Σύνδεση

Toyota

Toyota Yaris Hybrid: O επιμένων νικά!

Σε μια χρονιά που εκτός από την αναπόφευκτη πλέον πλημμύρα των πάσης φύσεως SUV (και δη των μικρότερων από αυτά) έχουμε και μια σειρά από ανανεώσεις σημαντικών μοντέλων της κατηγορίας των υπερμίνι, η Toyota έσπευσε από αρκετά νωρίς, από τις αρχές του 2017, να προλάβει τις εξελίξεις και να παρουσιάσει το αναβαθμισμένο Yaris. Ένα μοντέλο ιδιαίτερα σημαντικό για την εταιρία, αφού στην Ευρώπη κρατά ένα αξιοσέβαστο ποσοστό στην κατηγορία του, ενώ στην Ελλάδα είναι… καταδικασμένος πρωταθλητής των πωλήσεων τα τελευταία χρόνια.

Σε προηγούμενη αναφορά μας έχουμε κάνει μία πιο αναλυτική αναφορά στο σύνολο της γκάμας και στις 900 περίπου αλλαγές στις οποίες προχώρησε η Toyota σ’ αυτή το νέο facelift της τελευταίας γενιάς του μοντέλου ξοδεύοντας πάνω από 90 εκατομμύρια ευρώ σε έρευνα και εξέλιξη κάθε τμήματος του αυτοκινήτου. Εδώ θα εστιάσουμε στην υβριδική του έκδοση η οποία ήταν και παραμένει ένα ειδικό χαρακτηριστικό της γκάμας του Yaris καθώς είναι και το πιο προβεβλημένο μοντέλο της κατηγορίας με υβριδικό σύστημα.

yaris-hybrid-2

Εξωτερικά δεν υπάρχει κάποια σημαντική διαφοροποίηση από την υπόλοιπη γκάμα, πέρα από την ένδειξη hybrid και τα μπλε διακοσμητιά στο σήμα και την μάσκα. Το ευρωπαϊκό τμήμα σχεδίασης της Toyota , το ED2, κατάφερε να δώσει ένα πολύ μοντέρνο και νεανικό τόνο στο όλο σχέδιο, με την διχρωμία στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας να προσθέτει ακόμα περισσότερους πόντους σε ένα σούπερ μίνι που ξεχωρίζει και τραβάει τα βλέμματα.

Στο εσωτερικό η αναβάθμιση έρχεται κυρίως από την βελτίωση των υλικών και μερικές σχεδιαστικές αλλαγές στο ταμπλό. Παράλληλα ενσωματώθηκαν στοιχεία όπως η οθόνη πληροφοριών 4,2 ιντσών στο κέντρο του πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 στην οθόνη αφής 7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, το οποίο περιλαμβάνει εκτός τον άλλων όλα τα νέα μέσα διασύνδεσης με κινητό τηλέφωνο αλλά και οθόνη οπισθοπορείας.

yaris-hybrid-8

Εργονομικά δεν σημειώσαμε κάποια παρατήρηση (πέρα από την εντελώς άβολη τοποθέτηση κάποιων διακοπτών στην… κνήμη του αριστερού ποδιού) ενώ τα καθίσματα είναι άνετα αν και η βάση τους είναι ψηλά βαλμένη με αποτέλεσμα η θέση οδήγησης να είναι και αυτή σχετικά ψηλά, κάτι που σε μεγάλο μέρος των αγοραστών της κατηγορίας μάλλον ως πλεονέκτημα θα φανεί.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι επαρκέστατοι για τα δεδομένα της κατηγορίας (και πάντως καλύτεροι από Fiesta και Micra τουλάχιστον) αν και λόγω σχεδίασης και υψηλής τοποθέτησης της βάσης των καθισμάτων, όσοι είναι άνω του 1,85 θα έχουν πρόβλημα με τον “αέρα” πάνω από τα κεφάλια τους. Το πορτ-μπαγάζ  διαθέτει επαρκή χωρητικότητα στα πλαίσια της κατηγορίας, με μεγάλο άνοιγμα και αρκετά “καθαρό” σχήμα.

yaris-hybrid-19

Ο εξοπλισμός του είναι από τους πληρέστερους στην κατηγορία, αφού πέρα από τα τυπικά (επτά αερόσακοι, ESP, ΑΒS κ.λπ.) διαθέτει και το πακέτο ασφαλείας Toyota Safety Sense το οποίο περιλαμβάνει το σύστημα πρόληψης σύγκρουσης Pre Collision System με αυτόματο φρενάρισμα ανάγκης, σύστημα προειδοποίησης για την αλλαγή λωρίδα, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας και αυτόματη ρύθμιση της σκάλας των προβολέων.

Περνώντας στην ουσία της συγκεκριμένης έκδοσης, και δη στο υβριδικό σύστημα, η πρώτη παρατήρηση που έρχεται στο μυαλό είναι ότι η Toyota έχει κάνει σημαντική προσπάθεια να βελτιώσει εκείνα ακριβώς τα σημεία που “πονούσε” το προηγούμενο υβριδικό Yaris. Με πρώτο απ’ όλα τον δυσάρεστο θόρυβο που περνούσε στο εσωτερικό του αυτοκινήτου από την λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου CVT.

Τα παράπονα στην προηγούμενη έκδοση ήταν ομόθυμα,, οπότε η εταιρία προχώρησε σε κάποιες βελτιώσεις σε αρκετά σημεία, τοποθετώντας νέες βάσεις στον κινητήρα και το κιβώτιο, νέα ημιαξόνια, νέο υποπλαίσιο στην εμπρός ανάρτηση, επανασχεδιασμένη εξάτμιση καθώς και ένα πιο πλήρες πακέτο ηχομόνωσης στα επίμαχα σημεία. Το τελικό αποτέλεσμα τους δικαιώνει εν μέρει, καθώς το “μουγκρητό” σε πλήρη επιτάχυνση έχει μειωθεί αισθητά. Δεν έχει όμως εξαλειφθεί, αποτελώντας ουσιαστικά το πιο εμφανές μειονέκτημα του  υβριδικού Yaris.

yaris-hybrid-26

Αν πάντως ο οδηγός εξοικειωθεί με την λειτουργία του και πάει με τα νερά του, τότε μπορεί να προβλέπει την κίνηση εμπρός και να αποφεύγει σε μεγάλο βαθμό αυτή την δυσάρεστη υστέρηση (και τον θόρυβο) όταν πατάει φουλ γκάζι για κάποια άμεση επιτάχυνση η οποία εκτός των άλλων αργεί και να έρθει. Από την άλλη σε σταθερές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο το νέο Yaris είναι από τα πιο ήσυχα και πολιτισμένα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, με ελάχιστο θόρυβο (και αυτό κυρίως αεροδυναμικό), άνετη ανάρτηση και γενικά μια easy going διάθεση.

Αυτή η χαλαρή προσέγγιση είναι και το μυστικό με το υβριδικό Yaris (όπως και με κάθε άλλο υβριδικό) αν θέλει κανείς να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητές του σε οικονομία καυσίμου. Αν προσπαθήσεις να το οδηγήσεις όπως και τα άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, θα απογοητευτείς, τόσο από την λειτουργία του κιβωτίου όσο και από τις τιμές κατανάλωσης που θα δεις. Θα πρέπει να μάθεις να το οδηγείς -ας το πούμε- “υβριδικά”, στρωτά και με χωρίς περιττές εξάρσεις με το πεντάλ του γκαζιού και τότε αυτό θα σε ανταμείψει. Το τιμόνι του έχει βελτιωθεί αρκετά σε αίσθηση, το πλαίσιο είναι πιο στιβαρό ενώ και η ανάρτηση έχει χάσει αρκετή από την “ξερή” συμπεριφορά της, όντας πιο premium σε απορρόφηση των ανωμαλιών και της γενικότερης απομόνωσης του σαλονιού από τον δρόμο.

yaris-hybrid-5

Υπό αυτή την συνθήκη, οδηγώντας δηλαδή με πρόβλεψη και σύνεση, η κατανάλωση θα πέσει στα επίπεδα ενός diesel, με το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο να είναι μονίμως κάτω από τα 5 λίτρα/100 χλμ. ενώ στην κίνηση της πόλης η τιμή αυτή δεν θα ανέβει περισσότερο από τα 5,5 λίτρα/100 χλμ. Αξίζει να σημειώσουμε ότι στην πόλη το υβριδικό σύστημα της Toyota φαίνεται να αποκτά  περισσότερο νόημα, καθώς η μπαταρία συμβάλλει περισσότερο στην κίνηση του αυτοκινήτου, ενώ φορτίζεται και πιο γρήγορα στο “σταμάτα-ξεκίνα”. Αν μάλιστα δεν υπερβάλλεις με το γκάζι και δεν επιταχύνεις απότομα, μπορεί να καλύψει έως και 2 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, ή να σε πάει από φανάρι σε φανάρι χωρίς να μπει σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας.

Το υβριδικό σύστημα του Yaris παραμένει ουσιαστικά το ίδιο με το προηγούμενο, με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,5 λίτρων να συνδυάζεται με ένα ηλετρικό μοτέρ μέσω του eCVT. Οι μπαταρίες δεν είναι της τάξης που αρχίζουμε να συνηθίζουμε στα σύγχρονα ηλεκτρικά μοντέλα, καθώς έχει χωρητικότητα μόλις 0,9 kWh όμως εδώ η προσέγγιση είναι εντελώς διαφορετική και με άλλο προσανατολισμό. Όσο για τους 100 ίππους που ανακοινώνει η Toyota ως συνδυασμένη απόδοση, γεγονός είναι ότι σκοντάφτουν στην λειτουργία του κιβωτίου (πάλι αυτό…), απαιτώντας όπως είπαμε και πιο πάνω από τον οδηγό να αλλάξει συνήθειες και να προσαρμοστεί αυτός στο αυτοκίνητο και όχι το Yaris επάνω του.

yaris-hybrid-35

Συμπερασματικά, το νέο Yaris είναι με διαφορά το καλύτερο που έχει φτιάξει η εταιρία, καθώς είναι βελτιωμένο σε όλα του τα σημεία είτε αυτά αφορούν την οδική συμπεριφορά (καλύτερο τιμόνι, πιο στιβαρό πλαίσιο, ανάρτηση με πιο “γεμάτη” λειτουργία) είτε αφορούν τον εξοπλισμό και την απαραίτητη “ενημέρωση” στα νέα τεχνολογικά δεδομένα. Με λίγα λόγια παραμένει το Yaris που όλοι ξέρουν (και αγοράζουν…) όμως ακόμα καλύτερο και σαφώς πιο ολοκληρωμένο (και όμορφο, μην το ξεχνάμε!).

Η υβριδική έκδοση ήταν και παραμένει μία ειδική περίπτωση, απαιτώντας κάποιους συμβιβασμούς στο οδηγικό κομμάτι, κερδίζοντας όμως πόντους σε άλλα σημεία, όπως η κατανάλωση και βέβαια τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (τα οποία μάλλον δεν θα αλλάξουν στο μέλλον όπως σίγουρα θα γίνει με πολλά άλλα αυτοκίνητα μετά την εφαρμογή των νέων δοκιμών από την Ε.Ε.).

Η τιμή του στα 16.680 ευρώ αν και εκ πρώτης όψες μοιάζει υψηλή είναι μάλλον ανταγωνιστική καθώς πρόκειται για ένα κορυφαίο τεχνολογικό “πακέτο”, με κατανάλωση που το φέρνει στα χωράφια των diesel, πολύ πλούσιο εξοπλισμό κορυφαία ποιότητα και με όλες εκείνη την υποστήριξη από την Toyota (εγγύηση 6 ετών/180.000 km για τα μηχανικά μέρη, 10 ετών για τις μπαταρίες,3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια) που το καθιστά το αδιαφιλονίκητο φαβορί στο κυνήγι της πρωτιάς στην χώρα μας. Κάτι που όμως φαίνεται από αυτό το νέο Yaris μάλλον θα αργήσει να αλλάξει.

Παναγιώτης Τριτάρης

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

 

 

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

Δείτε μία από τις πιο “τρελές” μοτοσικλέτες στον κόσμο (Video)

Featured

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup