη συνεργασία του www.caroto.gr

{gallery}photos/36/ECOLOGY/PSA-BLUE-HDI{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota