Σύνδεση

Suzuki

Suzuki S-Cross 1.0 BoosterJet: Tα έχει όλα και συμφέρει

Όντας από τις πρώτες εταιρίες που είχαν εστιάσει στον χώρο των πάσης φύσεως SUV, η Suzuki όχι μόνο έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομά της (ιδίως στην χώρα μας) με αυτού του είδους τα οχήματα αλλά έχει από νωρίς πιάσει την τάση της αγοράς και την εκρηκτική άνοδο που παρουσιάζουν τα αυτοκίνητα αυτού του είδους.

Το SX4 που εκπροσωπούσε την εταιρία μέχρι το 2013 ήταν μάλλον μικρό για τα δεδομένα της νέας εποχής οπότε μετεξελίχθηκε στο S-Cross πρώτης γενιάς. Αυτή ήταν η πιο σημαντική προσπάθειά της Suzuki μέχρι τότε να ενταχθεί στο τρένο της πιο light εκδοχής αυτών των οχημάτων, με πιο επιβατικά χαρακτηριστικά και χωρίς τον τυπικό χαρακτήρα ενός SUV όπου αναμενόμενα κυριαρχεί στην γκάμα της εταιρίας ένα όνομα βαρύ όπως το Vitara.

scross-3

Πριν λίγους μήνες το S-Cross ανανεώθηκε σε μία απόπειρα της εταιρίας να επικαιροποιήσει αρκετά από τα επιμέρους στοιχεία του αυτοκινήτου ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί καλύτερα στον μεγάλο και δύσκολο ανταγωνισμό της κατηγορίας, ο οποίος διαρκώς και επεκτείνεται. Η σημαντικότερη και πιο χαρακτηριστική αλλαγή αφορά την εμφάνισή του, και κυρίως την αλλαγή στην μάσκα, η οποία προσθέτει χαρακτήρα και το κάνει ξεχωριστό στον δρόμο, έστω και αν μοιάζει ελαφρά υπερτονισμένη και λίγο “ασιατικής” αισθητικής. Νέοι προφυλακτήρες, διαφορετικά φωτιστικά σώματα με φώτα ημέρας και μικροαλλαγές σε διάφορα σημεία (όπως τις νέες ζάντες) ολοκληρώνουν το πακέτο της “μεταμόρφωσης” του S-Cross της νέας γενιάς.

scross-1

Στο εσωτερικό πάντως η εικόνα που επικρατεί δεν αφήνει περιθώρια για ενστάσεις και διχογνωμίες, καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα τυπικό Suzuki των τελευταίων χρόνων. Δηλαδή ένα αυτοκίνητο προσανατολισμένο στην πρακτικότητα, στην εξασφάλιση κορυφαίων χώρων για τους επιβάτες καθώς και στην υιοθέτηση ενός πολύ πλούσιου πακέτου εξοπλισμού. Σε ότι αφορά την αισθητική τα πράγματα κρατούνται σε χαμηλούς τόνους δίνοντας έμφαση στην εργονομία που είναι για άλλη μια φορά άψογη, την καλή συναρμολόγηση (έστω και αν τα πλαστικά είναι σκληρά στην υφή) και στην παροχή πολλών και εύκολα αξιοποιήσιμων χώρων για μικροαντικείμενα.

SAMSUNG CSC

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ένα ακόμα σημείο που διαπρέπει το S-Cross (με δεδομένο το μέγεθός του και πάντα συγκριτικά με αντίστοιχα μοντέλα της αγοράς), παρέχοντας ικανοποιητική άνεση για τους πίσω επιβάτες και αρκετά άνετα καθίσματα. Mεγάλο και με κανονικό σχήμα είναι και το πορτ-μπαγκάζ που ξεκινά από τα 430 λίτρα με τα καθίσματα όρθια και φθάνει στα 1.269 λίτρα αν αναδιπλωθούν (διαιρούνται σε αναλογία 60/40).

Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό για άλλη μια φορά η εταιρία φροντίζει να είναι στην κορυφή της κατηγορίας, παρέχοντας στάνταρ 7 αερόσακους, ESP, διζωνικό κλιματισμό, cruise control και πολλά ακόμα. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας υπήρχε και το έξτρα πακέτο με τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως το Radar Brake Support που επεμβαίνει μόνο του στα φρένα όταν διαγνώσει κίνδυνο σύγκρουσης. Η βασική οθόνη του συστήματος infotainment είναι στις 6,2 ίντσες ενώ στην πιο πλούσια έκδοση είναι 7 ιντσών με πολλές δυνατότητες διασύνδεσης με κινητά τηλέφωνα, κάμερα οπισθοπορείας, και πολλές ενδείξεις και ρυθμίσεις για την λειτουργία όλων των υποσυστημάτων του αυτοκινήτου μέσω και φωνητικών εντολών.

SAMSUNG CSC

Στα μηχανικά μέρη, μιας και δεν υπάρχουν αλλαγές σε πλαίσιο και αναρτήσεις, το ενδιαφέρον εντοπίζεται κυρίως στον γνωστό μας και από τα άλλα αυτοκίνητα της εταιρίας κινητήρα BoosterJet του 1 λίτρου. Πρόκειται για ένα πολύ αξιόλογο σύνολο αυτής της νέας γενιάς μικρών βενζινοκινητήρων, με απόδοση στα 112 άλογα, τα οποία είναι επαρκέστατα στο να κινήσουν σβέλτα το μεγάλο αμάξωμα του S-Cross. Βοηθά και σ’ αυτό η καλή ροπή των 170 Nm από τις 2.000 σ.α.λ. (αν και δεν είναι τόσο “απλωμένη” όσο σε άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα) ενώ και το κιβώτιο συμπαραστέκεται επάξια, αν και είναι πέντε σχέσεων.

SAMSUNG CSC

Ο συγκεκριμένος κινητήρας πέρα από την ισχύ του εντυπωσιάζει για δύο ακόμα λόγους. Το πρώτο είναι ότι σπάνια κάνει αισθητή την τρικύλινδρη ταυτότητά του, κάτι που χαρακτηρίζει πολλά από τα αντίστοιχα σύνολα του ανταγωνισμού. Το δεύτερο είναι ότι όπως συμβαίνει με όλα τα Suzuki της τελευταίας γενιάς παραμένει πεισματικά οικονομικός, καταναλώνοντας κάτω από 6 λίτρα σε ανοιχτό δρόμο και περίπου ένα λίτρο περισσότερο μέσα στην πόλη.

Από εκεί και πέρα, ο συνδυασμός του με το αμάξωμα το S-Cross και την γενικότερη φιλοσοφία του συγκεκριμένου αυτοκινήτου κρίνεται μάλλον επιτυχημένος, καθώς καταφέρνει να εξασφαλίζει ικανοποιητικές επιδόσεις και ευχάριστο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, με αρκετά αποθέματα για προσπεράσματα, ακόμα και αν είναι φορτωμένο. Την ίδια στιγμή το πλαίσιο και το γενικότερο στήσιμο του S-Cross ενισχύουν ακόμα περισσότερο αυτό τον άνετο χαρακτήρα της όλης προσέγγισης δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο προσανατολισμένο στην ευκολία της χρήσης και της άνεσης είτε μέσα στην πόλη είτε στον αυτοκινητόδρομο.

scross-6

Χωρίς να παρουσιάζει κάποιες ιδιαιτερότητες ή να υστερεί σε κάποιο σημείο, το S-Cross είναι ένα τυπικό δείγμα της κατηγορίας του, με την ανάρτηση να είναι αρκετά μαλακή ώστε να εξασφαλίζει άνεση και καλή ποιότητα κύλισης ενώ και το τιμόνι είναι όσο χρειάζεται ακριβές για να μην αισθάνεται κανείς εντελώς αποκομμένος από τον δρόμο. Είναι ευθύβολο και σίγουρο στα πολλά χιλιόμετρα, έχει καλά σε αίσθηση και αποδοτικά φρένα, γέρνει λιγότερο από άλλα μοντέλα της κατηγορίας στις στροφές, και γενικά είναι ένα αυτοκίνητο που δεν θα σε προβληματίσει ούτε θα δυσανασχετήσεις μαζί του σε ότι του ζητήσεις.

Και αυτό είναι το πρώτο από τα δύο δυνατά στοιχεία του S-Cross. Το γεγονός δηλαδή ότι είναι ένα απροβλημάτιστο αυτοκίνητο (μην ξεχνάμε και την σταθερή αξία των Suzuki σε ότι αφορά την αξιοπιστία τους), πρακτικό και άνετο, ικανό να φέρει εις πέρας οτιδήποτε ζητήσει κανείς από ένα σύγχρονο crossover. Χωρίς κόμπλεξ απέναντι σε οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, διαθέτει έναν πολύ καλό και οικονομικό κινητήρα, μεγάλους χώρους και πλούσιο εξοπλισμό.

scross-7

Αυτό μας φέρνει στο δεύτερο δυνατό του σημείο, ίσως και το πιο ενδιαφέρον. Την τιμή του, η οποία για το βασικό πακέτο εξοπλισμού (που είναι ήδη υπεραρκετό για τα σημερινά δεδομένα) ξεκινά από τις 15.970 ευρώ. Πρόκειται για μία τιμή που απέχει πολύ από τους πρωταγωνιστές της κατηγορίας (βλέπε Qasqhai) και που στην ουσία δημιουργεί το πλέον δυνατό συγκριτικό πλεονέκτημα υπέρ της πρότασης της Suzuki. Σ’ αυτά τα χρήματα “τα έχει όλα και συμφέρει” που λέει και το γνωστό κλισέ, και σε κάθε περίπτωση αποτελεί μία άκρως ελκυστική πρόταση για όσους θέλουν να μπουν στον κόσμο των crossover με έναν ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που διαθέτει μία από τις καλύτερες σχέσεις τιμής προς απόδοση αυτή την στιγμή στην αγορά.

Παναγιώτης Τριτάρης

SUZUKI S-CROSS 1.0 BOOSTERJET 2WD
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.300×1.785×1.580 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.600 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 430-1.269  λίτρα
Βάρος: 1.075 κιλά
Κινητήρας: 998κ.εκ., 3 κύλ., turbo
Ισχύς: 112 PS/ 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 170 Nm/2.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 11,0”, 180 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 5,0 λίτρα/100 χλμ.
CO2: 113 γραμμάρια/ χλμ.
Τιμή από 15.970 €

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Πόσο πωλείται ένας κινητήρας V10 της Formula 1;

F1

Ξέρετε πόσο καίει μια Bugatti Chiron;

Bugatti

F1 Γκραν Πρι Μεξικό: η έξυπνη τακτική της Mercedes έδωσε τη νίκη στο Hamilton

F1

Γιατί αυτό το παλιό ρώσικο φορτηγό είναι ότι πιο απίστευτο κυκλοφορεί; (Video)

Featured




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup