Σύνδεση

Featured

VW PASSAT ALLTRACK 2.0 TDI (190PS) 4MOTION DSG: MONAΔΙΚΟ!

Μπορεί η “καταιγίδα” των SUV να άλλαξε τα αγοραστικά ήθη σε όλο τον κόσμο και να απειλεί τα ιερά και τα όσια της αυτοκίνησης (ακόμα και η Ferrari κάτι “ψηλό” ετοιμάζει, ήμαρτον!), όμως σε κάποιες πιο ώριμες και κατασταλαγμένες αγορές υπάρχουν ακόμα περιθώρια ώστε να επιβιώσουν κάποιες ειδικές κατηγορίες αυτοκινήτων. Και όσο και αν φαίνεται παράξενο, μία από αυτές είναι και η κατηγορία που αντιπροσωπεύει το VW Passat Alltrack, των υπερυψωμένων και πολλαπλών ρόλων station wagon, τα οποία εξακολουθούν να διατηρούν το μερίδιό τους σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες ενώ σε κάποιες από αυτές παρουσιάζουν μάλιστα και ανοδικές τάσεις.

Πρόκειται για μία κατηγορία την οποία εν πολλοίς πίστεψε και υποστήριξε το γκρουπ VW, κατά κύριο λόγο με τις εκδόσεις Allroad των μεγάλων Audi, και η οποία παραμένει ψηλά στην λίστα των συνειδητοποιημένων καταναλωτών οι οποίοι δεν βρίσκουν και κάποιους σοβαρούς λόγους (πέρα από τη μόδα…) να επιλέξουν ένα ψηλό SUV.

passat-4

Αντίθετα, αυτοκίνητα όπως τα προαναφερθέντα Audi αλλά και στην περίπτωσή μας το Passat Alltrack συνδυάζουν πολλές από τις αρετές των SUV με μία μοναδική πρακτικότητα και βέβαια έναν πιο “στέρεο” οδηγικό χαρακτήρα χωρίς τις όποιες φυσιολογικές -λόγω ύψους- παρεκτροπές των SUV.

To Passat Alltrack λοιπόν συγκεντρώνει όλα αυτά τα στοιχεία μιας πολύ ειδικής κατηγορίας, η οποία διατήρησε το δικό της κοινό, και επιμένει κόντρα σε όλες τις μόδες και τις νέες τάσεις. Mε μήκος στα 4,777 μέτρα και μεταξόνιο 2.791 χιλιοστά είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο ικανό να εξυπηρετήσει μία πενταμελή οικογένεια με χώρους για επιβάτες και αποσκευές που δεν έχουν αντίπαλο.

passat-17

Ενδεικτικά σημειώνουμε ότι ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 639 λίτρα με τα πίσω καθίσματα στην θέση τους, ενώ φθάνει έως και τα 1.769 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα. Παράλληλα τον δικό του ρόλο σε όλη αυτή την υπερπαραγωγή χώρων και πρακτικότητας το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης αλλά και ο ενιαίος χώρος που εκτός των άλλων μπορεί να χωρέσει και μεγάλα σε μήκος αντικείμενα.

Από εκεί και πέρα έχουμε ένα κλασικό Passat στην station wagon εκδοχή του. Οι παρατηρητικοί θα το ξεχωρίσουν -πέρα από τα λογότυπα Alltrack- από τα πλαστικά περιμετρικά του αυτοκινήτου και στους θόλους των τροχών, τους πιο ογκώδεις προφυλακτήρες και τις ποδιές που δεν είναι απλά διακοσμητικές αλλά μπορούν να φανούν χρήσιμες σε μια αβλεψία εκτός δρόμου.

passat-3

Mία σημαντική διαφοροποίηση η οποία έχει και πρακτικό ενδιαφέρον πέρα από αισθητικό είναι η αύξηση της απόστασης από το έδαφος που φθάνει στα διόλου ευκαταφρόνητα 174 χιλιοστά. Νούμερο που δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από αρκετά “καθαρόαιμα” crossover (αν υπάρχει αυτός ο όρος…) και που όπως θα δούμε παρακάτω δημιουργεί ένα σεβαστό off road χαρακτήρα για το μεγάλο Passat.

Στο σαλόνι δεν θα βρούμε διαφορές σε σχέση με το απλό Passat με την ποιότητα κατασκευής και την άψογη εργονομία να δίνουν και πάλι τα τυπικά διαπιστευτήρια ενός premium προϊόντος της VW. Από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι ο virtual ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων αλλά και η μεγάλη οθόνη στην κεντρική κονσόλα με τις δεκάδες δυνατότητες παραμετροποίησης του συστήματος infotainment και ελέγχου των λειτουργιών του αυτοκινήτου. Συνδέεται δε εύκολα και με όλες τις κινητές συσκευές ανεξαρτήτως λειτουργικού.

passat-7

Από εκεί και πέρα, το Alltrack βασίζεται στο ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού Comfortline του Variant, έχοντας κάποια επιπλέον στοιχεία που διαφοροποιούν την συγκεκριμένη έκδοση, όπως τα ειδικά καθίσματα με το λογότυπο Alltrack και σύστημα ergoComfort με μασάζ για τον οδηγό, και βέβαια όλα τα σύγχρονα συστήματα για την άνεση και την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών μεταξύ των οποίων και τα γνωστά πλέον βοηθήματα για τον οδηγό, όπως το Front Assist που συνδυάζεται με το Citi Emergency Assist, υποβοήθηση παρκαρίσματος, Trailer Assist (με ρυμούλκηση έως και 2.200 κιλά) κ.λπ.

Στα μηχανικά μέρη έχουμε έναν ενδιαφέροντα συνδυασμό και των δύο “κόσμων” με το Alltrack να προσπαθεί και να καταφέρνει να συνδυάζει εξαιρετικά τον χαρακτήρα ενός “κανονικού” station με τις εκτός δρόμου δυνατότητες ενός καλού SUV. Και δη τετρακίνητου,μιας και εδώ υπάρχει στάνταρ η μόνιμη τετρακίνηση 4Μotion 5ης γενιάς, με τον Haldex να έχει την δυνατότητα να μεταφέρει την ισχύ σε όλους τους τροχούς ανάλογα τις συνθήκες και μέχρι και 100% από τον εμπρός στον πίσω άξονα αν χρειαστεί.

passat-11

Χάρη δε και στην χρήση δύο συστημάτων ΕDS (ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού), ένα σε κάθε άξονα, το Passat Alltrack καταφέρνει να έχει ιδιαίτερα αυξημένες δυνατότητες εκτός δρόμου, που ξεπερνούν κατά πολύ τόσο το σχεδιαστικό του προφίλ όσο και τις δυνατότητες κάποιων πιο τυπικών σε σχήμα και αίσθηση SUV.

O δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας των 190 ίππων είναι ένα ακόμα δυνατό χαρτί της συγκεκριμένης έκδοσης, με εξαιρετικό τράβηγμα από χαμηλά και εκείνη την premium αίσθηση σε χαρακτήρα και συμπεριφορά σε κάθε είδους συνθήκη. Παράλληλα είναι και ιδιαίτερα οικονομικός, αφού με χαλαρή οδήγηση πέφτει και κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ, ενώ ακόμα και αν οδηγηθεί σβέλτα, σπάνια θα ξεφύγει από την σφαίρα των 8+ λίτρων.

passat-24

Σε συνδυασμό δε με το εξαιρετικό εξάρι DSG με τις άμεσες αλλαγές το Alltrack καταφέρνει να κινείται με την κλασική για το Passat αρχοντιά στον αυτοκινητόδρομο, καλύπτοντας με άνεση και σιγουριά μεγάλες αποστάσεις σε πολύ υψηλές ταχύτητες.

Από εκεί και πέρα έχουμε να κάνουμε με ένα τυπικό Passat με ότι αυτό συνεπάγεται σε οδική συμπεριφορά και γενικότερο οδηγικό χαρακτήρα. Η μόνη διαφοροποίηση που εντοπίσαμε -και όχι και τόσο σημαντική- είναι μια ελαφρά πιο σκληρή λειτουργία της ανάρτησης σε σχέση με το απλό Passat, που πάντως δεν είναι σε θέση να αλλάξει την κορυφαία άνεση του αυτοκινήτου.

Υπάρχουν τέσσερα προγράμματα οδήγησης, που επηρεάζουν την απόκριση του κινητήρα, την αίσθηση από το τιμόνι, την λειτουργία του κιβωτίου αλλά και το σύστημα της τετρακίνησης, με το Sport (τα άλλα τρία είναι τα Eco, Normal και Off Road) να προσφέρει το κάτι παραπάνω σε ακρίβεια και αμεσότητα για τον οδηγό με μεγαλύτερες απαιτήσεις σε μια επαρχιακή διαδρομή.

passat-5

Εκτός δρόμου είναι μία αληθινή έκπληξη για όσους δεν γνωρίζουν τι κρύβεται κάτω από το μεγάλο αμάξωμα, καθώς η τετρακίνηση αλλά και το επαρκές ύψος είναι σε θέση να το φέρουν αρκετά πιο μακριά από πολλά “δήθεν” SUV.

Αν μάλιστα ο οδηγός προσέξει λίγο το θέμα των διαστάσεων και των ασφάλτινων ελαστικών, και δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις σε ότι αφορά τα εμπόδια και τις παράξενες γωνίες (οι πρόβολοι είναι αρκετά μεγάλοι), τότε το Passat Alltrack θα αποδειχθεί έως και “όπλο” για εκτός δρόμου διαδρομές, και μάλιστα με την εξαιρετική άνεση που προσφέρει η ανάρτηση ενός επιβατικού.

Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε το πρόγραμμα “Off Road” που μεταξύ άλλων κάνει πιο “μαλακή” την απόκριση του κινητήρα αλλά και τα “κλειδώματα” των διαφορικών μέσω EDS, τότε μιλάμε για ένα αληθινό 4×4, με δυνατότητες που πρέπει να δεις από κοντά για να τις αξιολογήσεις.

passat-26

Και εδώ βρίσκεται το μεγάλο στοίχημα του Passat Alltrack. Το γεγονός δηλαδή ότι πρέπει να το προσεγγίσεις με γνώσεις και χωρίς προκαταλήψεις για να καταλάβεις τις απίστευτες δυνατότητες που προσφέρει. Πρακτικό και με χώρους όσα ελάχιστα οικογενειακά, με ποιότητα και ανέσεις premium κατηγορίας, και με ένα σύνολο κινητήρα-μετάδοσης από τα κορυφαία αυτή την στιγμή στην αγορά, διαθέτει ένα πλήθος πλεονεκτημάτων που δύσκολα μπορείς να τους αντισταθείς. Πολύ δε περισσότερο όταν όλα αυτά συνδυάζονται με ανέλπιστα υψηλές εκτός δρόμου δυνατότητες, που πολλά “επώνυμα” τετρακίνητα θα ζήλευαν.

Το στοίχημα περιπλέκεται ελαφρώς με την τιμή του που ξεκινά από τα 36.800 ευρώ για την βασική έκδοση με τον TDI των 150 ίππων και το μηχανικό κιβώτιο και φθάνει στα 44.900 για την έκδοση της δοκιμής μας με τα 190 άλογα και το DSG. Οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες τόσο εντός της γκάμας της ίδιας της εταιρίας όσο και σε σχέση με τον υπόλοιπο ανταγωνισμό.

passat-2

Όμως κάθε μία από αυτές τις συγκρίσεις θα αδικούσε το Alltrack, καθώς πρόκειται για μία εναλλακτική πρόταση που δύσκολα μπαίνει στα καλούπια της μόδας των SUV και της πληθώρας των προσφορών σ’ αυτά τα χρήματα. Στην ουσία αποτελεί ένα πραγματικά μοναδικό αυτοκίνητο με απίστευτες δυνατότητες εντός και εκτός ασφάλτου και έναν δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα ικανό να “μιλήσει” σε λίγους αλλά εκλεκτούς. Αν ανήκετε -ή θέλετε να ανήκετε- σε αυτούς τότε το Alltrack είναι σίγουρο ότι δεν θα σας απογοητεύσει ούτε στιγμή!

Παναγιώτης Τριτάρης

VW PASSAT ALLTRACK 2.0 TDI (190 PS) 4MOTION DSG
Διαστάσεις (ΜxΠIxΥ): 4.777 x 1.832 x 1.530 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.791 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 639 – 1.769 λίτρα
Βάρος: 1.710 κιλά
Κινητήρας: 1.968 κ.εκ., 4 κύλ., Turbo Diesel
Ισχύς: 190 PS/3.500 σ.α.λ.
Ροπή: 400 Nm/1.750 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 8,0”, 220 χλμ./ώρα
Κατανάλωση: 4,4 λίτρα/100 χλμ.
CO2: 137 γρ./χλμ..
Τέλη: 164 ευρώ
Τιμή: από 44.900 €

 

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Επιτέλους! Το Chaos είναι έτοιμο!

Featured

Toyota GR Yaris: Ειδικές εκδόσεις με βαριά ονόματα  

Featured

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda